Kokemusta huoltajuuskiistasta?
Vuosia olen pyrkinyt välttämään oikeuteen menoa, koskaolen lukenut että se on hyvin raskasta ja kallista.
Meidän tapauksessa isä on saanut olla se lähivanhempi, koska hän kiristämällä vaati itselleen tätä.
Kuitenkin hän on mieluummin käyttänyt rahat alkoholiin ja tupakkaan ja isän luona onkin ollut kaikenlaista. Hänen väkivaltaisen ja huonon käytöksen lapsia kohtaan olen nyt pakotettuna lähtemään oikeuteen hakemaan yksinhuoltajuutta.
Isästä on tehty myös poliisitutkinta lapseen kohdistuneen väkivallan takia ja lapsen oikeusavustaja lähti nyt ajamaan asiaa, että lapset tulisivat minulle. Hän on sitä mieltä, että isästä on niin paljon negatiivista näyttöä, että saisin lapset itselleni.
En tiedä miten henkisesti kestän kaiken, oikeudenkäynnit ym. Lasten isä on siitä asti kun erottiin, uhkaillut minua oikeudenkäynneillä, mutta hän ei ymmärrä, että nyt kun kohta oikeasti mennään oikeuteen, hän onkin se, joka todennäköisesti menettää huoltajuuden.
Silti hirvittää ajatus tästä kaikesta, mitä olen yrittänyt vältellä.
Kommentit (6)
Älä unta nää.
Tosiasiassahan oikeuslaitos ei koskaan anna lapsia äidille, joka myy itseään. Lisäksi olet koko eteläisen Suomen kovin valehtelija, sekä olet tuomittu rikollinen.
Lempinimesi "tuhannenmulkunmaija" kertoo sinusta kaiken oleellisen.
Alkoholi ei ole pahin ongelmasi vaan suonensisäiset.
Ja anteeksi, olisiko liian tungettelevaa kysyä, että voinko tulla ja laskea mällini sinun suuhusi? Rakas.
Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko lapset edelleen isällään vaikka väkivaltaa ja alkoholia ja poliisi mukana? Miten voi olla mahdollista!
Niin, kuulostaa aika uskomattomalta siihen miesten ulinaan nähden, että suomessa sossu olisi muka aina äitien puolella.
Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko lapset edelleen isällään vaikka väkivaltaa ja alkoholia ja poliisi mukana? Miten voi olla mahdollista!
No, otin lapset itselleni enkä palauttanut isälleen. Mutta nyt isä oli vain hakenut lapset koulusta ja he ovat tällä hetkellä hänen luonaan.
Lasten isä on viimeeksi tänään uhkaillut ja pelotellut minua syytteillä, jotka tulen hänen mukaansa saamaan siitä, kun en palauttanut lapsia hänelle.
Mutta hän ei tiedä, että lapsen asianajaja päinvastoin kehui, kun en antanut lapsia, koska minulla on velvollisuus pitää lapset turvassa.
Mutta mielenkiinnolla odotan, palauttaako isä lapsia sopimuksen mukaisesti minulle koska hänellä ei ole syytä rikkoa tapaamissopimusta. Sekin taitaa oikeuden silmissä olla huono juttu isälle, jos ei noudata sopimusta? ap
Onko ketään, joka ois joutunut oikeuteen halemaan yksinhuoltajuutta? Miten meni, kestikö kauan?