Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämä helpompaa ilman miestä?

Vierailija
09.04.2023 |

Plussat ja miinukset, ero suunniteilla ja oma ihana vapaus häämöttää edessä. Myös epäilykset sen suhteen, mitä siellä edessä odottaa.

Nainen 42.v, 2 lasta ja parisuhde tällä hetkellä vie enemmän voimia kuin tuo. Siksi haaveilen erosta ja hiljalleen sitä aion toteuttaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa.

Vierailija
2/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

M49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa. Ainakin itsellä ero poisti jatkuvan ahdistuksen ja kireänä olemisen, talous parani ja epävarmuus poistui.

Vierailija
4/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai naista!

Vierailija
5/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin. En huoli myöskään naista, vaikka olen viriili viiskymppinen kolli.

Vierailija
6/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on ollut helpompaa ilman miestä. Tapailla voi ja seksisuhdekin saa olla, kunhan varoo visusti muuttamasta yhteen miehen kanssa.

Vierailija
7/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa on aina puolensa. Ajattelen näin, että jos miehen tai naisen kanssa yhteiselo ei tuo iloa ja on lähinnä pianolastina, niin ero varmaan helpottaa monella tapaa. Toki sitä toista voi silti hetkellisesti kaivata. Ja kun on yhteisiä lapsia niin myös sopia siitä, että molemmat kantaa vastuunsa.

Jos taas mies tai nainen on ihana kumppani, niin tällöin yhdessä elo on mielekkäämpää kuin sinkkuus.

Ehkä löydät ihmisen joka antaa enemmän kuin ottaa!<3

Tsemppiä, iso ratkaisu ero tai jääminen, mutta uskon että tiedät mikä on sulle/teille parhaaksi.

Vierailija
8/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On enimmäkseen. Talous kuralla yksin kun kaiken maksat itse ja jos et osaa itse näitä perinteisiä miesten hommia eli renkaiden vaihtoja ja muita korjaustöitä, pihatöitä ja muutto hommia niin sitten toki välillä vaikeampaa. Aina kuitenkin jostain apua löytyy ja itse oppii kaikenlaista kun on pakko. Samoin oppii luopumaan siitä ajatuksesta että aina on "kaveri" siinä lähellä kun huvittaa jutella, itkeä, valittaa, ottaa lasit viiniä tai saunoa. Yksin nämä onnistuu totta kai samoin mutta tunne on pitkään erilainen kun ei mies siinä olekaan.

Sitten on toki niitä hyviä puolia. Niitä on paljon. Parasta on se ettei tarvitse enää ottaa toista huomioon. Kotona on ainoastaan omat sotkut ja pyykit. Kauppaan menee puolet vähemmän rahaa. Saat valvoa jos huvittaa eikä kukaan kitise että on aikainen herätys, valot kiinni. Saat nukkua aamulla ilman kolinaa keittiöstä. Saat päättää tv-kanavan ja matkakohteen ihan itse ilman märinää. Kotiin ei ilmesty kalliita turhia koneita ja laitteita kysymättä. Tiskipöytä on siisti. Kaapista ei ole kadonnut evääksi meinaamasi rahka. Jne jne. Muista myös se että sitten olet vapaa iltaelämään pilke silmäkulmassa, mies ei roiku ihmettelemässä kuka sulle hymyili.

Voisi jatkaa listaa vuoden. Jos olet täynnä huonoa parisuhdetta niin kokeile yksin elämistä.

Vierailija
9/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siksi haaveilen erosta ja hiljalleen aion sitä toteuttaa".

Sitten pudotata uutispommin? Sääliksi käy miestäsi, tuollaisen eukon valitsi.

Vierailija
10/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatus elämästä sinkkuna on mieleisempää kuin nykyisen miehen kanssa, niin eroa! uuden toimivan parisuhteen löytämiselle ei ole mitään takeita. Mukava bonus jos sattuu osumaan kohdalle.

Vierailija
11/13 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan poika/mies ei ole tehnyt minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen.

T31

Vierailija
12/13 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai naista!

Mietin juuri malttaako miehet pysyä poissa näissä vastauksissa :) on kuitenkin aivan eri asia elää naisena ilman miestä, kuin miehenä ilman naista. Miettiköön jokainen omalla kohdallaan siinä havaitsemia eroja.

Kiitos kuitenkin vastauksesta. Olen jo pidemmän aikaa huomannut, että on helpompaa hengittää kun mies ei ole kotona enkä liiemmin häntä kaipaa. Ongelmana pohjimmiltaan on ollut miehen äkkipikaisuus ja hankala luonne, joka on tehnyt perhe-elämästä vaikeaa. On paljon rauhallisempaa ja helpompaa olla vain lasten kanssa keskenään nykyisin ja toisaalta melkolailla aina.

Ap

Vierailija
13/13 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan asunut miehen kanssa.Haluan sinä suhtessa asuminen olla itsenäinen ,oma rauha ja omat rahat. Mutta olen aina ollut parsuheessa. En voisi elää ilman suhdetta miehen. Kyllä rakkaus kantaa ja hyvä parisuhde.Ei ole masenusta,ei pahaa mieltä, ei unettomutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi