Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aiot selvitä hengissä tulevan kesän helteistä?

Vierailija
12.04.2023 |

Kertokaapa parhaimmat suojautumiskeinot.
Mä aion olla koko kesän mustissa verkkareissa, musta huppari päälle ja pipoa en todellakaan unohda.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tulossa kuumaa kesää tänä vuonna. Anteeksi vain kaikki sitä toivovat. toivottovasti kuitenkaan ei olisi niin kuivaa kesällä, mitä tämä kevät nyt on. Täällä ( Keski-Suomi) on nyt 1, 5 viikkoa ettei ole satanut ja seuraavat 10 päivää näyttää samaa. Ja hirveä pöly ilmassa.

Mutta ihan kuten ennenkin, varjossa ja vähän suorittamalla. Ilmalämppöpumppu on tulossa, mutta ei ole kyllä mikään tärkeä tekijä "selviytymiseen"

Vierailija
22/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alumiinifoliota kaikkialle vaan

Myös vaatetus ja pipo siitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät menevät Jäämeren rannoilla, harvoin on noita ongelmia. Vuoden 2018 yksi 31 asteen päivä oli kyllä kammottava, ei varjoa missään.

Vierailija
24/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen kellariin ja tanssin siellä humppaa, ettei tule kylymä.

Vierailija
25/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän siinä toivossa, ettei kauheita helteitä tule. Jos tulee niin sitten jurppii ja pitää keksiä ratkaisuja tilanteen helpottamiseksi.

Kahden viikon helteet kestää. Ei tänne Suomeen ikinä ole mitään pitkää helle jaksoa tullut

Vierailija
26/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen kellariin ja tanssin siellä humppaa, ettei tule kylymä.

Elä unoha pipaa ja villasukkia!

Vierailija
27/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari huppu ylhäällä ja kollarit. Verkkarit on liian kylmät.

Lippalakki päähän ettei matalalta paistava aurinko häikäise.

Mulla on kollarit verkkareiden alla.

Ap

Vierailija
28/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään helteitä ei enää tule, sillä ilmasto on kylmenemässä.

Vierailija
29/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin klaaraan minä:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5082988/tasta-se-alkaa?changed=16813228…

Millainen oli kesä 2018? tuskin viimekesää voittanutta jolloin oli 43 hellepäivää ja useamman viikon putkeen.

2021 oli 55 hellepäivää eli enemmän mitä 2022.

Vierailija
30/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttimalla niistä.

Tulin kirjoittamaan tämän saman. Epäilen tosin, onko mitään helteitä edes tulossa, mutta toivoa sopii. Välillä voi käydä uimassa.

Vierailija
31/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siperiassa on purkautunut joku tulivuori, jonka tuhkaa on nyt yläilmakehässä niin paljon, että kesä on peruttu.

Eikä ole. Älä levitä disinformaatiota.

Vierailija
32/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oleellisempaa olisi onnitella kanssaihmisiä, jotka selvisivät helvetillisestä talvesta, kun aurinko näyttäytyi tuskin koskaan, taivaalta satoi harva se päivä p*askaa ja ainakin Helsingissä tuuli niin että lentoon meinasi lähteä tällainen tukevampikin täti.

Kesä on talveen verratuna leikkiä vaan. Joten bring it on! Kaikki käy. Tervetuloa kesä, kyllä sua on kaivattu!!!

Vierailija
33/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin klaaraan minä:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5082988/tasta-se-alkaa?changed=16813228…

Millainen oli kesä 2018? tuskin viimekesää voittanutta jolloin oli 43 hellepäivää ja useamman viikon putkeen.

Viime kesähän oli ihan paska. Vuosi -18 oli ihan huippu, vaikka se menikin vähän hukkaan töissä kärvistellessä.

Vierailija
34/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppari huppu ylhäällä ja kollarit. Verkkarit on liian kylmät.

Lippalakki päähän ettei matalalta paistava aurinko häikäise.

Mulla on kollarit verkkareiden alla.

Ap

Meinasin mainita, että saattaa tämäkin yhdistelmä olla käytössä.

Verrarit pitää hieman tuulta ja kollarit alla pitää lämpimänä.

Vierailija
35/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla se lämpö on kuulema miellyttävämpää. Ulkolaiset on sanoneet,et sillon kun suomes on lämmin niin se lämpö on tukalaa ei miellyttävää.

Tämä on muutes totta. Tai riippuu varmaan siitä ulkomaastakin. Mutta Suomessa kunnon helle on semmoinen tukalan kostea lössö ja sitten tuleekin kohta painostava ukkonen, joka aiheuttaa päänsärkyä. Jossain etelässä kuumempikin sää on helpompi.

Vierailija
36/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisit sinäkin ilmalämpöpumpun, meillä on kolme ja talo pysyy mukavan viileänä. Lisäksi voi aina pulahtaa laiturilta järveen.

En pysty ainakaan minä järvessä uimaan. Iho on niin herkkä. Meressä tykkään uida mutta en helteellä voi kävellä rannalle kun on couperosa iho.

Ilmalämpöpumppu on hyvä mutta mietin että mitä se tekee pidemmän päälle asunnolle.

Vierailija
37/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään helteitä ei enää tule, sillä ilmasto on kylmenemässä.

Ei niin. Unohin tuosta alun listasta villasukat. Onneksi oon ollu ahkera ja kutonu talven aikana vaikka kuinka monet villasukat. Ja pidän varalta nastalenkkarit näkyvällä paikalla.

Ap

Vierailija
38/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Otan pihalla aurinkoa, kun tulee liian kuuma niin pulahdan uimaan.

Vierailija
39/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

En pelkää sitä, vaikka onhan helle aina vähän epämukavaa. Kesän 2018 helleaalto oli niin karmea, että vastaavaa tuskin joudun kokemaan. Nyt minulla sentään on tuulettimia ja hyvät sälekaihtimet ikkunalasien välissä. Silloin ei ollut kumpaakaan.

Harmi kyllä että kesään, joka muuten on niin ihana vuodenaika, liittyy tällainen tukaluus. En muista että nuorena olisin kärsinyt kuumalla ilmalla.

Täytyy vaan toivoa enimmäkseen viileähköä kesää. Jos tulee viikon helle niin kyllä sen kestää.

Vielä 15 vuotta sitten heinäkuun helteinä pidettiin 25 celsiusastetta. Jotain 27 asteen päiviä ei ollut kesässä välttämättä yhtäkään. Nykyään on noin 30 asteen helleputkia viikkona. Uskon, että jo 2030-luvulla on Suomessakin 32-35 asteen helteitä ja metsät senkus roihuaa. Välimeri on jo tuhoutunut ja vesi loppunut siinä vaiheessa.

Vierailija
40/81 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan oikein monta +40 asteista hellepäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan