Rumien syrjintä on viimeinen sallittu ja hyväksytty syrjinnän muoto
Ja se on järkyttävää. Niin kauan kuin olin ruma ja reilusti ylipainoinen, minua syrjittiin käytännössä ihan joka paikassa. Kun laihduin ja satsasin ulkonäkööni, maailma näytti minulle kauniimmat kasvonsa. Yhtäkkiä ihmiset olivatkin ihan mukavia. Koko meidän käsitys tästä maailmasta voi riippua siitä, minkä näköisiä ja muotoisia olemme.
Itse en syrji ketään.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta! Minulla liki viidenkymmenen vuoden kokemus asiasta! Enemmän kakkaduunia pienellä palkalla tehneenä näin väitän! Esim. Työpaikan tykypäivä: minä jään työhön siivoamaan, kun toimistot tyhjät
Työkaverien illanvietto tms juhlat: unohdettiin kutsua, raha kyllä kelpasi yhteislahjaan. Kukahan jäi aina ylitöihin, jos/ kun muita halukkaita ollut?. Rumalla ja lihavalla kun ei ole ketään, joka odottaa ja tarvitsee kotona
Katkeruus ei kaunista. Opettele pitämään puolesi ja sanomaan sanottavasi ajoissa.
Ei fyysisesti kauniillakaan ole helppoa. Kateellisia ja alistajia riittää. Kyse on eniten psyykkisistä ominaisuuksista, että mihin kukin päätyy.
Persoonallisuussyrjintä nousee esiin kun muut muodot häviävät.
Tottahan tuo on.
Minua kiusattiin yläasteella ulkonäön takia, etenkin pojat. Olin ruma, oksettava ja eräskin luokkalainen sanoi ta**avansa minut. Kun kasvoin ja oma naisellisuus sekä sen korostaminen alkoi kiinnostamaan täysi-ikäisenä, niin johan nämä entiset kiusaajat pörräsivät ympärilläni kun olin nykyään kaunis. Eräskin neropatti sanoi "olisit ollut yläasteella yhtä nätti", ja pyysi anteeksi. Juu, varmana tuon anteeksipyynnön hyväksyin.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuussyrjintä nousee esiin kun muut muodot häviävät.
Miksi meitä vitt#maisia mulk#roita syrjitään! Narsisti on nykyajan ...........
Ihminen saa olla ruma, pullukka, laiheliini, seksuaalisesti mikä haluaa, mikä tahansa sukupuoli mutta. Vanha ei saa olla!
No kuule, ihminen on eläin siinä missä muutkin. Ihan tulee biologiasta että hyvän näköistä suositaan. Meinaatko että jokin direktiivi olisi tähän paikallaan. Ja lisäksi mistä vedit johtopäätöksen ettå rumuus olisi viimeinen? Siis todellakin on muitakin ominaisuuksia millä jää taka-alalle. Rumuus on toki wnemmän esillä kun sen kaikki näkee.
Mä oon kaunis, mutta kohdannut myös syrjintää niinkun kaikki. Esim "unohdettu" työpaikan juhlista (huono paikka oli), muka unohdettu nimi (oikeasti moni sanoo että nimi painuu mieleen heti), ja ihan kaikkea...
Että mites nyt? :D
Ei paljon auta, jos on hoikka ja kasvoiltaan ruma, ja omistaa ohuen ohuet hiukset.