Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa sähkösopimuksen kanssa

Vierailija
10.04.2023 |

Eli, olen muuttamassa ja pitäisi sähkösopimus tehdä. Pörssisähkö lienee edelleen kannattavin? Mistä kannattaa ottaa? Oon niin huono näiden kanssa..

Kommentit (23)

21/23 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin toistaiseksi voimassa olevan pörssisähkösopimuksen. Katsoisin tilanteen uudelleen, kunhan uusi sähkönkulutus on selvillä.

Ihan sama mistä pörssisähkösopimuksen ottaa. Sähkön hinta on sama, vähän eroa  "välityspalkkiossa " ,minkä firma ottaa

22/23 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on nyt voimassa oleva sopimus, niin eihän sun tarvitse kuin siirtää se uuteen osoitteeseen.

Jos olisi, ei silti  välttämättä  olisi järkevää siirtää. Riippuisi minkälainen sopimus on, onko kalliilla hinnalla tehty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkösopimukset ovat lähes saman hintaisia joka firmalla. Pientä eroa on marginaaleissa eli siinä, kuinka paljon sähköyhtiö veloittaa kilowattitunnista pörssisähkön hinnan päälle. Nämä erot ovat kuitenkin niin pieniä, että jos et ole muuttamassa sähkölämmitteiseen omakotitaloon, niin eron merkitys kuukauden sähkölaskussasi on korkeintaan pari euroa.

Lisäksi sähköyhtiöllä on perusmaksu, joka voi vähän vaihdella eri sähköyhtiöiden välillä. Katso, että se on korkeintaan muutaman euron kuukaudessa.

On siis aika sama, minkä sähköyhtiön pörssisähkösopimuksen otat. Tärkeintä on, että teet toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen, jonka voi siis irtisanoa koska tahansa. Älä ota missään tapauksessa määräaikaista sopimusta, koska et pääse siitä eroon, jos sähkön hinta laskee.

Kun otat toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen ja olet ehtinyt asua asunnossasi muutaman kuukauden, voit tutkia sähkölaskujasi tarkemmin ja miettiä, tulisiko jokin muu sopimus sinun kulutuksellasi edullisemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi