Mitä teet 1-to-1 -palaverissa kun esihenkilösi vastaa omaan puheluunsa?
Tilanne: olet samassa huoneessa esihenkilösi kanssa kalenteriin varatussa kahdenkeskisessä työnohjauspalaverissa. Esihenkilösi kännykkä soi ja hän vastaa siihen. Miten alaisen on korrektia toimia?
- istua polttelemassa jäitä
- poistua huoneesta ja antaa esihenkilön puhua rauhassa puhelunsa
- näpytellä (hiljaa) omaa läppäriä ja olla kuin ei olisikaan
- jotain muuta, mitä?
Itse koen nämä tilanteet todella kiusallisiksi. Olen mm istunut kuuntelemassa kun esihenkilö puhuu lapsensa tennisopettajan kanssa, toisen tiimiläosen kanssa ja oman esihenkilönsä kanssa.
Pokka kehittyy harjoitellessa.
Kommentit (26)
1-to-1-palaveri 🤣🤣🤣. Kaikkea sitä.
Eri tilanne, mutta olin yths:ssä kauan sitten akupunktiossa ja lääkärillä olo samaan aikaan puhelinaika.
Sain kuulla mm lääkärin moitteet sammasta suuhunsa saaneen opiskelijapojan tapauksessa. Oletko harrastanut suuseksiä. Kyllä hän oli.
Esihenkilön ei pitäisi vastata työnohjauspalaverissa puhelimeen, vaan keskittyä ohjattavaansa.
Vierailija kirjoitti:
Alan aina mökäämään kovaan äänen ihan turhanpäiväisiä juttuja niin, että se kuuluisi sinne puheluun.
Aah! Kiitos vinkistä! Hekumoin seuraavalla kerralla tällä ajatuksella mielessäni niin pysyy kevyt hymy naamalla vaikka ketuttaa niin vietävästi. :-D
En todellakaan lähde mihinkään jos on minua varten varattu palaveri.
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilön ei pitäisi vastata työnohjauspalaverissa puhelimeen, vaan keskittyä ohjattavaansa.
Voinko jakaa tänne palstalle esihenkilöni yhteystiedot niin saat ohjeistaa häntä?
Ap
Tuijotan esimiestä kiinteästi kulmakarvojani nostaen. Odotan hänen lopettavan puhelun nopeasti, tai erittäin tärkeän asian ollessa kyseessä keskeyttävän sen hetkeksi pahoitellakseen minulle että palaverimme täytyy nyt keskeyttää. Silloin poistun paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Eri tilanne, mutta olin yths:ssä kauan sitten akupunktiossa ja lääkärillä olo samaan aikaan puhelinaika.
Sain kuulla mm lääkärin moitteet sammasta suuhunsa saaneen opiskelijapojan tapauksessa. Oletko harrastanut suuseksiä. Kyllä hän oli.
Virkavirhe.
Jos tuo on toistuvaa niin ilmoittaisin hänen esimiehelleen.
Istuisin polttelemassa jäitä ja vilkuilisin kelloa säännöllisesti.
Mä kysyin, että poistunko. Hän vinkkas, että pidät peppus penkissä.
Sitten mä keskityin maisemiin. Hänellä on isot ikkunat ja kehä 3 hurisee vieressä ja lentokoneet lentää todella matalalla. Kattelin, että oli neljä matkustaja konetta siellä jonossa, kun laskeutumaan olivat ryhmittyneet.
Riisuudun hiljaa alasti ja vääntäydyn saunasolmuun katkaisematta hetkeksikään katsekontatia esimieheeni.
Tuijotan, laitan huulirasvaa, jos on kahvia niin hörpin sitä
Vierailija kirjoitti:
Riisuudun hiljaa alasti ja vääntäydyn saunasolmuun katkaisematta hetkeksikään katsekontatia esimieheeni.
Tämän mä haluaisin nähdä. Ootkohan sä meillä töissä? Varmuudeksi ehkä pyydän lapsia soittelemaan randomisti, että näkisin sut alasti ja saunasolmun, kun en yhtään tiedä mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän mä haluaisin nähdä. Ootkohan sä meillä töissä? Varmuudeksi ehkä pyydän lapsia soittelemaan randomisti, että näkisin sut alasti ja saunasolmun, kun en yhtään tiedä mitä se on.
Ior Bock kertoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ior Bock kertoo
Voieivoieivoiei. En kato, johan tuo nimi kertoo kaiken. Kiitos! :D
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on toistuvaa niin ilmoittaisin hänen esimiehelleen.
Mutta et omalle esimiehellesi?
Tarkoittaako AP nyt sitä että esimies vastaa henkilökohtaiseen puheluun (esim, läheinen soittaa) vai perus työpuheluun?
Itseä ei henkilökohtaisesti haittaa jos esimies toimisi näin.
Sitten ehkä jos puhelun takia palaveri venyy liiaksi ja työpaikalla on vajaa miehitys jonka takia olisi hyvä olla mahdollisimman nopeasti takaisin työpisteellä.
Voisin ehkä myös muistuttaa esimiestä yhteisistä pelisäännöistä jos on tullut esimiestaholta pyyntö että henkilökohtaiset puhelut hoidetaan tauoilla tai omalla ajalla.
Sanoisin pomolle, että sorry, poistun hetkeksi, tule hakemaan, kun puhelusi päättyy. Ja todella lähtisin omaan työhuoneeseeni töihin. Jos sovittu palaveri ei onnistu, niin en minä jää odottelemaan, että minulle olisi aikaa. Palaan töihin, kuulokkeet korville ja armotonta näppiksenhakkaamista.
Alan aina mökäämään kovaan äänen ihan turhanpäiväisiä juttuja niin, että se kuuluisi sinne puheluun.