Mitä teet 1-to-1 -palaverissa kun esihenkilösi vastaa omaan puheluunsa?
Tilanne: olet samassa huoneessa esihenkilösi kanssa kalenteriin varatussa kahdenkeskisessä työnohjauspalaverissa. Esihenkilösi kännykkä soi ja hän vastaa siihen. Miten alaisen on korrektia toimia?
- istua polttelemassa jäitä
- poistua huoneesta ja antaa esihenkilön puhua rauhassa puhelunsa
- näpytellä (hiljaa) omaa läppäriä ja olla kuin ei olisikaan
- jotain muuta, mitä?
Itse koen nämä tilanteet todella kiusallisiksi. Olen mm istunut kuuntelemassa kun esihenkilö puhuu lapsensa tennisopettajan kanssa, toisen tiimiläosen kanssa ja oman esihenkilönsä kanssa.
Pokka kehittyy harjoitellessa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako AP nyt sitä että esimies vastaa henkilökohtaiseen puheluun (esim, läheinen soittaa) vai perus työpuheluun?
Itseä ei henkilökohtaisesti haittaa jos esimies toimisi näin.
Sitten ehkä jos puhelun takia palaveri venyy liiaksi ja työpaikalla on vajaa miehitys jonka takia olisi hyvä olla mahdollisimman nopeasti takaisin työpisteellä.
Voisin ehkä myös muistuttaa esimiestä yhteisistä pelisäännöistä jos on tullut esimiestaholta pyyntö että henkilökohtaiset puhelut hoidetaan tauoilla tai omalla ajalla.
Olen ollut kaikissa tilanteissa, soittaja on työasialla, perheenjäsen tai puhelinmyyjä. Itseäni häiritsee kaikki keskeytykset. Ap
Laitan mikrofonin kiinni ja pierrä ryttyytän oikein antaumuksella ja hiukan mielenosoituksellisesti. Kun esiMIES palaa palaveriin, pierun haju on vielä jäljellä. Se on hänen puhelunsa haju.
Mun esimies joko ei vastaisi puhelimeen tai jos ois pakko vastata, niin poistuis itse huoneesta tilanteen edellyttäessä.
Mä vaan tuijottelen seiniä tai papereita. Esimies poistuu itse, jos haluaa puhua rauhassa yhteisen palaverimme aikana.
Vierailija kirjoitti:
1-to-1-palaveri 🤣🤣🤣. Kaikkea sitä.
Hyh. Meillä on kerran kuukaudessa. Inhoan niitä. Kaksi kertaa vuodessa kehityskeskustelu puuh.
Soittaisin miehelle kotiin, kyselisin, mitä toisin kaupasta jne. Jos esimiehelle palaveri ei ole tärkeä, niin ei se ole minullekaan.