Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin muovipillejä Amazonista, kun ei kerran kaupoissa enää myydä.

Vierailija
11.04.2023 |

Täällä minä imeskelen pirtelöä muovipillini kanssa, joka ei hajoa ja sula osaksi sitä juomaa :) Kivaa että vielä jostain saa pillejä millä pystyy imeä!

Tilatkaa tekin, tossa linkki saksan Amazoniin:
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B09F2CFF3H

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ymmärrä, että te olette kaikki ympäristönpaskaajia! Joka kerta kun juotte muovipillillä, niitä päätyy miljardi mereen ja valtavat määrät kaloja ja kilpikonnia kuolee ja sinivalaat syövät niitä pillejä ja kuolevat, minkä jälkeen ne ajautuvat rantaan ja räjähtävät. Mieti tätä seuraavan kerran, kun meinaat juoda juomasi meriä saastuttavilla kertakäyttöpilleillä!

Vierailija
22/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuolla maksaa postikulut? ja tuleeko ne pakettiautomaattiin? Ihan muuta olisin tilaamassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas siinä taas valtava toope. Olisi ostanut metallipillejä, käyttänyt niitä vaikka päivittäin. Peseytyy samalla kuin muutkin astiat. Luonto ja lompakko kiittää.

Vierailija
24/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen luullut, että aikuiset osaavat juoda lasista ja mukista ilman pilliä!? Mitä ihmettä  ihmisille on tapahtunut? Heille tässä viikon vinkki: nokkamuki on erittäin kätevä. 

Vierailija
25/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alibabasta halvemmalla ja enemmän. Voit yllättää ystäväsi sadan pillin tuliaispaketilla.

Tuli muuten mieleen, että niitä pillejä tarvitaan lasten synttäreillä 1 krt/v eikä kohta sitäkään enää.

Vierailija
26/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olen luullut, että aikuiset osaavat juoda lasista ja mukista ilman pilliä!? Mitä ihmettä  ihmisille on tapahtunut? Heille tässä viikon vinkki: nokkamuki on erittäin kätevä. 

Autossa kätevä, ei läiky.

Vierailija
27/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää AP on tosi, tosi kova... 😁

Vierailija
28/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis nokkamukista ei läiky. 

Vierailija
29/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillithän kiellettiin siksi koska niitä näkyy luonnossa niin paljon. Olen omat pillini ostanut tukkupaketissa vuonna 1999, ja vieläkin on jäljellä loppuelämän tarpeiksi. Noita menee  0-5kpl/vuosi, ja muovin keräykseen päätyvät lopulta.

Vierailija
30/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö ymmärrä, että te olette kaikki ympäristönpaskaajia! Joka kerta kun juotte muovipillillä, niitä päätyy miljardi mereen ja valtavat määrät kaloja ja kilpikonnia kuolee ja sinivalaat syövät niitä pillejä ja kuolevat, minkä jälkeen ne ajautuvat rantaan ja räjähtävät. Mieti tätä seuraavan kerran, kun meinaat juoda juomasi meriä saastuttavilla kertakäyttöpilleillä!

Lähden Itä-Suomesta vartavasten kuljettamaan käytettyä pilliäni meren rantaan, jotta se päätyisi kilpikonnien ravinnoksi.

Vierailija
31/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis nokkamukista ei läiky. 

Mä käytän nokkamukia autossa :D

Vierailija
32/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillithän kiellettiin siksi koska niitä näkyy luonnossa niin paljon. Olen omat pillini ostanut tukkupaketissa vuonna 1999, ja vieläkin on jäljellä loppuelämän tarpeiksi. Noita menee  0-5kpl/vuosi, ja muovin keräykseen päätyvät lopulta.

Hullua on se, että esim. pillimehuissa se pahvipilli on kuintenkin kääritty muoviin. Eiköhän ne muovikääreet juuri päädy sinne tänne. Olisivat antaneet muovisen pillin olla ja vaihtaneet kääreen kartonkiseksi.

Vierailija
33/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin säälittäviä nämä oraaliselle asteelle jääneet aikuiset, jotka tarvitsevat pillejä. Pikkulasten ja huonokuntoisten vanhusten nokkamuki on ihan hyväksyttävä.

Vierailija
34/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä pillejä täällä meillä luontoon tai mereen heitetä. Kyllä ne on ihan muut maat, tiedätte mitkä. Mutta Suomi heti reippaana kieltämään pillit, jotka täällä osataan normaalisti käsitellä muiden muovipakkausten mukana.

Vierailija
35/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos päivän nauruista ; )

Vierailija
36/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä persut! Luontoa tulee saastuttaa niin paljon kuin ikinä mahdollista ja mistään ei voi luopua.

Millä tavoin kaatopaikalle poltettavaksi päätyvä jäte saastuttaa luontoa? Miksi länsimaiden pitää kärsiä, jos Afrikan ja Aasian maissa kipataan kaikki jätteet sademetsiin, jokiin ja meriin?

Vierailija
37/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullua on se, että esim. pillimehuissa se pahvipilli on kuintenkin kääritty muoviin. Eiköhän ne muovikääreet juuri päädy sinne tänne. Olisivat antaneet muovisen pillin olla ja vaihtaneet kääreen kartonkiseksi.

Ja vielä hullumpaa että roskaruokapakkauksissa kuitenkin käytetään muovista pahvimukin kantta, mutta pilli on pahvia. Silti ne pillit kiellettiin täällä siksi, että niitä päätyy teiden varsille, sitä ei muuta se että asia on ääliömäinen.

Vierailija
38/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina pahvipilli pysynyt ehjänä. Saa olla jotenkin outoa lutkutusta, jos sen saa tohjoksi. Eikä ole tullut mitään sivumakua.

Vierailija
39/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zanna Marina.... hän kielsi kaiken. Kiitos siitä. Nyt on Pariisissa vetämässä mukia.

Vierailija
40/47 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä persut! Luontoa tulee saastuttaa niin paljon kuin ikinä mahdollista ja mistään ei voi luopua.

Pätee myös vihreisiin, joka ovat ilmastokiimassaan valmiita hakkauttamaan Suomen metsät tuulivoimaloiden ja sähkölinjojen tieltä ja kaivauttamaan maaperästä viimeisetkin mineraalit fantsujen sähköautojensa akkuihin ja joita ei hetkauta tieto, että aurinkopaneeliensa osista merkittävä osa on valmistettu Kiinassa hiilienergialla ja pakkotyövoimalla. Pääasia, että kuluttamisesta ei tarvitse tinkiä.

Kiva on myös lentää ympäri maailmaa kaiken maailman ilmastokonferensseihin tuomitsemaan muiden toiminta, mm. puusaunojen lämmitys Suomessa, mikä on suurin koko maapallon ilmastoa tuhoava yksittäinen tekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan