Päiväkodin työntekijät herkuttelee lasten nähden
Karkkeja, keksejä, pullaa.... Lapsi kertoi. Mitä mieltä tällasesta? Minun mielestä ei kovin kivaa ja voisivat syödä kahviherkkunsa siten etteivät lapset näe.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Mut on kasvatettu siihen, että jos itse syö herkkuja niin muille on oltava myös. Että toisten nenän edessä ei mässytetä.
Ja minut siihen, että lautanen on syötävä tyhjäksi ja kaikkea maistettava, vaikka oksettaisi. Kehitys kehittyy ja kasvatustyylit onneksi myös...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis lasten tulee oppia, että on "aikuisten oikeuksia" ja "aikuisten juttuja" joihin aikuisilla on lupa omalla työpaikallaan. Lapset oppivat tuossakin, että aina ei voi saada kaikkea mitä ehkä mieli tekee. Ei silloinkaan kun joku muu siinä vieressä saa jotain hyvää.
Ja toiseksi. Jos tuo on työntekijöillä jatkuva tapa, niin voisi tietysti vähän rajoittaa ja syödä vähän sivumpana, mutta eipä siellä päiväkodissa taida kauheasti olla sellaisia työntekijöitten ihan omia tiloja kuin ehkä johtajalla huone jossa tekee paperityöt.
No kyllä kahvihuoneet ja henkilökunnan omat taukotilat löytyy jokaisesta päiväkodista.
Nämä tilat voivat olla terapia/palaverikäytössä useita kertoja viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut on kasvatettu siihen, että jos itse syö herkkuja niin muille on oltava myös. Että toisten nenän edessä ei mässytetä.
Ja minut siihen, että lautanen on syötävä tyhjäksi ja kaikkea maistettava, vaikka oksettaisi. Kehitys kehittyy ja kasvatustyylit onneksi myös...
"kehitys kehittyy" xDDDD
Mikä tässä on ongelma? Lapsesi traumatisoituu siitä kun näkee jonkun syövän karkkia?
Ikävää lapsille. Lapset ei tosiaan ymmärrä miksi Jaana saa karkkia ja pullaa. Tekeehän niidenkin mieli.. raasut
Ei niitä taukotiloja vaan oikeasti aina ole. Tai no on, mutta se on jaettu myös lapsiryhmän käyttöön. Ei tehny paljoo mieli jäädä kahville samaan tilaan, jos ja kun joskus pääsi kahvin hakemaan. Söin ja syön (nyt toisessa päiväkodissa) siinä omassa ryhmätilassa ja ihan just tasan mitä haluan, ja ihan sama onko siinä lapsia paikalla vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis lasten tulee oppia, että on "aikuisten oikeuksia" ja "aikuisten juttuja" joihin aikuisilla on lupa omalla työpaikallaan. Lapset oppivat tuossakin, että aina ei voi saada kaikkea mitä ehkä mieli tekee. Ei silloinkaan kun joku muu siinä vieressä saa jotain hyvää.
Ja toiseksi. Jos tuo on työntekijöillä jatkuva tapa, niin voisi tietysti vähän rajoittaa ja syödä vähän sivumpana, mutta eipä siellä päiväkodissa taida kauheasti olla sellaisia työntekijöitten ihan omia tiloja kuin ehkä johtajalla huone jossa tekee paperityöt.
No kyllä kahvihuoneet ja henkilökunnan omat taukotilat löytyy jokaisesta päiväkodista.
Luitko keskustelua? Taukotila henkilökunnalle löytyy ja sitä on mahdollista käyttää. Päiväkodissa on hyvä tilanne siinä mielessä, ettei ole sellaista kiirettä kuin mediassa annetaan tällä hetkellä ymmärtää olevan ihan kaikkialla varhaiskasvatuksessa. Mahdollisuus käyttää taukotilaa olisi, HALUA selkeästi ei. AP
Vierailija kirjoitti:
Ikävää lapsille. Lapset ei tosiaan ymmärrä miksi Jaana saa karkkia ja pullaa. Tekeehän niidenkin mieli.. raasut
Ymmärtää oikein hyvin, kun selittää. Ja oppii pitämään täysin normaalina asiana.
Vierailija kirjoitti:
No yhyy onpas hirveää, kun lapsi oppii ettei aina saa haluamaansa? Tuleeko lapselle itkupotkuraivarit kunnes saa tahtonsa läpi? Onnea ja menestystä elämään lapselle...
Kasvatusalan ammattilaisen tulisi osata herkutella jossain muualla, kuin lasten silmien edessä. Jokainen voi itse miettiä, miltä tuntuu katsella päivästä toiseen vierestä kun muut herkuttelee.
Onko oikeasti päiväkoteja missä ei muka ole työntekijöillä taukotiloja? Ihan aidosti ihmettelen, koska minusta se on väärin, jos työntekijöillä ei ole mitään omaa taukotilaa. Minun lapseni päiväkodissa työntekijöillä on kyllä pukuhuone ja taukotila. Olen siellä käynyt ja siellä on työntekijöillä ollut suklaarasia pöydällä mikä on ihan normaalia mielestäni, ihan kuin missä muussa työpaikassa tahansa. Jos olisin päiväkodissa töissä, en itse herkuttelisi lasten nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko keskustelua? Taukotila henkilökunnalle löytyy ja sitä on mahdollista käyttää. Päiväkodissa on hyvä tilanne siinä mielessä, ettei ole sellaista kiirettä kuin mediassa annetaan tällä hetkellä ymmärtää olevan ihan kaikkialla varhaiskasvatuksessa. Mahdollisuus käyttää taukotilaa olisi, HALUA selkeästi ei. AP
Niin, luitko itse? Et selkeästi ymmärtänyt. Voi hyvin olla täysin kasvatuksellinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, luitko itse? Et selkeästi ymmärtänyt. Voi hyvin olla täysin kasvatuksellinen valinta.
:DDDDDD
Voi hyvää päivää! Vai ihan herkkuja syövät aikuiset opet tauollaan!! Kai teidän mielestä on epäreilua myös se, että päiväkodin lapset joutuu ulkona käyttämään kurahousuja, ja aikuiset saa olla farkuissa? Epistä! Ää! Miks ope saa käyttää meikkiä ja lapset ei saa!? Syöks hoitotäti purkkaakin eikä jaa kaikille lapsille sitä?? Kyllä on oikeusmurha! Valitusta pk johtajalle niin saadaan loputkin työntekijät hiillostettua alalta
Ihan itsestäänselvä asia! Ei tietenkään ole ok.
Lapsi ei vielä osaa kaikkia käyttäytymissääntöjä , mutta aikuisen tulee kyllä osata. Varsinkin jos työskentelee päiväkodissa.
Niin, kahvitauolle ei ehdi kuin joskus, hyvänä viikkona 2-3 päivänä, ja nyt sitten tuomitaan sekin, kun juodaan se kahvi lasten kanssa samassa tilassa, kun samalla ottaa jotain kahvileipää siinä.
Ok, oliko muuta joka ankeuttaisi sitä arjen perkelyyttä vielä lisää???
Ap, toivottavasti sinä et syö lastesi nähden koskaan mitään "hyvää", voisi tulla paha mieli pershedelmälle.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksellinen valinta? Opettaa et karkkia/keksejä/pullaa syödään joka päivä? xD
Onpa taas kamala ongelma. Nato pitää kutsua ratkaisemaan tilanne.
Kiva siinä tenavien katsoa kuola valuen kun hoitotäti vähän mussuttaa patukkaa ja pullaa. Onhan limpparitkin mukana?
Pitkästä aikaa hyvä provo 👌