Miten asunnosta voi saada kodikkaan jos ei ole paljon tavaraa eikä sellaista halua hankkia?
Kommentit (24)
Itsellesi tärkeitä tavaroita tai muistoesineitä jotka tuovat mieleen kivoja asioita.
Seinien maalaaminen tai tapetoiminen - pääset kalseasta perusvalkoisesta / harmaasta.
Väreillä, pehmoisilla kankailla (verhot, sohvatyynyt jne) ja muutamalla isolla kasvilla olen sisustanut itse ja kodikkaalta tuntuu vaikka irtotavaraa on minimaalisen vähän.
Hommaa muija, ne jaksavat sisustaa ja säätää jatkuvasti. Kohta vain ei sinulle ole enää omaa nurkkaa.
Kasveilla. Etenkin joku tosi iso puumainen runsaslehtinen kasvi.
Erilaisilla tuoksulla. Polta esim. suitsukkeita.
Sammuttaa otsalampusta valon ettei itsekään näe miten surkeasti asuu.
Olen huomannut että sitä romua kyllä kertyy aikanaan vaikka sitä ei yhtään haluaisi.
Isoja kasveja, peilejä joita erikokoisia ja näköisiä ryhmiteltynä, iso taulu/pieniä tauluja ryhmiteltynä
Valaistus. Lämpimän sävyisiä pienempiä valaisimia mieluummin kuin kattovalo.
Hanki ainoastaan sellaisia huonekaluja ja muutakin sälää, josta sinä pidät. Mitä vähemmän turhaa tavaraa, sen siistimpi koti.
Kasveilla on yllättävän suuri merkitys, kun puhutaan asunnon kodikkuudesta.
Varsinkin jos kasvin sijoittaa hyvin esim kattoon roikkuun.
Viherkasveilla ja mukavan näköisillä huonekaluilla.
Ainakin laittaisin kauniit verhot ja matot ja viherkasveja/kukkia.
Sanoisin, että kuviollinen seinätapetti. Ystäväni laittoi viidakkotyylisen tapetin olohuoneeseen. Hänellä on siellä kulmasohva, pieni lasipöytä sohvapöytänä ja tv (tason päällä). Kolme esinettä periaatteessa, mutta näyttää sen tapetin ansiosta kodikkaalta. Verhoja hän ei harrasta, mutta jokin kattolamppu siellä on, en vaan nyt muista, millainen.
Kodikkailla ja mieleisillä väreillä ja hyvällä valaistuksella.
Oletko tämä yksiössä asuva? https://www.vauva.fi/keskustelu/5078723/miten-kampan-voi-saada-nayttama…
Viherkasvit on ihan turhia pölynkerääjiä. Sanoisin, että valaistus on hyvä olla kunnossa. Esim. kattovalaisin ja lisäksi jalkavalaisin, seinäplafondi tai iso pöytävalaisin. Meilläkään ei ollut paljon tavaraa, kun miehen kanssa perustettiin yhteinen koti. Värikkäisiin verhoihin satsattiin. Minun suosikki oli keltaiset auringonkukka-verhot. Ei ne olleet niin räikeät miltä kuulostaa. Makuuhuoneeseen laitettiin vain parisänky ja valkoiset satiiniverhot ja seinälle ostin musta-valkoisen tussi-piirroksen, jonka yläosaan kiinnitettiin kaksi kohdevaloa. Ne valot toimi samalla lukulamppuina. Katossa oli jokin halpisplafondi. Meistä se oli hienoin makuuhuone, joka meillä on ollut. Kun lapsia alkoi syntyä, muutettiin isompaan kämppään ja sitten olikin pinnasänkyä ja hoitopöytää ja sitteriä ja leluja siellä täällä. Vieraita varten komeroissa tyynyjä ja peittoja ja petauspatjoja. Oli se mukavampaa silloin kun komeroissa vielä oli tyhjiä hyllyjä!
Pintamateriaaleilla.
Papeteilla, maaleilla, käyttäen aitoa puuta, maalattua puuta.
Kauniit yhtenäiset huonekalut.