Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle on nyt liki 6-kymppisenä tullut ihan murkkujen arvot. Esim. mökkeily tms. ei kiinnosta pätkääkään. Luontokin jo nähty.

Vierailija
12.04.2023 |

Aikanaan n. 10 vuotta veneilyä isolla matkaveneellä perheen kanssa. Se vaihtui pikkuhiljaa saaripaikkaan ja mökkeilyyn siellä. Sekin kesti noin 10 vuotta. Sitten reissaaminen sinne ja kaikki ylläpito alkoi tuntua liian raskaalta verrattuna hyötyyn: Muutaman kerran vuodessa istua ihanalla omalla rantakalliolla ja katsoa horisonttiin saarten välistä. Rauha ja hiljaisuus, jotenkin nähty. Nykyään ulkoilukelpoisella säällä lähtee lenkille (pyörä tai juoksu) kotiovelta Helsingin ydinkeskustasta. Ei tee mieli luonnonrauhaan nököttämään. Terassikeleillä ei mitään motiivia lähteä katselemaan horisonttia, vaan Mummotunneli, diskoristeilyt ja terassit vetävät puoleensa. Helteellä Hietsu tai Allas riittää rantaelämäksi. Jos vaihtelu kaivataan niin vaikka Pihlajasaareen. Puolison kanssa noissa liikutaan. Sekään ei ole mökki-ihminen. Ulko-vessa kauhistus. Mökkirahat laitetaan matkailuun. Mitään ylläpidettävää (esim. vene) ei viitsi hankkia riesakseen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo aika mulkkujen arvoilta kuulostaa. 😑

Vierailija
2/8 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on eri vaiheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat rennolta ja sosiaaliselta ihmiseltä, et mulkulta.

Vierailija
4/8 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on eri vaiheita.

Näin olen joo todennut. Halusin vähän tuoda toista näkökulmaa, kun toisessa ketjussa alkoi näyttää siltä, että mökkeily on ainoa vaihtoehto ikäihmisille😁.

Vierailija
5/8 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan ikäiseltäsi. Kuusikymppiset on kovia bilettäjiä ja menijöitä ja se voi jatkua niin pitkään kun pääsee liikkeelle.

Vierailija
6/8 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustassa lapsuutensa asunut on "aina"käupunkilainen. Paitsi olen viettänyt kesät aina lähellä mökillä, johon olen muuttanut. Silti ehkä vielä takaisin joskus.

Vierailija
7/8 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja haluan vain hiljaisuuteen. Ihanaa kävellä sateessa erämaassa. Baarissa en ole käynyt 3 vuoteen, niin nähty.

Vierailija
8/8 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nelikymppinen enkä ole baareissa käynyt kohta 20 vuoteen. Ei vaan kiinnosta. Pari kertaa tässä vuosien aikana kokeillut ja ei saa mitään irti. Ehkä sitten liki kuuskymppisenä.