Uudet kansanedustajat yllättyivät heille tarjotuista työsuhde-eduista
IS: Uudet kansanedustajat yllättyivät heille tarjotuista työsuhde-eduista, kummastelevat myös palkkioita: Iso muutos aiempiin tuloihini. Joakim Vigelius kertoo kieltäytyneensä taksikortista. Eikös ne palkat noussut reilut 700 e kuukaudessa. Hyvin ovat asiansa ja etunsa järjestäneet. Eniten rahaa vaaleihin käytti Timo Väyrynen (kesk) yht 80 000 e. Ei siis ihme jos kova halu tuonne. Itse tunsin uutisesta myötähäpeää.
Kommentit (45)
Tuore kansanedustaja ei ole vielä kartalla tehtävistä.
Taksilla kuljetaan, jotta ajankäyttö olisi tehokasta, ei siksi, että sähköpotkulaudalla pääsee halvemmalla.
Taksin käytössä on mtös työllistävä vaikutus.
Lievää myötähäpeää
Pointsit näille nuorille, jotka ottavat puheeksi vaietun ja peitellyn totuuden. Vaan aikapa sen näyttää, että milloin ei enää saavutetuista eduista haluta luopua. Tulee muksuja ja talon ostoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Taksilla kuljetaan, jotta ajankäyttö olisi tehokasta, ei siksi, että sähköpotkulaudalla pääsee halvemmalla.Taksin käytössä on mtös työllistävä vaikutus.
Lievää myötähäpeää
Eihän hän kirjoittanut, että ei aio käyttää taksia. Vaan maksaa taksimatkat itse.
Sopeutumisraha, jos putoaa eduskunnasta: Yhden kauden eli neljän vuoden jälkeen 950 e/kk. Normikansalainen: työmarkkinatuki noin 500 e/kk! Lapsille ja puolisolle tulee perhe-eläkettä jne.jne. Ei ihme, että moni haluaa laitostua sinne!!
Kyllä siinä kelpaa työttömiä syyllistää.
Rivikansanedustajan työ oppositiossa on käytännössä rahan nostoa veronmaksajien maksamana! Lomaa on 4 5 kk vuodessa!!
Vierailija kirjoitti:
Rivikansanedustajan työ oppositiossa on käytännössä rahan nostoa veronmaksajien maksamana! Lomaa on 4 5 kk vuodessa!!
pilkku jäi välistä eli 4,5 kk.
Kuka päättää kansanedustajien palkkiot ja työsuhde-edut? Usko tai älä, kansanedustajat eivät sitä itse tee.
Yllättyivät? Hakevat töihin eikä edes ota etukäteen selvää minne hakevat??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä vuosi tai pari niin taksilla ajellaan.
viikko tai pari
Vähän ovat politiikkaa ja uutisia seuranneet jos taksiedut sun muut tulevat yllätyksenä.
Pelkkää teatteria, kuten valtaosa asioista siellä sirkuksessa.
Se yksi kansanedustaja loisti taidoillaan, edes äänestää osannut.
Ihanan naiiveja. Kyllä ääni kellossa muuttuu hyvin vikkelään.
Vierailija kirjoitti:
Se yksi kansanedustaja loisti taidoillaan, edes äänestää osannut.
Mitä ja kuka 😳 ???
Vierailija kirjoitti:
Taksilla kuljetaan, jotta ajankäyttö olisi tehokasta, ei siksi, että sähköpotkulaudalla pääsee halvemmalla.Taksin käytössä on mtös työllistävä vaikutus.
Lievää myötähäpeää
Työnnä se myötäs sinne minne päivä ei paista koska ilmeisesti itse olet noiden hyötyjen saaja.Kauhea hätä tulla haukkumaan kun nuoret kertoo mitä etuja ovat hallituksessa itselleen köhnänneet.Ne edut voisi ensimmäisenä poistaa niin saadaan ensimmäiset leikkaukset kehiin.Turhaa rahan jakamista jo muutenkin hyvä palkkaisille.
Heh valehtelu alkoi heti :D
Ihan varmasti eivät ole yllättyneet.
Siksihän ne on valmis sijoittamaan helposti 50 000e vaalikampanjaansa, koska eduskunnasta saa tuon sijoitetun summan käden käänteessä takaisin kiitos isojen palkkioiden ja lukuisten etuuksien.
Niinhän se yksi edustaja sanoi, että arkisin omaa rahaa kuluu 0 euroa, koska firma maksaa kaiken.
Mitään en pyytänyt kaikki tuli minulle yllätyksenä, joku kansanedustaja joskus sanoi muussa yhteydessä.
Kyllä se siitä vuosi tai pari niin taksilla ajellaan.