Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi myyjät, miten suhtaudutte tähän

Vierailija
14.04.2023 |

Jos ostaja laittaa viestin esim. "haluaisin ostaa tämän puh. numeroni on xxx xxxxx" tai "soita mulle xxx xxxx"? Eli eivät halua käyttää Torin viestittelyä kommunikoimiseen vaan heti pitäisi olla soittamassa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä Inhoan näitä varaaja, jotka ei kuitenkaan tule noutamaan tuotteita. Taas saa yhtä odotella ja luulen ettei ole tulossa.

Valmiikisi jo vit uttaa.

Vierailija
22/42 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki kaikille torista ostajille. Älä maksa ennen kuin näet tavaran.

Hae mieluimmin itse paikan päältä ja kokeile toimiiko.

Sovi aina yleinen paikka. Älä mene kenenkään asuntoon yksin sisälle.

Tee kaupat päivällä ei illalla eikä yöllä.

Ota toinen ihminen aina mukaan jos mahdollista tai koira jos sinulla on.

Kissakin käy.

Maksa käteisellä jos mahdollista niin silloin et anna mitään mahdollisuutta pankkihuijaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö juttuja. Jos minua alkaisi joku vainoamaan niin heti poliisiin yhteys eikä mitään seli seli juttuja.

Olette nössöjä ja aivopestyjä. Ettekö osaa sanoa sille soittajalle että nyt lopuu tai oikeudessa tavataan.

Sinä joka kerroit ettei sinun tietojasi saa mistään eikä voi tietää onko nimi aito vai tekaistu.

Olet aika yksinkertainen. Torissa saa aina tiedot selvitettyä jos haluaa. Älä ole typerys.

Puskaradio toimii erittäin hyvin. Huijaamaan et pysty.

Öh, miten ja mitkä tiedot saa torissa selvitettyä?

Ja mikä puskaradio?

Vierailija
24/42 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö juttuja. Jos minua alkaisi joku vainoamaan niin heti poliisiin yhteys eikä mitään seli seli juttuja.

Olette nössöjä ja aivopestyjä. Ettekö osaa sanoa sille soittajalle että nyt lopuu tai oikeudessa tavataan.

Sinä joka kerroit ettei sinun tietojasi saa mistään eikä voi tietää onko nimi aito vai tekaistu.

Olet aika yksinkertainen. Torissa saa aina tiedot selvitettyä jos haluaa. Älä ole typerys.

Mikä sä kuvittelet olevasi? Onko järkevän ihmisen homma haukkua ja arvostella muita?

Vierailija
25/42 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa, kun sovitut asiat ovat mustaa valkoisella siellä viesteissä.

Periaatteessa joo mutta torissa on yhdentekevää onko todisteet siitä että jotain on sovittu tai ei.

Vai meinaatko että aiot riidellä hovioikeuteen saakka siitä että 10€ maljakon ostaja teki oharit eikä tullut koskaan paikalle vaikka lupasi ja istuit turhaan koko sunnuntain kotona.

Vierailija
26/42 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissakin käy.

Maksa käteisellä jos mahdollista niin silloin et anna mitään mahdollisuutta pankkihuijaukseen.

Minä taas puolestani myyjänä en enää suostu noutoihin. Niin monta hupihuutajaa ja oharien tekijää on ollut, etten enää kertaakaan järkkää omia suunnitelmiani sen mukaan, että joku on mukamas tulossa noutamaan ja sitten jättää tulematta. Ihmisillä ei ole enää mitään käytöstapoja.

Vierailija
27/42 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ahneita myyjiä. Valittavat jos pitää jollekkin laittaa viesti tai soittaa. Maksaa se ja se.

Torissa monikin myy ihan pee tavaraa ja luulee saavansa siitä satasia.

Jos ei oma nimi näy kokonaisuudessaan ilmossa en ota myyjään yhteyttä. Jotain nikkejä käyttävät.

Minulla torissa reilusti oma nimi ja nro eikä koskaan ole tullut mitään häiriösoittoja.

Tuo koko nimellä esiintyminen saattaa olla myös osa huijareiden suunnitelmaa. Eli keksivät itselleen valenimen.

Näitä on tullut huutonetissäkin vastaan vaikka se on olevinaan luotettavampi kauppapaikka.

Jollakin huijarilla on saattanut olla huudossa nimimerkkinä esimerkiksi Korhosen.matti. Palautteita nolla tai yksi. Myy kallista elektroniikkaa.

Ihmiset menee tuohon vipuun kun siinä kerran koko nimikin näkyy.

Ja sitten pian paljastuukin, että mitään mattia ei ollutkaan ja rahat meni. Huijarin tili tietenkin suljetaan, mutta saako rahoja enää takaisin.

Vierailija
28/42 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissakin käy.

Minä en myyjänä viitsi mihinkään yleiselle paikalle lähtemään, sovin ajan niin, että olen kotosalla muutenkin. Sisään en ostajia päästä, annan varapuhelimeni (prepaid) numeron, mihin tulija voi soittaa, kun tulee lukitulle alaovelle, missä on taloyhtiön tallentava videovalvonta. Tuon myymäni tavaran sinne ja haluan käteismaksun silloin. Myyn myös postituksella, silloin haluan maksun tililleni ennen lähettämistä. Ihan vastaavalla tavalla olen toiminut ostaessani jotain. Pääasiassa noudot ovat tapahtuneet iltaisin. Mitään ongelmia ei ole ollut yhtä postin kadottamaa lähetystä lukuunottamatta. Posti jopa korvasi sen.

Mitään kovin kallista en ole ostanut tai myynyt.

Vierailija
29/42 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissakin käy.

Minä en myyjänä viitsi mihinkään yleiselle paikalle lähtemään, sovin ajan niin, että olen kotosalla muutenkin. Sisään en ostajia päästä, annan varapuhelimeni (prepaid) numeron, mihin tulija voi soittaa, kun tulee lukitulle alaovelle, missä on taloyhtiön tallentava videovalvonta. Tuon myymäni tavaran sinne ja haluan käteismaksun silloin. Myyn myös postituksella, silloin haluan maksun tililleni ennen lähettämistä. Ihan vastaavalla tavalla olen toiminut ostaessani jotain. Pääasiassa noudot ovat tapahtuneet iltaisin. Mitään ongelmia ei ole ollut yhtä postin kadottamaa lähetystä lukuunottamatta. Posti jopa korvasi sen.

Mitään kovin kallista en ole ostanut tai myynyt.

Mäkään en sovi enää treffejä yleiselle paikalle. Pari kertaa on tehty oharit ja minä seison tyhmänä jossain kaupungilla tyhjän panttina. Ei kiitos.

Ap

Vierailija
30/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika nössökössö jos uskot, että poliisi on kiinnostunut siitä että joku vainoaa sinua! Voit tehdä ilmoituksia vaikka kuinka, mutta eivät ne mihinkään toimenpiteisiin johda.

Vierailija
31/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret :) Ei uskalla puhua puhelimessa. Ärsyttää ilmoitukset missä ei ole numeroa ja viesteihin saa odottaa vastausta tuntitolkulla.

Että ihan sinun iloksesi pitäisi olla aina puhelimella tavoitettavissa. Myyn jollekin muulle.

Vierailija
32/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissakin käy.

Kuvaavaa millaista sakkia tori.fi ostajat ovat, ja myyjät myös.

Vierailija
33/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittele yhtään kenellekään enkä laita tekstiviestejäkään ns. kiinnostuneille. Viestit torissa niin pitkään että on maksu/noutokuviot menossa ja siihen jos tarvii mobilepayta tai jotain tekstareilla sopimista niin sitten se käy. Jos ei tori-viestiini vastaa niin kaupat saa sitten mennä häneltä ohi.

Keskitän tarkoituksella nämä viestit sähköpostiin (jonne torin viesti-ilmot tulevat), jotta ei tarvi miettiä että oliko tästä nyt keskusteltu millä sovelluksella ja mistä ne tiedot nyt löytyy. Nykyaikana alustoja riittää, niin yritän pitää hommia vähän erillään että joku järjestys säilyy.

Vierailija
34/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erehdyin 3kk sitten antamaan yhdelle Tori-ostajalle puhelinnumeron. Hän pyysi numeroa, koska hänen olisi ikänsä puolesta (76v.) helpompi asioida niin (näkö jo vähän huono jne).

Kaupat tehtiin, mutta sain hänestä kunnon riesan sen jäljeen. Lopulta estin numeron, eikä nyt ole vähään aikaan tullutkaan soittoyrityksiä kyseisestä numerosta. Olisiko ollut ehkä dementiaa tms.

Vierailija
35/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oma nimi näy kokonaisuudessaan ilmossa en ota myyjään yhteyttä. Jotain nikkejä käyttävät.

Minulla torissa reilusti oma nimi ja nro eikä koskaan ole tullut mitään häiriösoittoja.

Nyt taitaa pappa elää vielä Kekkosen ajan Suomessa.

Tänään kun laitat oikean nimesi ja yhteystietosi nettiin kaikkien nähtäville niin se ei todellakaan ole merkki rehellisestä ihmisestä vaan idıootista jonka kanssa asioiminen voi koitua ongelmaksi ostajallekin.

Kas kun et julkaise vielä sotuakin.

Vierailija
36/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vihjeenä vaatteiden myyjille laittakaa rinnan,vyötärön ja lantion mitat (cm) ilmoituksiin niin turhat yhteydenotot vähenee.

Vierailija
37/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vihjeenä vaatteiden myyjille laittakaa rinnan,vyötärön ja lantion mitat (cm) ilmoituksiin niin turhat yhteydenotot vähenee.

Ja myös se vaatteen koko jo myynti-ilmoituksen otsikkoon, kiitos!

Vierailija
38/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa millaista sakkia tori.fi ostajat ovat, ja myyjät myös.

Kuvaa lähinnä sitä miten totaalisesti tori.fi on jäänyt ajastaan jälkeen kauppapaikkana.

Nykyinen malli toimii vain menneessä monokulttuuri-Suomessa jossa kaikki olivat rehellisiä eikä puolet kadulla pyörivästä porukasta ollut joko mt-tapauksia, seuraavan piikin tarpeessa olevia narkkareita tai vähintään ihaillut ja matkinut katujengikulttuuria sikäli kuin ei jo kuulunut sellaiseen.

Tori.fi jättää kaikki riskit asiakkailleen eikä tee elettäkään varsinkaan sen kriittisimmän vaiheen eli turvatun maksutapahtuman järjestämiseen.

Vierailija
39/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan numeron ja selkeän tekstin että soittamalla tehdään kaikki kyselyt. Enkä vastaa yhteenkään viestiin.

Kaikki jotka lähettää viesteillä kysymyksiä, on todellakin vain ja ainoastaan niitä kyselijöitä, eikä ole todellisia ostajia. Sillä karsitaan turhanpäiväiset kyselijät pois. Tosi ostaja soittaa ja tekee ne kaikki kysymykset heti kerralla.

Käytännön havainto.

Vierailija
40/42 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissakin käy.

Minä taas puolestani myyjänä en enää suostu noutoihin. Niin monta hupihuutajaa ja oharien tekijää on ollut, etten enää kertaakaan järkkää omia suunnitelmiani sen mukaan, että joku on mukamas tulossa noutamaan ja sitten jättää tulematta. Ihmisillä ei ole enää mitään käytöstapoja.

Jep, sama. Ostan ja myyn mieluiten postilla kulkevia tuotteita niin on molemmille helpointa eikä tarvitse säätää aikatauluja.