Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--- TOUKOKUISTEN keskiviikko ---

29.11.2006 |

Laitan nyt pinon pystyyn, kun en sitä löytänyt.

Tulen kertomaan omat kuulumiset sen kauan odotetun lääkärikäynnin jälkeen.

Laru rv 14+0

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa Heidi123! meilläkin esikoisesta kyse ja la samana päivänä!=)

Vielä lisäys tisseihin.:) Taidan viikonloppuna lähteä kaupoille kierteleen ja osteleen niitä normaaleille immeisille suunnattuja rintaliivejä. Oli kauniita malleja tullut ja haikeena niitä kattelin, kun aattelin, että tässä vaiheessa mammaliivit pitää jo ostaa, mutta onpa hyvä tietää, että voin rauhassa ostella niitä ihania alusvaatteita mitä nyt joulunalla tulee ihan sikana uusia malleja ja värejä..ihanaa..:D

Mies muuten tykkää kun rinnat kasvaneet. Mun puolesta kasvu saisi jäädä tähän kun normaalistikin iso koko..:D

T: Daim

Vierailija
22/27 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin lohdutussanat Larulle. ehkä tuo lääkäri oli poissa niiltä tunneilta, missä puhuttiin siitä, että raskaana oleva nainen on herkkä ja on enemmän tai vähemmän huolissaan vauvasta AINA, jos äitiys on hänessä jollain tavalla herännyt (tai ylipäätään olemassa). Hymyile nyt sun vauvallesi ja me täällä koko toukokuispinona uskotaan, että teillä kaikki menee hyvin ;)

tissigalluppiin vastaan ei - ei vielä mitään suurenmoista tissien kasvua. samat kupit menee edelleen päälle.

Alpukka: minäkin tunsin tänään joitakin tönäisyjä masussa. en kyllä tiedä, kannattaako niitä vielä vauvan liikkeiksi uskoa. se oli vähän kun joku olisi aina välillä tönäissyt minut sormella mahaan sisältäpäin, hyvin hienovaraisesti.

uusille tervetuloa mukaan!

T:kaikea uutta rv 16+6 / 17+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa LARU, että vauvalla oli kaikki hyvin, eivätkä supitukset olleet saaneet mitään aikaiseksi. Mutta mikä kauhea lääkäri! Eikös sulla kuitenkin ollut np-ultra myös, vaikka samalla katsottiin kohdunkaulan tilannetta. Kyllä silloin pitäisi saada jotain kuvia muistoksi! Toivottavasti saat seuraavalla kerralla jonkun empaattisemman lääkärin!

AMALLE onnea uuteen kotiin!

Ihanaa PIKKU-TYYPPI, että pääsit kuulemaan sydänäänet ja vauvalla kaikki on hyvin, toivottavasti nuo muutkin arvot korjaantuvat ja pahaolo kaikkoaa lopullisesti.

PRECIOUS kiva, että sydänäänet saatiin kuulumaan ja sait mielenrauhan. Ainakin hetkellisesti. Itse olen huomannut, että sitä on levollisempi aina viikon pari ultran tai neuvolan jälkeen, sitten jostain taas hiipii epäusko, että onkohan kaikki nyt sittenkään hyvin. Sitten onneksi helpottaa, kun liikkeet alkavat tuntua tasaisesti pitkin päivää, eikä tarvitse enää arvuutella.

Tervetuloa NUUSKU-NUU ja HEIDI123! Kivaa, että tulee lisää toukomammoja:)

MAMA2006 kirjoitteli mahasta. Mulla on edelleen käytössä tavalliset housut eli kaksi paria edelleen käy, muut on laitettu syrjään. Noita housuja käytän nappi ja vetskari auki sellaisella BellyBeltillä. Toimii tosi hyvin. Varsinaiset mammahousut kaivoin esiin viime viikonloppuna, mutta olivat vielä liian isot (mutta ah niin mukavat) ehkä siirryn niihin sitten joulun jälkeen. Itse huomaan mahan kasvun selvästi, mutta muut tuskin, kun pidän yleensä löysiä paitoja, jotka vielä toistaiseksi kätkevät mahan.

DAIM: Itsellä menevät vielä entiset rintaliivit (jotka siis olen ostanut viime raskauden aikana). Varmaan toi rintojen kasvaminen on tosi yksilöllistä, mutta olen huomannut, etten itse voi oikeastaan ostaa imetysliivejä ennen kuin synnytyksen jälkeen. Ekassa raskaudessa ostin muutamat (tosi kalliit vielä) pari viikkoa ennen synnytystä. No, sitten kun maito nousi rintoihin, niin olivat ihan liian pienet, kyllä harmitti:( Nyt käytän viime raskaudenaikaista paria ekan viikon ja sitten vasta hankin uudet.

(.) Närästys on alkanut vaivaamaan ikävästi. Muissa raskauksissa tuo vaiva on tullut kuvioihin vasta joskus viikon 30 jälkeen. Maidon juominen on vielä onneksi auttanut, eikä ole täytynyt tarttua lääkepurkkiin.

Kolmeplusyks ja 18 tasan

Vierailija
24/27 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein viikko jo vierähtänyt ensivisiitistäni tällä palstalla. Nyt yritän aktivoitua.

Olipa kurja lääkäri Larulla. Pitäisi lääkärin osata ottaa odottava äiti ja potilaat yleensäkin paremmin huomioon. Onneksi vauva on kuitenkin kunnossa.

Täällä flunssa vaivaa edelleenkin. Yskä on kova, mutta apteekista ei suositelleet yskänlääkkeen käyttöä. Pitäis varmaan yrittää höyryhengitystä.

