Päiväkodin työntekijät herkuttelee lasten nähden
Karkkeja, keksejä, pullaa.... Lapsi kertoi. Mitä mieltä tällasesta? Minun mielestä ei kovin kivaa ja voisivat syödä kahviherkkunsa siten etteivät lapset näe.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Ei yleensä missään muissakaan työpaikoissa henkilökunta syö ja kahvittele asiakkaiden nähden (päiväkodissa hoidossa olevat lapset voi mieltää asiakkaiksi). Kaiketi päiväkodin työntekijöilläkin on taukotilat ja kahvitauot ja jos ei ole, niin ne pitäisi heille järjestää (kahvitauolle ei sitten tällaisessa työpaikassa voi mennä kaikki yhtä aikaa vaan vuorotellen).
Juuri näin. Ei ainakaan meidän päiväkodissa todellakaan henkilökunta syö herkkuja muualla kuin taukotilassa. Ihan itsestäänselvyys meille.
Lapsesi toivottavasti julistaa isoille päiväkodin tädeille, että olettepa pulleita ja voitte kotona sitten yhdessä hekotella.
Vierailija kirjoitti:
Ei yleensä missään muissakaan työpaikoissa henkilökunta syö ja kahvittele asiakkaiden nähden (päiväkodissa hoidossa olevat lapset voi mieltää asiakkaiksi). Kaiketi päiväkodin työntekijöilläkin on taukotilat ja kahvitauot ja jos ei ole, niin ne pitäisi heille järjestää (kahvitauolle ei sitten tällaisessa työpaikassa voi mennä kaikki yhtä aikaa vaan vuorotellen).
kyllä meillä hoivakodissa pidetään tauot asukkaiden keskellä jos niitä ehditään edes pitää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen Attendolla töissä ja kyllä me syödään samassa tilassa kuin vanhukset. Pöytä on vähän sivummassa, mutta kyllä vanhukset meidät näkee. Erillistä taukotilaa meillä ei ole. Siinä sitten saa välillä kuunnella kun vanhukset mutisee, että tuolla hoitajat vain syö eikä anna meille mitään. Ovat siis aina syöneet ennen hoitajia, mutta eivät muista sitä. Lisäksi moni läheinen tulee kylään juuri silloin kun on hoitajien tauko ja siinä sitten pitää mennä avaamaan ovi ja kertoa kuulumisia jos niitä kysytään. Lisäksi sen huomaa, että moni katsoo, että jaa ne taas vain istuu tuolla. No kai nyt kun aina tietyt tulee kyläilemään juuri silloin hoitajien tauon aikaan!
Syömme myös kakkuja tms siinä oman ruokapöydän ääressä jos joku on tuonut jotakin. Ja jos yhdellä hoitajalla on esim. suklaapatukka niin ei sitä todellakaan tarvitse muille jakaa. Kun joku tuolla aiemmin kirjoitti, että pitää jakaa herkut muillekin eikä vain itse syödä.
Hienoa, että kehopositiivisuutta opetetaan päiväkodeissa esimerkin voimalla.