Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei enää pääse mihinkään, kellään ei ole varaa :(

Vierailija
14.04.2023 |

Kukaan ei lähde enää kanssani shoppailemaan, pubiin, ravintolaan tai edes kahville. Kaikki valittavat, kuinka rahat on niin tiukilla, että ei nyt kyllä voi mihinkään ylimääräisiin hömpötyksiin laittaa rahaa. Masentavaa ja ankeaa :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
2/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tulee tosiaan tingittyä pitkin vuotta ravintolaruuasta ja -alkoholista sekä turhista shoppailuista, ja laitettua rahansa mieluummin lomamatkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen alkanut tinkiä ravintlassa syönnistä muun muassa. Harvoin ennenkään  kävin mutta kyllä vaikka jonkun Pancho Villankin taso laskenut huimasti. Joskus siellä oli ihan OK hamppari.

Vierailija
4/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pubiin jo menee niin joku siideri (0.33litraa) maksaa varmaan liki 10e. Kenellä sellaiseen on varaa?

5/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintojen nousu vaikuttaa varmasti shoppailuinnokkuuteen, mutta uskoisin myös sen vaikuttavan, että nykyisin minimalistinen elämäntapa on trendikkäämpää kuin kuluttaminen. Ihmiset haluavat ennemmin tavaroistaan eroon kuin lisää tavaraa. 

Vierailija
6/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistohallituksen aikaansaannos. Mutta, olihan se Sanna niin ihana, että kyllä tämän siitä edestä kestää 😅

Konkurssiaalto tulee kulttuuri ja matkailualalla. Ravintolat oli jo tiukilla, kohta ne kaatuu. Samoin hotellit jne.

Sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
7/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli jo ennestään ihan törkeät hinnat kahviloissa ja ravintoloissa. Minä ostan Lidlistä halpaa kaljaa ja kahvia ja juon kaiken yksin.

Vierailija
8/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut väärissä piireissä. T:rikas

Ps. Käytän joskus rahaa tekosyynä kun ei kiinnosta ryyppääminen junttien baarissa

Vierailija
9/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikut väärissä piireissä. T:rikas

Ps. Käytän joskus rahaa tekosyynä kun ei kiinnosta ryyppääminen junttien baarissa

Miksi tarvitset tekosyyn?

Vierailija
10/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kahvi kahvilassa maksaa lähes 4 euroa. Kiitos ei.

Vierailija
11/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säästetään unelmien ulkomaanmatkaan. Kiitos sodan ja inflaation, ei enää käydä ulkona syömässä tai huvikseen shoppailemassa tai edes kahvilassa (itse en kyllä ole käynyt vuosiin, koska teen parempaa kahvia kotona ja leivonnaisia myös). 

Tavallaan maapallo hetken kiittä meidän perheen tilanteesta, mutta ei tietenkään enää sitten kun unelmien matka toteutuu. Harmillisesti meillä on tässä muitakin rahareikiä kuten talon ja pihan tekeminen loppuun ja auton pakollinen vaihto ehjempään, mutta hitaasti kohti tavoitteita. 

Tavallinen keskiluokkainen viiden hengen perhe ollaan. 

Vierailija
12/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt matkustetaan, kun taas pääsee. Myös konserttiliput varattu pitkästä aikaa. Joku kahvin kittaaminen ihan turhaa.

13/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaan itsessäni muutoksen että enää ei tule shoppailtua kuten ennen. 

Ostan vain tarpeeseen. Tällä viikolla löysin halvalla shotsit kesäksi kun edeltäjät kulahtaneet. Legginssit ostin collage mekon kaveriksi jne. 

Vierailija
14/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, sillä mä olen taas matkustellut, syönyt ulkona ja elänyt leveämmin kun ikinä?

Ollut kolme päivää kipeänä ja tilannut kotiin ruokaa ravintoloista yli 200€ edestä..

Eikä tunnu missään..😬

Vierailija
15/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat alkaneet kuvitella shoppailun, matkustelun, ravintoillallaisten kuuluvan normaaliin elämään. Ihmiset valittavat ettei palkka tuollaisiin riitä.

No, minä luulen että on ihan normaalia ettei osa kansasta pysty tuollaisia toteuttamaan. Jokaisen ei pidäkään pystyä vuosittain lomia ulkomailla viettämään...

Vierailija
16/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat alkaneet kuvitella shoppailun, matkustelun, ravintoillallaisten kuuluvan normaaliin elämään. Ihmiset valittavat ettei palkka tuollaisiin riitä.

No, minä luulen että on ihan normaalia ettei osa kansasta pysty tuollaisia toteuttamaan. Jokaisen ei pidäkään pystyä vuosittain lomia ulkomailla viettämään...

Ei tietenkään pysty, mutta sallittakoon se heille, jotka muista turhuuksista tinkimällä siihen pystyvät.

Vierailija
17/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prioriteetit. Olen kieltäytynyt monista karkeloista, koska tänä kesänä pääsen vihdoin kunnon matkalle koronavuosien jälkeen. Haluan, että siellä on sitten myös rahaa käytettävissä.

Pyydä heitä lenkille tai patikoimaan. Tai vaikka grillaamaan makkaraa järven rannalle. Ei kaiken huvin tarvitse olla niin kallista.

Vierailija
18/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän matkusteluun. Ensi talvena ei kylmä kolota luita, kun makaan rannalla. Sitä ennen pitää painaa töitä.

Vierailija
19/19 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen alkanut tinkiä ravintlassa syönnistä muun muassa. Harvoin ennenkään  kävin mutta kyllä vaikka jonkun Pancho Villankin taso laskenut huimasti. Joskus siellä oli ihan OK hamppari.

Minä sietäisin vielä hintojen nousun jos ravintola pitäisi edes kiinni ruuan tasosta tai laittaisi nousseen hinnan vastineeksi jotain pientä ekstraa annokseen. En ehkä kävisi yhtä usein mutta kävisin kuitenkin.

Se mitä en sulata on laadun selvä lasku samalla kun hintaa vielä korotetaan reilusti.

Suomessa kun ravintolaruuan hinta-laatusuhde oli jo alunperinkin koko EU-alueen pohjasakkaa puhumattakaan absoluuttisesta hinnasta suhteessa ostovoimaan.

Saksassa nykyään asuva tuttavapariskunta jaksaa hämmästellä miksi ihmeessä roikkuivat Suomessa niin pitkään. Niillä on kolme koulu/lukioikäistä lastakin mutta silti on ihan normaalia että illalla käydään muutama kerta viikossa ulkona syömässä arkenakin eikä todellakaan missään mäkkärillä tai pantsovillassa.

Suomessa vielä asuessaan nämä olivat ihan yhtä "hyvätuloisia" mutta vastaavan tason ravintolassa oli varaa käydä äitienpäivänä.