Masun ja tissien kasvusta on ollut puhetta. Minäkin olen odottanut sitä alavatsan kasvua, mutta ei se ole kovin pullistunut vielä. Ylempänä navan kohdalla on kuitenkin iso pömppis ja voisi kuvitella, että siinä kohtaa olisi ainakin yksi vauva. Ultrassa kätilö sanoi (viime viikolla), että kohtu on vielä häpyluun alla ja että ylempi pömpötys johtuu siitä, kun muut elimet on siirtyneet kohdun tieltä ylöspäin..

Tissitkin ovat vähän kasvaneet, mutta samassu kuppikoossa mennään. Ostin kyllä yhdet uudet rintsikat, jotka on malliltaan vähän isommat ku aikaisemmat, mutta koko on kuitenkin sama.

Ihanaa kun jotkut jo tuntevat vauvan liikkeitä! Varmaan hieno tunne. Saa varmistuksen vauvasta useammin. Miten muuten, kuunteleeko terkkari neuvolassa koskaan sydänääniä vai tekeekö sen vain lääkäri? Mietin vain, että kuulenko/näenkö vauvan seuraavan kerran vasta tammikuussa rakenneultrassa vai voisiko jo parin viikon päästä neuvolassa saada varmistuksen, että vauva voi hyvin, tai että ainakin sydänäänet kuuluvat.

Musta tuntuu, että pahoinvointi on tullut takaisin! Jollakin muullakin taisi vielä olla etovaa oloa. Mulla oli melko alkuvaiheessa kolme viikkoa aika huono olo, mut meni sitten ohi. Toki nälän yllättäessä tulee aina huono olo, mutta nyt tuntuu että muutenkin voin välillä pahoin, vaikka ei nälkä oliskaan. Kai pitää vaan kantaa entistä enemmän eväitä töihin ja puputtaa koko ajan jotain.

Joku mainitse Belly Beltin (Sori en muista nimimerkkiä, joka tästä puhui..). Miten se toimii ja mistä sellaisia saa? Olen ymmärtänyt että sen kanssa voi pitää housun nappeja auki ja siis käyttää tavallisia housuja. Tavalliset vaatteet kun tuntuvat kiristävän ja puristavan, mutta en ole löytänyt sopivia vaatteita vielä, enkä oikein mammamammavaatteita ole osannut edes ostaa vielä. Mutta tuo vyö kuulostaa kätevältä.

Nyt taidan mennä huilimaan. Hyvää loppuviikkoa!

tiituli rv 14+5

Vierailija
25/27 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIITULI: Sydänääniä kuunnellaan jokaisella neuvolakäynnillä (siis ensimmäistä lukuunottamnatta, joka on yleensä niin aikaisin, ettei vielä kuulu). Ja kuuntelun tekee nimenomaan terkka. Oman kokemukseni perusteella terkat ovat paljon harjaantuneempia asiassa (tietty kun sitä tekevät päivät pitkät) ja tavalliset terveyskeskuslääkärit eivät välttämättä saa aina kuulumaan. Itsellä käynyt kolme kertaa aiakisemmissa raskauksissa, ettei lääkäri ole löytänyt ääniä ja sitten olen mennyt terkalle, joka on löytänyt ne saman tien. Minä myös kirjoittelin Bellybeltistä, tossa on linkki, jonka kautta sellaisen voi hankkia:

http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/

Vierailija
26/27 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä on myös kokeneita odottajia, niin tällainen ensikertalainenkin saa touhusta tietoa :) Tutkinpa tuota nettisaittia, jos vaikka tulisi tilattua.

Vierailija
27/27 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo vähään aikaan tänne kirjoitellutkaan kun ei oo oikein ollu mitään kummempaa kirjoitettavaa.. välillä oon käyny lukemassa tiedän kirjoituksia kyllä.

Olipas Larulla ollut ikävä lääkärikäynti, jotkut kyllä ei yhtään ajattele odottavien tunteita puhuessaan:(

Täällä Masu kasvaa kasvamistaan ja on jo monta viikkoa joutunut käyttämään mamma-housuja, tavalliset kiristää sen verran! Ja eilen olin tuntevinani pieniä tönäisyjä masussa, vaikka viikkoja on vasta 14 kasassa! Esikoista odottaessa tunsin viikolla 18 ekat liikkeet, mutta niinhän sanotaan että toisessa raskaudessa voi tuntea liikkeet paljon aikaisemmin.

Rintojen kasvusta sen verran että mulla on yhdellä koolla kasvanut rinnat raskauden aikana, ja myös edellisessä raskaudessa oli näin. Eli mulla on parit rintsikat ostettu joissa yksi kuppikoko isompi. Sitten taas imetysliiveistä: mulla kasvo pienestä b-kupista D-kuppiin kun maito nousi, eli siis ei meinannut ees isoimmat imetysliivit sopia päälle aluksi. Mutta sekin on yksilöllistä miten sitä maitoa nousee mutta on todella vaikea siis ennustaa. Mä taisin ostaa ekassa raskaudessa kahdet imetysliivit ennen synnytystä ja yhdet ihan ultraisot sitten imetyksen aikaan kun huomasi miten ne rinnat todella kasvoivatkin. Ja kannattaa ostaa sellaiset imetysliivit missä ei sen kummempia tukia ja aika leveät takaa ettei paina, niitä kun minä ainakin jouduin yötä myöten pitämään päällä.. Joku neuvoi niin että imetysliivit kannattaa ostaa siten(jos ne ostaa raskausaikana) että kun ne on päällä niin oma kätesi mahtuu myös liivin sisään, silloin niissä on tarpeeksi " turvotusvaraa" .

Oho tulipa pitkä sepustus..

T: minnis80 rv 14 tasan