Tori.fi myyjät, miten suhtaudutte tähän
Jos ostaja laittaa viestin esim. "haluaisin ostaa tämän puh. numeroni on xxx xxxxx" tai "soita mulle xxx xxxx"? Eli eivät halua käyttää Torin viestittelyä kommunikoimiseen vaan heti pitäisi olla soittamassa.
Kommentit (42)
Myyjänä en koskaan laita puhelinnumeroa ilmoitukseen, koska en halua niitä Torissa pyöriviä hörhöjä ja hupihuutajia suoraan omaan puhelinnumerooni. Edes jonkinlainen kontrolli pysyy, kun edes alkuviestittely käydään Torin kautta... siihen on syynsä, että Tori.fi itsekin suosittelee pitämään keskustelun Torissa.
Ap
En halua soitella kenenkään kanssa. Ei puheluita.
Yksi ostaja pyysi kyllä ottamaan yhteyttä puhelinnumeroonsa ja laitoin hänelle sitten tekstiviestin. Teimme kaupat sitten näin.
Mieluummin asioin vain sovelluksen kautta. Nuo tekstarit ja puhelutkin tosiaan maksaa.
En reagoi mitenkään. Myyn sille joka ostaa oikeasti.
Nykynuoret :) Ei uskalla puhua puhelimessa. Ärsyttää ilmoitukset missä ei ole numeroa ja viesteihin saa odottaa vastausta tuntitolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret :) Ei uskalla puhua puhelimessa. Ärsyttää ilmoitukset missä ei ole numeroa ja viesteihin saa odottaa vastausta tuntitolkulla.
On helpompaa, kun sovitut asiat ovat mustaa valkoisella siellä viesteissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä tänä päivänä kannattaa harkita kelle puh.numeronsa jakaa.
Kyllä on ahneita myyjiä. Valittavat jos pitää jollekkin laittaa viesti tai soittaa. Maksaa se ja se.
Torissa monikin myy ihan pee tavaraa ja luulee saavansa siitä satasia.
Jos ei oma nimi näy kokonaisuudessaan ilmossa en ota myyjään yhteyttä. Jotain nikkejä käyttävät.
Minulla torissa reilusti oma nimi ja nro eikä koskaan ole tullut mitään häiriösoittoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ahneita myyjiä. Valittavat jos pitää jollekkin laittaa viesti tai soittaa. Maksaa se ja se.
Jos ei oma nimi näy kokonaisuudessaan ilmossa en ota myyjään yhteyttä. Jotain nikkejä käyttävät.
Minulla torissa reilusti oma nimi ja nro eikä koskaan ole tullut mitään häiriösoittoja.
Sama mulla. Jos tulisi häiriösoittoja, niin voihan sen numeron laittaa estoon.
Varmaan joku maksullinen puhelin.
Itse olen saanut myyjältä aina puhelinnumeron. Johtuu siitä että haen aina itse tavarat ja monesti joutuu soittamaan ja tarkistamaan osoitetta kun on hankalassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
No mä myyn melko halpoja tavaroita, niin en halua käyttää yhtään rahaa noihin tekstareihin ja puheluihin.
Mitä se koko nimi edes hyödyttää? Mistä sä tiedät ettei se ole valenimi?
Minun nimellä googlehaulla ei löydy mitään, enkä käytä facebookkia yms. somea nimelläni. Eli turha etsiä ja tutkia olenko luotettava.
Ja tod.näk ostajat ei sitten senkään vertaa luottaisi kun eivät löydä minun nimellä mitään mistään.
Olen varovainen puhelinnumeroiden kanssa. Yhdessä vaiheessa oli huijausyhteydenottoja, joissa vain kerättiin puhelinnumeroita uusia huijauksia varten. Ilmeisesti samasta syystä ostajat myös tarkistavat, ettei myyjä ole huijari ja haluavat sopia kaupan soittamalla tai tekstaamalla. Ihan järkevää, mutta myös työlästä. Siksi sovin tapaamisen ja maksu suoritetaan vasta silloin
Vierailija kirjoitti:
Koko nimen ja puhelinnumeron julkaisemisessa on riskinsä. Käsittämätöntä, ettei tätä kaikki tajua tänä päivänäkään vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi sullakin toinen ääni kellossa jos olisit saanut häirikön ja joutunut vaihtamaan numeroa sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Myyjänä en koskaan laita puhelinnumeroa ilmoitukseen, koska en halua niitä Torissa pyöriviä hörhöjä ja hupihuutajia suoraan omaan puhelinnumerooni. Edes jonkinlainen kontrolli pysyy, kun edes alkuviestittely käydään Torin kautta... siihen on syynsä, että Tori.fi itsekin suosittelee pitämään keskustelun Torissa.
Ap
Minä en taas koskaan osta myyjältä, jossa ei ole puhelinnumeroa tai nimeä. Olen oppirahat maksanut.
Se ei herätä luottamusta, sillä myös torissa on paljon huijareita.
Olen joutunut huijarin uhriksi ja maksoin 250€ tyhjästä, kun ei ollut puh.numeroa tai nimeä.
Jos itse myyn tai vuokraan, aina olen tehnyt omalla nimellä ja antanut puh.numeron, eikä ole ollut mitään ongelmia.
En soita, minulla ei ole moiseen aikaa. Jos ei viestittely onnistu, niin myyn seuraavalle. Asunnonvuokraus on eri juttu, mutta silloinkin käytän prepaidia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Jos tulisi häiriösoittoja, niin voihan sen numeron laittaa estoon.
Kunnon häirikkö ei lannistu estoista, vaan jatkaa häiriköintiä aina uudesta numerosta.
Ehkä jos autoa tai muuta kallista myisin, voisin soittaa ostajalle jos viestissä käy ilmi selkeä syy puhelulle. Ei kyllä mitään tarvetta soitella ostajalle jos myyn vitosella kukkaruukkuja. Silloin kun numerot sai vielä näkyviin tuli useita turhia läähätyspuheluita.
Höpö höpö juttuja. Jos minua alkaisi joku vainoamaan niin heti poliisiin yhteys eikä mitään seli seli juttuja.
Olette nössöjä ja aivopestyjä. Ettekö osaa sanoa sille soittajalle että nyt lopuu tai oikeudessa tavataan.
Sinä joka kerroit ettei sinun tietojasi saa mistään eikä voi tietää onko nimi aito vai tekaistu.
Olet aika yksinkertainen. Torissa saa aina tiedot selvitettyä jos haluaa. Älä ole typerys.
Puskaradio toimii erittäin hyvin. Huijaamaan et pysty.
Ennemmin laita viesti "haluaisin ostaa tämän, voinko soittaa sinulle johonkin numeroon?" (Jos numeroa ei siis myyjän tiedoissa jo ole.) Ei myyjä jaksa alkaa soittelemaan kaiken maailman kyselijöille, ja puhelutkin maksavat.