Meidän pieni täytti 3v ja isovanhemmat eivät saapuneet synttäreille, eivätkä hankkineet mitään lahjaa
Ovat täysin välinpitämättömiä. Pari kertaa tuoneet jonkun käytetyn lelun, joka on ollut 4-5v ikäiselle, kun lapsi on ollut 1-2v. Näissä on ollut pieniä osia, ja on mennyt heti rikki Pääsiäisenä toi yhden munan. Lapsen serkuille (veljeni lapset) ovat hommanneet lakanoita, pyöriä, suksia, ym kokoluokka aivan eri. Sanoisitteko asiasta? Miten suhtautuisit?
Heille on hommattu muistamiset, isän-äitienpäivänä, jouluna ja omina juhlinaan, mutta enää ei kiinnosta kyllä hommata yhtään mitään
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Jos ainoa hetki kun on tervetullut on lahjan kanssa syntymäpäiville, ymmärrän etteivät tule.
Eikä ainostaan lahjan, vaan riittävän ison lahjan.
Mitkä oli heidän rooli sinun elämässä ennen kuin sinulla oli lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi kirjoitti:
No nut on kyllä. Osallistuivatko isovanhemmat vauva-aikana hoitoon? Ja kuinka monta lastenlasta näillä on?
Heillä on 4.
2 (veljeni lapset) asuvat samalla paikkakunnalla. Saavat hoitoa ja isoja lahjoja.
Meillä on kaksi ihan pientä. Eivät osallistuneet hoitoon. Eivät ole kunnolla tulleet edes katsomaan (isäni) Tämä taaperon (3v) synttäreiden ohittaminen menee yli! Olen raivona 😫 Heitä on muistettu!
Mikä meillä on mennyt pieleen, kun 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneet vaativat isovanhempia osallistumaan lastenhoitoon eivätkä hoksaa, että ne lapset hoidetaan ihan itse! Teillä on subjektiivinen päivähoito-oikeus käytettävissä, laita lapsi varhaiskasvatusyksikköön, jos et jaksa olla vanhempi.
Ole huoleti raivona, sinut muistetaan siitä.
Jääneet eläkkeelle? Tulotaso laskee paljon ja kaikki hinnat ovat nousseet viime vuosina. Ei ole varaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä munkaan mummu ja pappa muistaneet millään tavalla synttäreitäni. En osannut kaivatakkaan. Kummitätini tuntui siten tärkeämmältä. Älä huoli, ei ne sun lapset välitä isovanhemmistaan, jos eivät synttäreitä muista. Muut ihmiset saattavat olla sitten tärkeämpiä.
Tämä on tärkeä oppi: hyväksy vain ne ihmiset, joista sinulle on hyötyä isojen ja kalliiden lahjojen muodossa. Muut ihmiset on turhia, koska jos he eivät ole valmiita uhraamaan sinuun aikaa ja rahaa, niin miksi ihmeessä heistä välittäisit? Minä-minä -kasvatetut eivät tarvitse ihmisiä, ne ovat vain välineitä omaan hyvään oloon.
Meillä kivan lapsen perhee saa paljon lahjoja, sen ilkeän ja vaativaisen ei mitään. Aikuisille lapsille ei ole pakko olla tasapuolinen, nyt voi toimia niin kuin metsä vastaa. Kivan lapsen perhe ilahtuu läsnäolostamme, ikävälle lapselle pitää kantaa rahaa ja tavaraa, jotta tulee hyväksytyksi.
"Heille on hommattu muistamiset, isän-äitienpäivänä, jouluna ja omina juhlinaan"
Jos se teidän rooli heidän elämässä on vain nämä ns pakollisista päivät muutamaan kertaan vuoteen on ihan ymmärrettävää, että teidän rooli heidän elämässä on ohut.
Ap:lle tiedoksi, että kolmivuotias, joka näkee isovanhempiaan harvakseltaan ei kyllä syntymäpäiviltään tunne mitään puuttuvan, jos ei mutsinsa itse katkeruudellaan juhlapäivää pilaa. Juhlikaa itse lastenne kanssa ja antakaa muiden elää omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kivan lapsen perhee saa paljon lahjoja, sen ilkeän ja vaativaisen ei mitään. Aikuisille lapsille ei ole pakko olla tasapuolinen, nyt voi toimia niin kuin metsä vastaa. Kivan lapsen perhe ilahtuu läsnäolostamme, ikävälle lapselle pitää kantaa rahaa ja tavaraa, jotta tulee hyväksytyksi.
Suunniteltua ilkeyttä ja itse olette kasvatusvastuussa!
Eikö mieleen juolahda, että lapsen lapset kärsivät erikoisesti kun isovanhemmat ovat epäoikeudenmukaisia.
Toivottavasti ymmärsin väärin tämän ap:n kirjoituksen.
Kaikilla ihmisillä ei nyt vain ole käytöstapoja, ei edes isovanhemmilla. Jos lapsenlapset kiinnostavat, voi vaikka matkan jälkeen tulla tuomaan mieluisan (ei välttämättä kalliin) lahjan ja tapaamaan lapsia. Postikin toimii.
Näyttää olevan niin, että asiansa ryssineitä lapsia ja heidän kirjavaa pesuettaan hyysätään älyttömästi. Hyvin asiansa hoitava ja hänen lapsensa unohdetaan kylmästi. "Kun se pärjää muutenkin". Tasa-arvo on kaukana, mutta vanhemmat kyllä itse ovat syyllisiä, jos perheellinen lapsi heittäytyy avustettavaksi luuseriksi. Kaikki pyörii noiden navan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ihmisillä ei nyt vain ole käytöstapoja, ei edes isovanhemmilla. Jos lapsenlapset kiinnostavat, voi vaikka matkan jälkeen tulla tuomaan mieluisan (ei välttämättä kalliin) lahjan ja tapaamaan lapsia. Postikin toimii.
Miksi pitäisi lähettää lahja postissa? Miksi pitäisi ylipäätään kantaa niitä lahjoja koko ajan?
Kun pitäisi nimenomaan vähentää sitä kulutusta.
Heh, meillä isovanhemmat eivät tulleet edes lapsen ristiäisiin. Oli tärkempi meno heillä, olivat sopineet menevänsä kahville ystäväpariskunnan kanssa. Asuvat samassa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi kirjoitti:
No nut on kyllä. Osallistuivatko isovanhemmat vauva-aikana hoitoon? Ja kuinka monta lastenlasta näillä on?
Heillä on 4.
2 (veljeni lapset) asuvat samalla paikkakunnalla. Saavat hoitoa ja isoja lahjoja.
Meillä on kaksi ihan pientä. Eivät osallistuneet hoitoon. Eivät ole kunnolla tulleet edes katsomaan (isäni) Tämä taaperon (3v) synttäreiden ohittaminen menee yli! Olen raivona 😫 Heitä on muistettu!
Mikä meillä on mennyt pieleen, kun 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneet vaativat isovanhempia osallistumaan lastenhoitoon eivätkä hoksaa, että ne lapset hoidetaan ihan itse! Teillä on subjektiivinen päivähoito-oikeus käytettävissä, laita lapsi varhaiskasvatusyksikköön, jos et jaksa olla vanhempi.
Tuskin tässä ihan päivittäistä hoitoa tarkoitetaan, yleensä tarvitaan satunnaista apua. Eikä tässä ole mistään uudesta ilmiöistä kyse. Minua 80-luvulla syntynyttäkin hoitivat isovanhemmat usein, oltiin lomilla mummuloissa ja välillä mummu tuli Helsinkiin hoitamaan, jos vanhemmilla oli samaan aikaan työmatka tms. Oma äitini taas lähetettiin heti kesän alussa äitinsä vanhemmille ja siellä hän oli koko pitkän kesäloman mukana maatalon töissä.
Muutaman ystävän isovanhemmat asuivat lähellä ja he olivat toiset vanhemmat ystävilleni. Koulupäivän jälkeen kävivät isovanhemmilla välipalalla tai mummo laittoi kaverille ja sisaruksille ruokaa, koska vanhemmat pääsivät vasta myöhään töistä. Mummulassa vietettiin aikaa ja yökyläiltiin, jopa me kaverit välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi kirjoitti:
Heillä on 4.
Taas joku sekopäinen mummo jättänyt lukematta koko aloituksen mutta pakko vaan päästä paasaamaan, koska olisihan se ihanaa jos saisi vaikka jonkun mielen pahoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi kirjoitti:
Heillä on 4.
Onko tämän kirjoittanut joku totosijalle "avulias" katkera mummo, jolta on epäasiallisen käytöksen vuoksi evätty yhteys lapsenlapsiin? Mummukaverit kertovat kuinka kullanmurut olleet yökylässä ja aamulla katsottu yhdessä Ryhmä Hauta, ja kateus kaivelee sielua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi kirjoitti:
Heillä on 4.
Onko tämän kirjoittanut joku totosijalle "avulias" katkera mummo, jolta on epäasiallisen käytöksen vuoksi evätty yhteys lapsenlapsiin? Mummukaverit kertovat kuinka kullanmurut olleet yökylässä ja aamulla katsottu yhdessä Ryhmä Hauta, ja kateus kaivelee sielua?
Ryhmä Hauta? Ja siitä pitäisi olla kateellinen?
Selkeästi tähän vastaavat sellaiset provoilijat, jotka joko eivät ole koskaan joutuneet kokemaan epätasa-arvoista kohtelua, tai ovat vanhempiensa kultalapsia.
Jos ei tulla ristiäisiin, synttäreille, ei oteta lapsia hoitoon, eikä osoiteta mitään mielenkiintoa, samalla kun toisen sisaruksen lapset ovat isovanhemmilla jatkuvasti, heitä viedään reissuille ja huvipuistoihin, lahjotaan ja kehuskellaan ylenpalttisesti, niin kyllä se ainakin kysymyksiä herättää, jos ei muuta. Siitäkin huolimatta, että isovanhemmat voivat halutessaan ihan vapaasti toimia näin. Yleensä tuollainen toiminta on suoraa jatkumoa siitä, miten nämä isovanhemmat ovat aikanaan kohdelleet omia lapsiaan.
Itse alkaisin nimenomaan tuon edellisen lauseen takia irtaantua sukulaisista, enkä varsinkaan ostelisi mitään lahjoja, ja jos kävisin kylässä, niin hyvin pikaisesti vain.
Puheeksi ottaminen tuskin auttaa, jos toimintamalli on iskostunut koko muuhun sukuun niin, että siinä ei nähdä mitään outoa. Siksi häipyisin takavasemmalle ilman selityksiä, niin ei tarvi kenenkään alkaa katkeraksi ja kateelliseksi haukkumaan.
Jos ainoa hetki kun on tervetullut on lahjan kanssa syntymäpäiville, ymmärrän etteivät tule.