Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko munakoisolle olla allerginen?

Vierailija
14.04.2023 |

Suupielet menee rikki sitrushedelmistä ja tyrnimarjasta. Nyt on taas enkä ole syönyt noita enkä muutakaan mitä en syö jatkuvasti, paitsi munakoisosta tehtyä pastakastiketta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta olen kuulut sekä yhden huippukokin että lääkärin sanovan, että lähes mille tahansa voi olla allerginen. Tuttava oli tarjonnut jouluaterialla jälkiruokaa, jossa oli hunajamelonia. Yksi ruokailijoista kiidätettiin sairaalaan - ja onneksi tällä tuttavalla on aina EpiPen-kynä.

Vierailija
2/4 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen mm munakoisolle, sienille, homejuustolle. Aemmin myös kirjolohelle. Viimeksi nainitun olen tulkinnut niin, että penisilliinien käyttöä niiden kasvatuksessa on vähennetty ja siedän niitä paremmin nykyään.

Eli vatsa menee sekaisin aika pian ruokailun jälkeen, kun olen syönyt jotain epäsopivaa.

Munakoisoallergia on suhteellisen uutta. Vielä 20 v sitten se ei ollut ongelma, nyt en siedä ollenkaan.

Vierailija
4/4 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, lähestulkoon mille tahansa voi olla allerginen. Jotkut allergioista vaan ovat yleisempiä ja toiset harvinaisempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan