Teen meidän aitasta ihanan maalaisromanttisen sadepäivien lukunurkkauksen
Ja voi siellä vaikka nukkuakin. Tällainen suunnitelma minulla on:
Ensin pesen sisätilat lattiasta kattoon. Sitten laitan peräseinään nätin tapetin, ehkä käytän yhtä vaaleansinisävyistä jota mulla olisi ennestään sopiva määrä jäljellä. Sängyksi valkoinen rautasänky, sen yläpuolelle hyttysverkko roikkumaan katosta. Vierelle vanha puutuoli yöpöydäksi. Sitten mahtuu vielä puinen lipasto jonka hion ja maalaan sopivalla värillä. Seinälle pari koulun opetustaulua koristeeksi ja ehkä kirjoille hylly tai pari. Koristevalot johonkin kohtaan roikkumaan, ja yöpöydälle nätti pöytälamppu. Lattialle räsymatto. Siinä se, tällainen haave mulla on ollut jo useamman vuoden mutta nyt sen toteutan kunhan lumet sulavat pois.
Kommentit (63)
Ihana suunnitelma ap:llä, tulee varmasti kiva :) Ja ihme negatiivista kommentointia osalla porukasta. Käytöstavat.
Sinulla ei ilmeisesti ole enää ystäviä jotka jaksaisivat kuunnella näitä fantasioitasi ja jaarituksiasi, kun joudut tniitä tänne kirjoittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ilmeisesti ole enää ystäviä jotka jaksaisivat kuunnella näitä fantasioitasi ja jaarituksiasi, kun joudut tniitä tänne kirjoittamaan?
Tällä logiikalla sinun täytyy vittuilla ventovieraille ihmisille nimettömällä keskustelupalstalla koska olet käytökselläsi karkoittanut ystävät ympäriltäsi. Ap
Kuulostaa kivalta. Mut millaiset seinät siellä siis on jos tapetin saa laitettua? Ei siis hirret näy?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kivalta. Mut millaiset seinät siellä siis on jos tapetin saa laitettua? Ei siis hirret näy?
Laitan tapetin alle levyn. Hirren päälle siis. Ap
Tulikin ihan ikävä kesää ja aittaa. Mulla kasvaa ikkunan takana humala ja sen lehdet tekee kauniita varjoja vastakkaiselle seinälle. Sielu lepää varjoja katsellessa. T:2
Ihanaa, ihanaa, ihanaa!
Fantsua!
Ihanaa!
Minusta tuo kuulostaa mukavalta. Lisäksi erityisen mukavaa on se, että vaikka oma piha on tällä hetkellä sohjon, kuran ja mädäntyvien lehtien oksaryteikkö, niin joku jo haaveilee lempeästi kesästä. Aivan ihanaa!
Minun kirjani eivät ehkä olisi ap:n lukemistossa, Tolkienin yksi tuntemattomampi opus, Tohtori Ozzy, Säätiö-kirjasarjaa englanniksi ja näköjään viroksi ja ruotsiksi (älkää kysykö, en edes tiedä miksi) ja iso pino Pirkka- ja Yhteishyvä-lehtiä, joita en ole talven aikana ehtinyt edes selata!
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo kuulostaa mukavalta. Lisäksi erityisen mukavaa on se, että vaikka oma piha on tällä hetkellä sohjon, kuran ja mädäntyvien lehtien oksaryteikkö, niin joku jo haaveilee lempeästi kesästä. Aivan ihanaa!
Minun kirjani eivät ehkä olisi ap:n lukemistossa, Tolkienin yksi tuntemattomampi opus, Tohtori Ozzy, Säätiö-kirjasarjaa englanniksi ja näköjään viroksi ja ruotsiksi (älkää kysykö, en edes tiedä miksi) ja iso pino Pirkka- ja Yhteishyvä-lehtiä, joita en ole talven aikana ehtinyt edes selata!
Ainiin. Mulla on myös iso nippu 50-l alkupuolen Kotiliesiä joita meinasin laittaa sinne selailtavaksi :)
Ap
Minäkin aina mielessäni suunnittelen sisustavani aitat kesänukkumapaikoiksi, saunan päätyyn katollisen hengailupaikan.
Totuus on ettei maatilalla kesällä juuri hengailla... jos aikaa jää, lähdetään tilalta huitsintuuttiin ettei tekemättömät työt hypi silmille. Kun koskaan ei kaikkea ehdi tehdä.
Minusta tämä oli kiva aloitus, ei ole tuttuja joilla olis tuollaista aittaa mutta hauska oli lukea. Lisää tällaista positiivista juttua tänne!
Vierailija kirjoitti:
Tulikin ihan ikävä kesää ja aittaa. Mulla kasvaa ikkunan takana humala ja sen lehdet tekee kauniita varjoja vastakkaiselle seinälle. Sielu lepää varjoja katsellessa. T:2
Oi. Olispa jo kesä.
Aitoissa ei ole ikkunoita.
Änget valoisana kesäpäivänä pimeään aittaan lukemaan lampun valossa?
Vierailija kirjoitti:
Aitoissa ei ole ikkunoita.
Änget valoisana kesäpäivänä pimeään aittaan lukemaan lampun valossa?
Pieni ikkuna on. Puhe oli sadepäivän lukunurkkauksesta. Ja entäs
sitten jos ängenkin aurinkoisena päivänä, mitäs sitten tapahtuu? Ap
Hyvin laitettu aitta on ihana paikka. Mökkiaitta oli kaksikerroksinen ja molemmissa pikkuikkuna. Yläkerta oli oleilu-ja nukkupaikka ja alhaalla joitain säilötavaroita. Sateella ihan parasta kuunnella ropinaa ja kuumalla nukkua. Ei siellä koskaan hiiriä ollut ja seiteistä pääsi harjalla. Hämpyt ei kauheasti viihtyneet . Katossa oli hyttysverkot joten sai nukkua ja olla rauhassa.
Muista lupa-asiat. Kyseessä voi olla käyttötarkoituksen muutos, joka vaati rakennusluvan ja valvonnan työmaalle.
Kuulen vain korvissani sen iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!!!
Hyvä että on hyttysverkot, mutta minua häiritsee jo pelkkä ininän kuuleminen :D
Olisipa kiva nähdä kuva lopputulokseesta, tulee varmasti mieluinen :)
Vierailija kirjoitti:
Muista lupa-asiat. Kyseessä voi olla käyttötarkoituksen muutos, joka vaati rakennusluvan ja valvonnan työmaalle.
No höpöhöpö😄
Ap
Varmaan juuriharjalla. Ap