Nykyinen naisystävä on jämähtänyt minun kotiini. En kehtaa sanoa, että haluan olla välillä yksin. Mikä neuvoksi?
Hän on muuten mukava. Siistii jälkensä ei siinä mitään. Ja hänellä on asunto.
Kommentit (41)
Laita jo vihdoin isojen poikien pöksyt jalkaan ja sanot että haluat olla välillä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis viihdy naisesi kanssa? Siinä tapauksessa et voi muuttaa yhteen.
Viihdyn kyllä mutta en haluakaan muuttaa yhteen. Ollaan jo yli viiskymppisiä ja takana pitkähköt liitot kummallakin. En kaipaa enää nykyään näin tiivistä yhdessäoloa kenenkään kanssa.Tämä on kuin oltaisi joku aviopari.
Ap
Kerro toiselle nuo suunnitelmasi kuitenkin, ettei hän luule mitään liikaa ja rakenna pilvilinnoja sen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn kyllä mutta en haluakaan muuttaa yhteen. Ollaan jo yli viiskymppisiä ja takana pitkähköt liitot kummallakin. En kaipaa enää nykyään näin tiivistä yhdessäoloa kenenkään kanssa.Tämä on kuin oltaisi joku aviopari.
Ap
Ikäsi tekee jutusta vielä naurettavamman. Luulisi tuohon mennessä oppineen kommunikointia edes vähän.
Semmosia ne naiset on ja alkavat pesimään joskus hyvinkin nopeasti. Ne roudaa pikku hiljaa omia kamppeitaan ja jossain vaiheessa vaan huomaat että kappas vaan, nyt se asuukin täällä jo vakituisesti. Se roudaus alkaa yleensä vaatteilla ja joillain pikku esineillä. Niillä naisellisilla pikkutavaroilla merkataan luultavasti reviiri? Oletan?
Sinun tavarat löytää uudet paikat, paljon sinun tavaroita on roudattu pihalle, ja lopulta koko kämppä on myllätty uskoon.
Näin se homma vaan toimii.
Tässä oon just itsekin katsellu kuinka tuota tavaraa kulkeutuu koko ajan lisää minun luokse.
Vierailija kirjoitti:
Pane sitä sen verran paljon että pillu on niin kipeä että tajuaa lähteä jäähdyttelemään sitä välillä.
Onkohan tuo hyvä neuvo? Nainen taitaa nimenomaan tykätä ap:n munasta ja ei malta yöpyä kotonaan.
Minä yritin vastaavankaltaisessa tilanteessa selittää nätisti, etten halua avoliiton tapaista suhdetta, vaan seurustella. Mies ei vain tajunnut, joten oli pakko erota.
Katsokaa keskustelunavauksena Sinkkuelämää-leffa tai sarjan se jakso, jossa Aidan asuu Carrien luona. Sitten keskustelkaa.
"Nyt alkaa suursiivous, äiti (tai sisko ..) tulee auttamaan, saadaan viikossa tehtyä". Voipi olla että väistyy suosiolla, joutuu vielä hommiin.
Tee ap niin kuin kaikki muutkin: ajattele että haluaisit olla enemmän yksin, mutta älä kerro sitä naiselle.
Koska miksi puhua siitä mitä haluaa kun voi vaieta.
Kerro, että olet lähdössä viikonloppuna kavereiden kanssa kalaan/mökille tms. ja sano, että nainen voi poissaollessasi siivota oikein kunnolla, kun et ole tiellä. Yleensä ne tuosta huomaa, että hetkinen, minä en ole piika.
Aika huono ennuste suhteelle ettei noinkaan tärkeästä asiasta osaa puhua. Itselläni on myös yksinoloa tarvitseva miesystävä, ja ihan normaalisti hän vaan sanoo että nyt kaipais vähän yksinoloa.
Et kai ole antanut akalle avainta.
Sulje se selainikkuna niin sillä siitä naisesta pääset. Ei tarvitse edes sulkea tietokonetta. Selaushistoria ja evästeet kannattaa tyhjentää.
Helpointa on, jos sanot että sulla on tällä viikolla paljon töitä ja kaipaat sitä, että lataat akkusi kaiken kiireen keskellä. Ja että sun tapa tehdä se on olla yksin. Ekstrovertit latautuu muiden ihmisten seurassa ja introvertit yksin, ja tämä pitää ekstroverteille joskus selittää, jos eivät ymmärrä. Mutta näin se on.
Muista sanoa että susta on ihana viettää tyypin kanssa aikaa, mutta et halua että teistä tulee toisillenne itsestäänselvyys, ja että esim. edellisestä suhteesta olet oppinut että sulle on tärkeää viettää aikaa myös erillään, jolloin on kahta ihanampi taas nähdä.
Voi olla että toinen hetkeksi hätkähtää ja joutuu ehkä vähän riitelemään, mutta se on normaalia ja kestettävissä, jotta saa rauhan ja suhteen toimimaan.
Kannattaisko kenties keskustella asiasta naisen kanssa. Ootko sanonut koskaan, että et halua enää tuossa iässä asua kenenkään kanssa yhdessä jne.? Nainenhan voi (ihan mun mielestä normaalisti) ajatella, että seurusteluun kuuluu se, että lopulta muutetaan yhteen jne. Koska sillä lailla ne seurustelut noin yleensä ottaen etenee, jos etenee.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko kenties keskustella asiasta naisen kanssa. Ootko sanonut koskaan, että et halua enää tuossa iässä asua kenenkään kanssa yhdessä jne.? Nainenhan voi (ihan mun mielestä normaalisti) ajatella, että seurusteluun kuuluu se, että lopulta muutetaan yhteen jne. Koska sillä lailla ne seurustelut noin yleensä ottaen etenee, jos etenee.
Ei hän ole sanonut, koska se mitä hän haluaa on salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehen ystävälle kävi noin.
Nyt nainen asuu siellä vakituisesti ja vahtii miestä mustasukkaisesti.
Mitäs oli mies vässykkä alussa, nyt sitten valittaa.
Sano, että tarvitset omaa aikaa vaikkapa joka viikko kaksi päivää.
No jos ei osaa tai halua puhua, niin vaikeaa se ihmisten kanssa toimiminen tulee olemaan.
Vedä kännit ja sano sitten, jos et kerran selvinpäin kehtaa.