Postin anteeksipyyntökampanja ärsyttää
Postin sekoilu jatkuu. Nyt pyytävät anteeksi surkeaa toimintaansa postikortein ja kampanjalla, jonka hintaa ei kerrota. Liikaa aikaa ilmeisesti johtoportaassa, kun ehtivät tämänkin ideoida.
Johtoryhmän naamojen sijasta kortteihin oli painettu työntekijöiden pärstäkertoimet, ihan kuin se heidän syytään olisi, että postin toiminta on nykyään ala-arvoista.
Kommentit (82)
Silloin kun ei ole ruuhkaa on tullut lähemmäs paketti. Mutta onko se silti kovin varmaa.
Huomasin ja meni suoraan keräykseen. Voisi niitä rahoja kai paremminkin käyttää.
Vähän tulee mieleen se South Parkin jakso jossa BP pyyteli anteeksi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä kortissa lue anteeksi vaan välitämme.
Ei tajuttu ideaa kun aikuiselle lapselleni tuollainen kortti tuli (mulle taas ei).
Täh? Mitä yrität sanoa tuolla toisella lauseella?
Vierailija kirjoitti:
Vähän tulee mieleen se South Parkin jakso jossa BP pyyteli anteeksi 🤔
Niin se kun kaivoivat cthulhun hereille- mulla kans.
Tuotanuin, kun kaikki on sekaisin ja muutenkin päin sensuroitua, niin mitähän nimenomaista tää posti nyt pahoittelee?
Kampanjarahoilla olisi voinut maksaa jakajille kunnollisen palkan jne. Mulle on tullut jo kolme kertaa naapurin postia kela-kuorista lähtien.
Metrossa just katselin sitä kampanjaa. Mitäköhän jos alkaisivat vaan taas jakaa postia niilläkin rahoilla?
Mitä porukkaa siellä Postin baabelin tornissa oikein seisoo? Viimeksi yritettiin olla nykyaikaisia ja muuttaa viestintää ns. nuorekkaaksi. Se moikkumoi miten voin jeesaa - kamppis taisi loppua alkuunsa.
Silloin kun ne sössii ja vie lähetyksen vääraan paikkaan tai hiljaa sen
Ei silloin tule pahoittelua eikä korvausta
Ja palauteen anti on mahdotonta
Suututtaa, kun kaiken pitää olla joka ikisellä tasolla tällaista pelleilyä! Ihan terveydenhuollosta kaupunkisuunnitteluun ja postin toimintaan. Kaikki perusasiat pitää sotkea kaikenmaailman uudistuksilla, pöhinällä, hiilikompensaatioilla, kehityksellä, kasvulla ja ties millä tehostamisella. Lopputuloksena on juuri tällaista rahanhaaskuuta ja koko perusidea on hävinnyt ajat sitten. Postin pitäisi kuljettaa postia, kaupunkien olla asukkaita, ei sijoittajia varten ja terveydenhuollon ihmisten hoitamista, ei bisnestä. Ärsyttävää!
Minusta kampanja on hyvä. Posti myöntää, että hommat ei ole sujuneet parhain päin ja haluaa parantaa toimintaansa. Ilmoittaa sen näin julkisesti. Mikä siinä on niin väärää?
No hyvänen aika eihän siihen korttiin nyt voi johdon naamoja laittaa - johtohan ei tee koskaan virheitä.
Pahoitteleeko posti siis yleistä huonouttaan vai jotain tiettyä yksittäistä kämmiä? Tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa, kun kaiken pitää olla joka ikisellä tasolla tällaista pelleilyä! Ihan terveydenhuollosta kaupunkisuunnitteluun ja postin toimintaan. Kaikki perusasiat pitää sotkea kaikenmaailman uudistuksilla, pöhinällä, hiilikompensaatioilla, kehityksellä, kasvulla ja ties millä tehostamisella. Lopputuloksena on juuri tällaista rahanhaaskuuta ja koko perusidea on hävinnyt ajat sitten. Postin pitäisi kuljettaa postia, kaupunkien olla asukkaita, ei sijoittajia varten ja terveydenhuollon ihmisten hoitamista, ei bisnestä. Ärsyttävää!
Aamen.
Konsulteilla pyyhkii hyvin, käyvät lykkäämässä uutta pöhinää ja laskuttavat kymppitonnin per päivä.
Mulle tulleessa kortissa oli joku nuori nainen, jonka ilme "kertoi kaiken". Näytti juuri siltä, että etsii koko ajan mitä tahansa muita töitä eikä kiinnosta tippaakaan poseerata huonon työnantajan mainetta kiillottavassa kampanjassa. Jos kuvissa nyt siis oikeasti edes on postilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä porukkaa siellä Postin baabelin tornissa oikein seisoo? Viimeksi yritettiin olla nykyaikaisia ja muuttaa viestintää ns. nuorekkaaksi. Se moikkumoi miten voin jeesaa - kamppis taisi loppua alkuunsa.
Jep, olisiko mitään jos vaikka tekisivät sen mitä posti tekee. Kuljettaa kirjeitä ja paketteja, verorahoin tuettuna ja lakisääteisin velvoittein. Helkkariin kaikki muu ruohonleikkuu ja "hei ideoidaas yhdessä mitä kaikkea voitais tehdä, rahaa kyllä piisaa"- sekoilu. Postin ja sähköfirmat voisi laittaa suoraan resettiin, tästä menosta maksetaan me.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kampanja on hyvä. Posti myöntää, että hommat ei ole sujuneet parhain päin ja haluaa parantaa toimintaansa. Ilmoittaa sen näin julkisesti. Mikä siinä on niin väärää?
Toimintaa pitää myös oikeasti parantaa eikä vain pyydellä näön vuoksi anteeksi ja jatkaa palvelujen huonontamista ja hintojen nostamista. Postin johdolle maksetaan ylisuuria palkkoja, mutta se taitaa olla maan tapa.
Postin toiminta lähti lapasesta eli alamäkeen, kun se yhtiöitettiin. Oli Itella-nimisekoiluja jne. Kun vuosia siten havaitsin paikallisessa Postissa, että sinne oli ilmestynyt myyntiin karamellejä, niin silloin viimeistään tajusin että peli on menetetty, ja että Posti ei enää ole keskittynyt perustehtäväänsä.
Ruohonleikkuukampanjat olivat myös oma farssinsa.
Yksi edellisistä pohjakosketuksistä oli vuoden 2020 kampanja, jossa posti lähetyi asiakkaitaan suurinpiirtein näin:
”Moikka moi!” Posti haluaa touhuta kaveripohjalta asiakkaiden kanssa...
Tämä anteeksipyyntökampanjakin on varmaan maksanut miljoonia.
Miten hem metin tyhmiä siinä firmassa voidaankin olla?
Ei siinä kortissa lue anteeksi vaan välitämme.
Ei tajuttu ideaa kun aikuiselle lapselleni tuollainen kortti tuli (mulle taas ei).