Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nyt oleva flunssa todennäköisemmin koronaa vai tavallista flunssaa?

Vierailija
10.04.2023 |

Tietäisikö joku?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin oli juuri flunssa (jokseenkin identtisillä oireilla kuin korona) joka yhden negatiivisen kotitestin todistusvoimalla luultavasti oli jotain muuta.

Jotkut idiootit vielä niitä koronatestejä ostaa😆🤣

Eipä siitä ole vielä montaa kuukautta kun olin kuolla tuohon teidän pikkulenssuun. Minä olen kuitenkin 40 vuotias tavallinen tallaaja. Lievää ylipainoa, mutta muuten ei sairauksia. 

Kannattaisiko sitten laihduttaa?? Ettei jokainen pikkuflunssa ja pöpö veisi teholle??

Vierailija
42/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt ensimmäinen korona, sain tartunnan Espoossa.

Vierailija
44/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Itselleni on paljonkin väliä, sillä jos korona joutuisin aloittamaan veritulppien pistohoidon ja ns. koronalääkityksen. Kaikille se ei ole teidän mainostama pikkunuha.

Vierailija
45/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin oli juuri flunssa (jokseenkin identtisillä oireilla kuin korona) joka yhden negatiivisen kotitestin todistusvoimalla luultavasti oli jotain muuta.

Jotkut idiootit vielä niitä koronatestejä ostaa😆🤣

Eipä siitä ole vielä montaa kuukautta kun olin kuolla tuohon teidän pikkulenssuun. Minä olen kuitenkin 40 vuotias tavallinen tallaaja. Lievää ylipainoa, mutta muuten ei sairauksia. 

Kannattaisiko sitten laihduttaa?? Ettei jokainen pikkuflunssa ja pöpö veisi teholle??

Oot aika nolo. Itselläni joutui nuori, hoikka ja perusterve ystävä teholle koronan takia. Mitähän hänen olisi sinun mielestä pitänyt tehdä. Arvatenkin olet kuitenkin sitä mieltä, että rokotteita ei pidä ottaa ja vain lampaat pitää maskeja ja etätöissäkään ei pidä koronan takia olla, mutta vakavasti ei silti saisi sairastua. Jepjep.

Vierailija
46/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ChatGPT:n mukaan hajuaistin heikkeneminen ei ole omikronin yleisimpien oireiden joukossa:

Yskä: Omikron-variantin aiheuttama yskä voi olla kuiva tai limainen.

Kurkkukipu: Kurkkukipu voi olla yksi Omikron-variantin oireista. Se voi olla lievä tai kohtalainen.

Nuha tai nenän tukkoisuus: Omikron-variantti voi aiheuttaa nuhaa tai nenän tukkoisuutta, joka voi olla samankaltainen kuin tavallinen flunssa.

Päänsärky: Päänsärky on yksi mahdollinen oire Omikron-variantin kanssa.

Lihas- tai nivelkipu: Lihas- tai nivelkipu voi esiintyä Omikron-variantin kanssa, ja se voi olla lievä tai kohtalainen.

Väsymys: Omikron-variantin kanssa voi esiintyä väsymystä, uupumusta tai heikotusta.

Kuume tai kuumereaktio: Osalla Omikron-variantin sairastuneista voi esiintyä kuumetta tai kuumereaktioita, mutta ne eivät välttämättä ole yhtä yleisiä kuin muut oireet.

Vierailija
47/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutussa perheessä Espoossa oli toisella lapsella kuumetta aika äskettäin. Eivät testanneet kotitestillä. Mutta ei tarttunut muihin.

Vierailija
48/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa.

Vierailija
49/53 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse testaisin ihan varmuuden vuoksi onko koronaa vai ei. Korona jälleen lähtenyt leviämään todella voimakkaasti. En haluaisi itse tartuttaa kyseistä virusta kehenkään. Todella kamala tuo koronavirus. Itse sairastin viime vuonna ja en toistamiseen halua. Ja ihmiset vaan naureskelee kun toiset joutuvat teholle ja vähättelevät miten on vain pikku nuha.

Vierailija
50/53 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä koronan vähättelyä. Monikin tuntemani nuori tai nuorehko, hyväkuntoinen (osa jopa huippukuntoisia), normaalipainoinen ja kaikin puolin terveellisesti elävä on kokenut aika rajun ja pitkäkestoisen koronan verrattuna muihin tauteihin. Ja tämä otos ei edes rajoitu Suomeen ja suomalaisiin geeneihin tai huonoon auringonvalonsaantiin jne.

Osalle on jäänyt todella pitkäksikin aikaa häiritseviä oireita, esim. ei pystynyt urheilemaan puoleen vuoteen kuin rauhallista kävelyä. Yhdelle tuli ilmeisesti pysyvä vika sydämeen niin, että ei enää kelvannut Suomen armeijaan (tämä tapahtui paljon ennen kuin rokotteet edes tulivat saataville eli syy ei todellakaan ollut niissä, tällä palstalla tämä ilmeisesti on tärkeää mainita).

Vierailija
51/53 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rinovirukset aiheuttavat noin 50 % kaikista flunssatapauksista. Toinen yleinen flunssan aiheuttaja virus on koronavirus.

Ja tämän pandemian aiheutti SARS-CoV-2- virus. Ei siis mikään normikorona joka aiheuttaa flunssaa.

Vierailija
52/53 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Joillekin ihmisille sillä on väliä. Jos sinulle ei, niin miksi edes avasit ketjun.

Onhan sillä väliä, onko tavallinen flunssa vai korona. Flunssasta paranee kuitenkin kaikki muutamassa päivässä/ viikossa, mutta koronasta voi saada pitkäaikasen riesan.

Tunnen monta jotka saivat riesan ja kuulun itsekin heihin. Nyt riesa on ohi, mutta ei naurattanut kun henki loppui lenkillä koronan jälkeen vielä n nelisen kuukautta. Olen hyväkuntoinen aktiiviliikkuja muutoin. Itse akuutti korona meni ohi n viikossa, mutta jäi hengenahdistus ja hapenpuute näkyi myös älykellon saturaatiossa.

Koronaa ei pidä väheksyä. Sitä ei ole voitettu - ainakaan toistaiseksi.

Vierailija
53/53 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaisin koronaa. Tein kotitestin, kun lapsi sai niitä kasan koulusta, ei itse halunnut tällä kertaa testata, samaa lienee kuin minullakin ja muilla perheenjäsenillä. Alku ei ollut niin paha kuin ensimmäisellä kerralla sairastaessa aikaan ennen rokotteita, mutta jälkiväsymys on pahempi. Eipä tarvitse juuri mitään tehdä, että hengästyy ja yskä jatkuu ja jatkuu. Ei kuitenkaan ole vielä sen tuntuinen, että lääkäriin pitäisi mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi