Jos luovutan munasolujani, onko minulla oikeus / velvollisuus tavata lapsi?
Kommentit (16)
Hienoa jos päädyt luovuttamaan.
Itse en ikinä voisi. Luovuttaisin oman lapseni.
Adoptiolapsiakin om maailma pullollaan.
Höpön pöpön, se on soluklöntti eikä lapsi. Sillä klöntillä ei ole yksistään mitään virkaa. Oletko sitä mieltä, että joka kuukautisten mukana sinulta kuolee/häviää jonnekin lapsi?
Mitä tekemistä adoptiolapsilla on tämän asian kanssa? Montako olet itse adoptoinut? Miksi ainoastaan lapsettomila pitäisi olla velvollisuus adoptoida? Miksei yhtä hyvinä jokaisella lasta haluavalla?
Ei I K I N Ä tulisi mieleenikään luovuttaa omia munasolujani kenellekkään. Samalla antaisin puolikkaan lapseni jollekkin.
Adoptoikaa mielummin.
Niin moni orpo maailmalla ilman omaa kotia.
Ikävää, että näin yksisilmäisiä ihmisiä löytyy. Kansainvälinen adoptio (tai adoptio yleensäkään) ei ole näin yksiselitteinen ratkaisu lapsettomuuteen.
tämä on täysin väärä peruste adoptiolle. se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä. adoptio perustuu, ja sen pitääkin perustua, täysin itsekkääseen haluun saada lapsi ja toimia hänen vanhempanaan. samaan tarpeeseen perustuu myös biologinen lapsentekeminen.
voisi koskaan luovuttaa munasoluja/alkioita ajatellen, että onkohan lapsi perinyt minun laulutaitoni ja musikaalisuuteni, tai silmät tai hiukset. Onkohan älykäs kuten muut lapseni ja onko yhtä herkkä ja ujo kuten muutkin perheestämme. Tuntuisi, että olisin hyljännyt hänet pärjäämään " yksin" vieraiden kanssa.
Jotenkin tunnen, että minun sukuni on hyvin tiivis ja " erilainen" kuin muut, ja ehkä siksi se olisi minulle vaikeampaa. Minusta tuntuu, että kukaan muu ei ymmärrä meitä kuin vain me itse (siis meidän suku) ja lapsi tuntisi itsensä aina ulkopuoliseksi kuten minäkin muiden seurassa, koska tuntemukset ja ajattelutapa, suhtautumiset jne ovat meillä olleet sukupolvelta toiselle yhtenevät, mutta usein muista poikkeavat. Itsekästä ja outoa, mutta ei voi mitään.
Vierailija:
Ikävää, että näin yksisilmäisiä ihmisiä löytyy. Kansainvälinen adoptio (tai adoptio yleensäkään) ei ole näin yksiselitteinen ratkaisu lapsettomuuteen.
EI IKINÄ !!!
ADOPTOITAVIA LAPSIA ON MAAILMA TÄYNNÄ.
SAMOIN H U O S T A A N O T E T T A V I A !
Eikö heille löydy kotia jos niin kovin lasta haluatte?
Vierailija:
voisi koskaan luovuttaa munasoluja/alkioita ajatellen, että onkohan lapsi perinyt minun laulutaitoni ja musikaalisuuteni, tai silmät tai hiukset. Onkohan älykäs kuten muut lapseni ja onko yhtä herkkä ja ujo kuten muutkin perheestämme. Tuntuisi, että olisin hyljännyt hänet pärjäämään " yksin" vieraiden kanssa.
Jotenkin tunnen, että minun sukuni on hyvin tiivis ja " erilainen" kuin muut, ja ehkä siksi se olisi minulle vaikeampaa. Minusta tuntuu, että kukaan muu ei ymmärrä meitä kuin vain me itse (siis meidän suku) ja lapsi tuntisi itsensä aina ulkopuoliseksi kuten minäkin muiden seurassa, koska tuntemukset ja ajattelutapa, suhtautumiset jne ovat meillä olleet sukupolvelta toiselle yhtenevät, mutta usein muista poikkeavat. Itsekästä ja outoa, mutta ei voi mitään.
isä). Kaipaisi aina alitajuisesti teidän sukuanne.
Halooo!!!! Nyt hoitoon ja äkkiä!!! Lääkitys tarkistettava pikimmiten!!
Kiitos nauruista kuitenkin =).
Et kai tosissasi usko geenien määräävän tällaisista asioita. Hassu tyyppi.
tiedän, sitä juuri tarkoitinkin, että tuolta minusta tuntuu, ja tuollaiset ajatukset pyörisivät päässäni, joten en voisi luovutukseen ryhtyä. Ja ne jotkta mielellään luovuttavat voivat suhtautua asiaan järjellä ja olla pohtimatta " turhia" .
Tulisi ainakin kauniita ja älykkäitä lapsia Suomeen.
Mahtava ajattelutapa. Pidä toi =))
t. 5 tms, myös munasoluja luovuttanut
Hedelmöittyneessä munasolussa on puolet minua. Siis OMAA LASTANI!
En ikinä voisi luovuttaa lastani ties mihin...
En mihinkään luovuta! EN IKINÄ !!!!
Voit ihan vapaasti olla luovuttamatta, se on sinun valintasi.
Nyt oli kuitenkin kyse munasolun luovuttamisesta, ei alkion. Ne on kaksi täysin eri asiaa eikä ole mitään takeita siitä, että munasolusta tulee ikinä lasta.
Menetät elämäsi aikana satoja munasoluja kuukautisten aikana, mutta eivät ne silti ole sinun lapsiasi.
Niistä kuukautisten aikana menetetyistä munasoluista EI KOSKAAN TULE LAPSIA.
Mutta jos luovutan munasolun saattaa siitä TULLA MINUN(geeni) LAPSENI.
ei ole oikeutta eikä velvollisuutta. oikeutta tuskin koskaan tuleekaan, velvollisuuskin tarkoittaa lähinnä sitä, että lapsella on oikeus saada sinun tietosi jos olet siihen suostunut. mutta siis, nykyisen lain mukaan voit luovuttaa munasoluja myös nimettömänä.