Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fast 800 laihdutus

Vierailija
13.04.2023 |

Onko kukaan muu tällä hetkellä Mosleyn fast 800 dieetillä? Itsellä eka viikko takana, 800 kcal päivässä, ja ajattelin jatkaa näin kolme viikkoa. Sen jälkeen ensin kolme 800 kalorin päivää viikossa, ja sitten kaksi, kunnes olen tavoitepainossa. Eli 12kg haluan pois elokuun puoliväliin mennessä. Ylläpitovaiheessa ajatuksena on yksi 800 kalorin päivä viikossa.

On ihmeen motivoivaa kun painoa lähtee nopeasti, ekan viikon aikana 3,5kg. Olkoonkin niin, että tuosta osa on nestettä. Aiemmilla yrityksillä perinteisemmillä laihdutuskonsteilla motivaatio alkaa ainaa hiipumaan, kun päivästä ja viikosta toiseen pitää kiristellä, ja paino putoaa etanavauhdilla.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kitudieetit on menossa muodista pois. Niillä vain sekoittaa aineenvaihdunnan ja ruokasuhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kitudieetit on menossa muodista pois. Niillä vain sekoittaa aineenvaihdunnan ja ruokasuhteen.

Jaa. Onko jossain näkyvillä jotain faktaa tästä, että laihdutus muilla konsteilla olisi paremmin toimivaa, esim aineenvaihdunnan suhteen?

Vierailija
4/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Onko jossain näkyvillä jotain faktaa tästä, että laihdutus muilla konsteilla olisi paremmin toimivaa, esim aineenvaihdunnan suhteen?

On

Vierailija
5/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On

Sun mietteet ei ole mitään faktaa.

Vierailija
6/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien tutkimusten mukaan paasto kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Mutta kerropa näille "olen lukenut 70-luvulla terveyslehden hammaslääkärin odotushuoneessa" jäykkiksille.

Vierailija
7/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ENE-dieetti, eli erittäin niukkaenerginen dieetti (korkeintaan 800 kcal päivässä), on Käypä Hoito -suositus lihavuuden hoitoon. Esimerkiksi lihavuusleikkaukseen menijät laitetaan ENElle.

Vierailija
8/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kerropa näille "olen lukenut 70-luvulla terveyslehden hammaslääkärin odotushuoneessa" jäykkiksille.

Paasto ja ENE-dieetti ovat kaksi täysin eri asiaa. 

Painonhallinta on kestävyyslaji. Tutkimusten mukaan nopeat painonpudotukset johtavat pitkällä tarkastelujaksolla vain entistä suurempaan ylipainoon. Pysyviä tuloksia saa vain kestävillä menetelmillä ja elintapamuutoksilla.

Vierailija
9/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitudieetit on erikoinen käsite. Itse ajattelen niin, että jos on ylipainoinen ja kropassa siis on liian suuri rasvaprosentti, hyvä dieetti on sellainen joka saa kehon kuluttamaan näitä vararasvoja mahdollisimman tehokkaasti.

Kitudieetti taas on sellainen, jossa jatkuvasti nipistellään tai mennään rasvattomalla ravinnolla, tai koitetaan laihduttaa jo normaalipainoista kehoa.

Vierailija
10/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painonhallinta on kestävyyslaji. Tutkimusten mukaan nopeat painonpudotukset johtavat pitkällä tarkastelujaksolla vain entistä suurempaan ylipainoon. Pysyviä tuloksia saa vain kestävillä menetelmillä ja elintapamuutoksilla.

Tutkimusten mukaan hitaat pudotukset eivät ole yhtään sen pysyvämpiä kuin nopeatkaan. Päinvastoin, jos nopealla kuurilla pudottaa painoa enemmän kuin hitaalla, seurannassa painoa myös pysyy enemmän poissa.

Viimeinen lauseesi toki pitää paikkansa, tulokset pysyvät jos elintavoissa on tapahtunut muutoksia - oli se sitten hitaasti tai nopeasti.

Vierailija
11/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin 20 vuotta sitten 15kg hyvin nopeasti, söin max.600 kcal/päivä ja lisäksi lenkkeilin. En ole lihonnut takaisin ja aineenvaihduntani voi oikein hyvin.

Vierailija
12/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle toimiva laihdutus on ollut dietti jolla ei kituuta. Paino laskee hitaasti mutta ruokavaliota ei ole vaikea pitää yllä. Nyt vaikka olen hoikistunut, verensokeri ja rauta-arvot ovat hyvät, eikä ole puutostiloja, ja aineenvaihdunta pysynyt normaalina.

Vierailija
13/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa. Mitä syöt päivässä ja millainen olo tulee? Onko kokoajan nälkä?

Vierailija
14/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ENE-dieetti, eli erittäin niukkaenerginen dieetti (korkeintaan 800 kcal päivässä), on Käypä Hoito -suositus lihavuuden hoitoon. Esimerkiksi lihavuusleikkaukseen menijät laitetaan ENElle.

Suositus ei tee ENE-dieetistä hyvää.

Vierailija
15/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa. Mitä syöt päivässä ja millainen olo tulee? Onko kokoajan nälkä?

Ekat 2 päivää olivat rankkoja, nälkä ja mieliteot vaivasivat. Sen jälkeen varmaan ketoosissa, olo on hyvä ja normaali. Silloin tällöin tulee mielitekoja, kun vaikka kävelen pizzaravintolan tai pullatiskin ohi, mutta ne menevät nopeasti ohi. Nälkä ei vaivaa, aterioiden jälkeen tunnen olevani kylläinen.

Skippaan aamiaisen, eli käytän myös 16:8 syönti-ikkunaa. Lounas (kl 12) ja päivällinen (kl 17) n. 300 kcal, kanaa, kalaa, tofua tai papuja/linssejä, sekä reippaasti kasviksia. Iltapalaksi (kl 20) yleensä 200 kcal edestä marjoja, jogurttia ja kuitulisää, joskus kaurapuuroa. Fast 800:n kuuluu myös ns. vähähiilihydraattinen välimeren ruokavalio, ei höttöhiilareita, paljon kasviksia ja hyviä rasvoja, jonkun verran normirasvaista juustoa tai jogurttia.

Niin kauan kuin syön joka päivä vain 800 kaloria otan varalta vitamiini- ja kalsiumlisän päivittäin.

Vierailija
16/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tällä dieetillä nyt kahdeksan viikkoa, painoa on pudonnut 14 kiloa ja rapiat. Mutta vielä on reilusti matkaa normaalipainoon

Vierailija
17/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kilo läskiä on 7000 kaloria. Se oli minulle aikamoinen oivallus siitä, miten lihominen syntyy. Kun syöt sen verran yli siitä mitä oikeasti kulutat, lihot.

Mites ajattelitte jatkaa dieetin jälkeen? Nimittäin ei se laihdutus vaan sen jälkeen. Aiotteko vetää pussisoppia lopun iän? Olen itse joskus noita kanssa kokeillut, paino toki putosi mutta nousi äkkiä takaisin, koska vanhat tavat istui tiukassa.  

5 vuotta sitten tehtiin muutos. Ladattiin kännyköihin kalorinlaskentaohjelmat. Laihdutin 42 kiloa vähähiilihydraattisella, mies 57 kiloa. Tähän lähdettiin, koska mieheltä löytyi diabetes, minulla ei ollut mutta suvussa on monella, verenpaineeni ja maksa-arvoni olivat koholla ja olo muutoinkin raskas. Ruokavalion miettimisen lisäksi aloimme käydä yhdessä tunnin lenkillä 3-4 kertaa viikossa. Nykyään juoksemme ja minä olen alkanut käydä myös salilla. Kovia rasvoja me ei syödä, ja sokeri, valkoinen jauho, peruna ja riisi on aika lailla pannassa. Lautasella on pääsääntöisesti vihanneksia, juureksia ja vähärasvaista kalaa ja lihaa, ja leipä on ruisleipää ja täysjyväkauraa. Jonkun verran on pidetty myös kasvisruokapäiviä. Joskus ostetaan jotain sokerista tai rasvaista mässyä ja jaetaan se puoliksi. Burgeri- ja pitsapaikat kierretään kaukaa. 

Aikaa meni vuosi ja kaksi kuukautta minulla, miehellä kaksi vuotta, ja kyllä kompuroitiinkin matkalla. Sen jälkeen elämä on ollut viikottaista vaa´an seuraamista ja varsinkin sen seuraamista, mitä syö, jotta paino ei nouse. Edelleen ruokavalio on pysynyt vähähiilarisena ja hitaissa hiilihydraateissa. MIes ei vielä tarvitse sairauteensa lääkkeitä, seurannassa on toki. Minulla on verenpainelääke poistettu ja maksa-arvot normaalit!

Kritisoin näitä pikadieettejä sillä, että siinä ei samalla opi ruokavalion hallintaa. Ja ruokavalion hallinta on avain painon poissa pitämiseen.. 

Vierailija
18/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 kilo läskiä on 7000 kaloria. Se oli minulle aikamoinen oivallus siitä, miten lihominen syntyy. Kun syöt sen verran yli siitä mitä oikeasti kulutat, lihot.

Mites ajattelitte jatkaa dieetin jälkeen? Nimittäin ei se laihdutus vaan sen jälkeen. Aiotteko vetää pussisoppia lopun iän? Olen itse joskus noita kanssa kokeillut, paino toki putosi mutta nousi äkkiä takaisin, koska vanhat tavat istui tiukassa.  

5 vuotta sitten tehtiin muutos. Ladattiin kännyköihin kalorinlaskentaohjelmat. Laihdutin 42 kiloa vähähiilihydraattisella, mies 57 kiloa. Tähän lähdettiin, koska mieheltä löytyi diabetes, minulla ei ollut mutta suvussa on monella, verenpaineeni ja maksa-arvoni olivat koholla ja olo muutoinkin raskas. Ruokavalion miettimisen lisäksi aloimme käydä yhdessä tunnin lenkillä 3-4 kertaa viikossa. Nykyään juoksemme ja minä olen alkanut käydä myös salilla. Kovia rasvoja me ei syödä, ja sokeri, valkoinen jauho, peruna ja riisi on aika lailla pannassa. Lautasella on pääsääntöisesti vihanneksia, juureksia ja vähärasvaista kalaa ja lihaa, ja leipä on ruisleipää ja täysjyväkauraa. Jonkun verran on pidetty myös kasvisruokapäiviä. Joskus ostetaan jotain sokerista tai rasvaista mässyä ja jaetaan se puoliksi. Burgeri- ja pitsapaikat kierretään kaukaa. 

Aikaa meni vuosi ja kaksi kuukautta minulla, miehellä kaksi vuotta, ja kyllä kompuroitiinkin matkalla. Sen jälkeen elämä on ollut viikottaista vaa´an seuraamista ja varsinkin sen seuraamista, mitä syö, jotta paino ei nouse. Edelleen ruokavalio on pysynyt vähähiilarisena ja hitaissa hiilihydraateissa. MIes ei vielä tarvitse sairauteensa lääkkeitä, seurannassa on toki. Minulla on verenpainelääke poistettu ja maksa-arvot normaalit!

Kritisoin näitä pikadieettejä sillä, että siinä ei samalla opi ruokavalion hallintaa. Ja ruokavalion hallinta on avain painon poissa pitämiseen.. 

Kukaan ei ole puhunut mitään pussisopista.

Ihan ekassa viestissä kerroin ylläpitosuunnitelmasta dieetin jälkeen :)

Muutenhan me ollaan samoilla, vähähiilihydraattisilla linjoilla!

Vierailija
19/31 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, jaksaako noilla kaloreilla käydä töissä?

Vierailija
20/31 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi 800kcal dietoija.. ei ne alkupäivät ole mitenkään helppoja, mutta paino lähtee kyllä sutjakkaasti ja kun vettä juo tarpeeksi niin liikkumaankin pystyy hyvin. Ja esim diabeteksen uhatessa tätä dieettiä jopa ihan suositellaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän