Olen nyt työkyvyttömyyseläkeläinen
Eläke ei ole suuri, mutta pärjään sillä. Kyllä nyt helpottaa.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut täältä sängyn pohjalta. Itselläni kahdeksas vuosi taistelua takana eikä loppua näy. Todennäköisesti kerkeän menehtyä ennen kuin saan eläkkeen. Mulla mm. lihastauti. Millä diagnoosilla sait eläkkeen jos haluat kertoa?
Masennus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut täältä sängyn pohjalta. Itselläni kahdeksas vuosi taistelua takana eikä loppua näy. Todennäköisesti kerkeän menehtyä ennen kuin saan eläkkeen. Mulla mm. lihastauti. Millä diagnoosilla sait eläkkeen jos haluat kertoa?
Masennus
Määrittelemätön skitsofrenia, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, muu masennus.
Ahdistuneisuutta pääasiassa ja joitain harhoja on. Harhoja onneksi melko vähän. Kärsin myös lähi-ja työmuistin huonoudesta. Masennusta ei juuri tällä hetkellä ole kuin ajoittain.
Ikävä ettet ole päässyt eläkkeelle. Voimia sinulle.
Ap
Onneksi olkoon ja hyväksi koitukoon! Täällä omatekemällä eläkkeellä olija (työssäoloehto täyttämättä ja toimeentulotuella ja aion pysyä niin kauan kuin voin)
Mikä on tuon summa joka ei ole mielestäsi suuri? Saatko lisäksi mitään tukia?
1280€ +24€ lapsikorotus + lapsilisä ja alin vammaistuki(lapsi).
Vierailija kirjoitti:
Nämä lapseen liittyvät tuet menevät täysin lapseen.
Onneksi olkoon. Minä pääsin 21 kesäkuussa eläkkeelle. Nyt saa toipua rauhassa ja olla yhtä vapaa kuin ennen esikouluun menoa. Itseasiassa vapaampi kun silloin vanhemmat määräsi ja nyt ei. Tätä nyt sitten loppuelämä. On aikaa itselle ja äänikirjoille.
Haasteita on ja raskas lääkitys mutta se on hyväksyttävä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta hyvä että pärjäät. Itse koen tuon aika isoksi summaksi. Olen vain harvoina kuukausina tienannut tuota summaa vaikka olen työssä ja lapsiakin löytyy. Meneekö tuosta vielä veroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta hyvä että pärjäät. Itse koen tuon aika isoksi summaksi. Olen vain harvoina kuukausina tienannut tuota summaa vaikka olen työssä ja lapsiakin löytyy. Meneekö tuosta vielä veroa?
Tuo on netto. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on netto. Ap
Onpa iso netto.
Nyt on tosiaan aikaa, oli toki kuntoutustuella Kin, mutta tämä tuntuu nyt jostain syystä paremmalta.
Nyt olen pitkästä aikaa innostunut jostain ja olen kehittelemässä Taide projekteja vaikken ole kummoinen maalari/piirtäjä. Osaan kuitenkin piirtää muutakin kuin tikku-ukkoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on netto. Ap
Onpa iso netto.
Matalapalkja-aloilla olen työskennellyt melkein 20 vuotta. Tuo on tulos ja paljon pienempi kuin hyvin monella palstan eläkeläisellä.
Se kirjoitti:
Onneksi olkoon. Minä pääsin 21 kesäkuussa eläkkeelle. Nyt saa toipua rauhassa ja olla yhtä vapaa kuin ennen esikouluun menoa. Itseasiassa vapaampi kun silloin vanhemmat määräsi ja nyt ei. Tätä nyt sitten loppuelämä. On aikaa itselle ja äänikirjoille.
Kuinka paljon eläkkeesi on?
Se kirjoitti:
Mikä lääkitys sinulla on?
Pääsispä itsekin, mutta ei. Puolikkaalla olen ja yritän jaksaa 25 h/vko duunissa, että rahat riittäisi johonkin.
Ei tule et-lehteä eikä muitakaan lehtiä.
Kakkukahvit. Prinsessa kakku. Prinsessa kakkuja. Kahvia kakkua. Eläkekahvit. Prinsessa kakkuja.