Voiko lapsi olla adhd, jos vilkkautta on vain nukkumaan mennessä?
Meidän nuorimmainen saa aina vähän ennen iltatoimia jonkunlaisen adhd-tapaisen kohtauksen, jossa suunnilleen kiipeää vilkkaudesta seinille ja juoksee yläkerran ja alakerran väliä samaan tyyliin kuin jotkut koirat jahtaa häntäänsä. Muut ajat päivästä on rauhallinen, ei vilkas tai muutenkaan tuollainen. Tätä on siis vain juuri ennen nukkumaan menoa. Pitäisikö huolestua?
Kommentit (25)
Onko tämä iltavilli joku yleinenkin sana, jonka käytönnössä kaikki tietää? Ihmettelen vain, kun olen paljon kasvatusoppaitakin lukenut, enkä missään ennen ole törmännyt tuohon sanaan kuin nyt tässä ketjussa.
Ap
Lapset tarvitsevat paljon unta, hyvää tuokaa, hellyyttä ja huumoria yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä iltavilli joku yleinenkin sana, jonka käytönnössä kaikki tietää? Ihmettelen vain, kun olen paljon kasvatusoppaitakin lukenut, enkä missään ennen ole törmännyt tuohon sanaan kuin nyt tässä ketjussa.
Ap
On yleinen sana. Harvinaisempaa on arvella lapsen iltahulinoiden olevan adhd. Jotain siinä teidän illassa on hyvä muuttaa, jotta lapsi tykkää asettua nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOn yleinen sana. Harvinaisempaa on arvella lapsen iltahulinoiden olevan adhd. Jotain siinä teidän illassa on hyvä muuttaa, jotta lapsi tykkää asettua nukkumaan.
Iltahulinat on kyllä ihan tuttu sana minulle.
Ap
Tuo iltariekkuminen liittyy jotenkin lasten hermoston säätelyyn ennen nukkumista. Luin asiasta jokin aika sitten, mutta en löydä linkkiä enää..