Työhaun mallissa huijataa te-toimistoa
Työnhaun malli on turha te-toimistot eivät ehdi valvoa työnhakemista siinä on porsaa reikä tehdää sellaisia työhakemuksia että työttömyysturva jatkuu. nämä säätämät lait ovat epäonnistuneet. pimeitä töitä tehdää ja keräillää tyhjiä tölkkejä/pulloja eli tuloja ei ilmoiteta Kelaa esim. toimeentulotuessa pitää olla kaikki tulot nähtävillä. työttömät ovat kehuneet miten pystyvät huijaamaa te-toimistoa työnhakemisesta
Kommentit (39)
Jos mun elämä olisi tyhjien tölkkien keräilyä, niin todellakin menisin töihin. Ei kyllä käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä järkeä? Jokaiselle työttömälle pitäisi antaa rauha etsiä töitä ja velvollisuus aktivoida itseään. En ymmärrä miten vapaaehtoistyötäkään ei saisi tehdä. Pääse hän sitä heti palkkatöihoin jos niitä ilmaantuu. Ja työttömälle voisi antaa raamit joiden sisällä hänen voi toimia ja etsiä itse sopivimmat jutut. Esim. Pitää olla joko keikkatyötä tai kurssi aina tietyn väliajan sisään. Ihminen itse hakee sopivan kurssin. Vaikka etä-opiskeluna.
Nykyisessä mallissa (oikeiston aikaan) selkeästi oletetaan että työttömät ovat lusmuja, jotka pitää laittaa kuosiin. Olen 55v ja jokainen työtön ystäväni yrittää pitää ammattitaitoaan yllä jan etsii töitä. Kukaan ei usko saavansa töitä. Mutta osaavat hakea itseään auttavia asioita elämäänsä.
Vai että oikeiston aikaa eletään. Vielä ei ole edes hallitusta saatu kasaan. Eivät he ole ehtineet tekemään ainuttakaan päätöstä. Tämä nykyinen aktiivimalli on viher-vasemmiston kehittelemä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun elämä olisi tyhjien tölkkien keräilyä, niin todellakin menisin töihin. Ei kyllä käy kateeksi.
Minne menisit?
Jos on ulosotossa sen verran piikkiä auki että on turha edes haaveilla työpaikasta. Olis todella typerää painaa 160h töitä kuukauteen elättäen ulosottomiestä kun käteen jäisi vielä vähemmän rahaa. Hullu saa olla mutta ei tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Työttömien asuntoihin pitää myös asentaa salakuuntelulaitteet, ja niiden puheluita ja tietoliikennettä pitää valvoa. Niiden naapuriin pitää myös asuttaa tarkkailijoita.
Kuri maassa olla pitää, KURI!
Muuten menee yhteiskunta nurin.
pelkkää rahan tuhlausta laittaa työttömät hakemaan täyttöpaikkoja vain siksi, että tässä kuussa hän ei löytänyt kuin yhden työpaikan, jossa voisi olla pätevä. Sitten hän yrittää keksiä kolme muuta, jonne voi laittaa hakemuksen ja toivoa ettei häntä kutsuta edes haastatteluun, että siellä ymmärretään, että tästä on nyt kyse, että pitää vain saada rivit täyteen.
tuo mallihan tehtiin vain siksi, että voidaan tyydyttää jonkun keskusta-kokkaripuolueen kyykytysfantasiat - ei lainkaan kyse työpaikan saamisesta
Ei pysty kirjoitti:
Jos on ulosotossa sen verran piikkiä auki että on turha edes haaveilla työpaikasta. Olis todella typerää painaa 160h töitä kuukauteen elättäen ulosottomiestä kun käteen jäisi vielä vähemmän rahaa. Hullu saa olla mutta ei tyhmä.
on myös typerää hankkiutua ulosottoon...
Työnhakuvelvoite 4 kpl kk on pikkujuttu.
Siihen menee 30 mins.
Sopiva määrä olisi 20 eli 1 per työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä työnhaunmallissa olisi korjattavaa. Olen te-koulutuksessa 31.5. asti ja aloitan työt 1.6. Mun pitää hakea toukokuussa työpaikkoja, koska sääntöjen mukaan viimeisenä kuukautena ennen koulutuksen päättymistä pitää hakea neljää työpaikkaa, vaikka olisi jo työsopimuksen allekirjoittanut.
Naurettavaa. Aivan yhtä naurettavaa kuin se, että muutama vuosi sitten puolisoni ohjattiin 5-6 viikon kurssille, vaikka hän sanoi että justiinsa se aika menee kun hän laittaa yrityksen pystyyn juuri silloin. Oli kaikenlaista selvitettävää jne. Siinä sitten suoli pitkällä kurssilla ja yrityksen paperi- ja lupa-asiat kuntoon samalla rytinällä.
Mutta kun ne hiiskatin tilastot pitää saada näteiksi. Isketään pihdit sitten siihenkin työttömään, jonka tilanne on ihan justiinsa muuttumassa.
Kokoomuksen ratkaisu: palkataan 9€ päiväpalkalla kaikki työttömät kyttäämään työttämiä. Nyt in aika! Suomi nousuun! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Siihen menee 30 mins.Sopiva määrä olisi 20 eli 1 per työpäivä.
Hankala hakea 20 paikkaa kun auki on 8 paikkaa ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole.
Ei pysty kirjoitti:
Ei. Teet kuten minä. Vedät terästä selkärankaan ja maksat velkasi. Hullu on se joka heittäytyy elätiksi työkykyisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala hakea 20 paikkaa kun auki on 8 paikkaa ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole.
31316 paikkaa työmarkkinatorissa. Kyllä sinne hakuja saa tehtyä. Mene töihin äläkä keksi tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä työnhaunmallissa olisi korjattavaa. Olen te-koulutuksessa 31.5. asti ja aloitan työt 1.6. Mun pitää hakea toukokuussa työpaikkoja, koska sääntöjen mukaan viimeisenä kuukautena ennen koulutuksen päättymistä pitää hakea neljää työpaikkaa, vaikka olisi jo työsopimuksen allekirjoittanut.
Etuudenmaksu ja velvollisuudet tulisi lopettaa siihen, kun työsopimus solmitaan. Arvaapa kahdesti, miten monta tuhatta työtöntä selittää, että en hae töitä, koska työt alkaa ensi kuussa - ja sitten ei yllättäen alakaan!
Työttömät tulee pakottaa ilmaiseksi kokoomuslaisten yrityksiin ruokapalkalla. näin työvoimapula poistuu. suomi nousuun!
työttömien tulee pysyä työttöminä,he eivät saa perustaa yritystä itse ja ottaa sinne ilmaisua työntekijöitä. tämä resurssi mikä on nyt käytössä tulee säilyttää ja heidän tulee olla yritysten käytössä.
Onhan tää pieni ihme, että muutama miljoona suomalaista on töissä ja sitten on työttömät selittämässä, että ei ole töitä, ei sitten millään, ei niin kenellekään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
31316 paikkaa työmarkkinatorissa. Kyllä sinne hakuja saa tehtyä. Mene töihin äläkä keksi tekosyitä.
Ja nämä 31316 paikkaa on mun työssäkäyntialueella?
Tarvitaan lisää työperäistä maahanmuuttoa etenkin matalapalkka-aloille
Ei pidä hakea, ekan rikkeen saa anteeksi.