Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeassa elämäntilanteessa mitkä keinot toimivat teille itsenne rauhoittamiseen?

Vierailija
09.04.2023 |

Omalla kohdalla tosi vaikea elämäntilanne ja joskus tuntuu että kaikki kaatuu päälle, eikä voimat riitä. Taustalla nyt vaikea ero ja ex heittäytynyt todella ilkeäksi, lapsi jäänyt minulle ja saa osansa isän käytöksestä, jatkuvia pettymyksiä hänelle ja kipuilua isän välinpitämättömyydestä. Lisäksi minulla kaikki uutta pitkän liiton päätyttyä kun mies löysi uuden ja halusi meistä äkisti eroon, muutto ja uusi asunto, kaksin pojan kanssa elämään opettelu, riittämättömyyden tunne, myös työpaikan vaihdos ja kaikki siihen liittyvä.
Olen saanut keskusteluapua ja paljon rauhoituskeinoista on puhuttu, koska itselläni joskus niin paha olla, että tuntuu, et meen paniikkiin ja hirveään ylivirittyneisyyteen, jolloin vain hermostuneena sahailen ympäriinsä ja toisaalta joskus alivirittyneisyyteen.
Tuntuu vain, että kun on niin pahasti ahdistuksessa, niin mikään keino ei tunnu tepsivän.
Mikä teille toimii, kun ahdistaa ja pelottaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa esim keskittyminen hengitykseen. Joogassa olen oppinut paljon hengityksen voimasta. Saatan myös laittaa silmät kiinni, silittää kättäni hellästi ja puhua mielessäni itselleni positiivisia asioita. Laitan huoneen hämäräksi, käyn pitkäkseen sohvalle, sängylle, otan viltin päälle, keskityn tuntemaan hengityksen ja huomaamaan, että juuri nyt minula on hyvä olo. En mieti tulevia enkä menneitä.

Vierailija
22/26 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa liikkuminen auttaa paljon ja syvään hengittäminen, kun oikein keskittyy vaan sisään- ja uloshengitykseen.

Välillä oikein huonona hetkenä vaan hoen itselleni, että " kaikki järjestyy kyllä" ja " minä olen kunnossa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä reagoin stressiin verenpaineella, ja se aiheutti kierteen, jossa oli palautumisen puutetta, unettomuutta, jatkuvaa ylivirittyneisyyttä, lihasjumeja ja rentoutumisvaikeuksia. Yhdistelmä verenpainelääkkeitä, piikkimattoa, meditaatiota ja kofeiinin välttämistä on ollut toimiva.

Vierailija
24/26 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näyttää olevan tämä av-palstailu. Mä vieroittauduin palstasta ja olin täältä pitkään kokonaan pois mutta vaikean elämäntilanteen myötä palasin takaisin.

Vierailija
25/26 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttanut meneminen johonkin tuttuun ja turvalliseen paikkaan yksin missä voi rauhassa antaa mielen rauhoittua käydä ajatukset läpi.

Makaa vaikka sängyllä, pistää silmät kiinni ja antaa ajan vain kulua.

Pieni venyttely voi auttaa lihas kireyteen ja rentouttaa hetkellisesti.

Yksi mikä rentouttaa ainakin hetkellisesti kun makaa sängyllä menee kyljelleen ja laittaa tyynyn jalkojen väliin.

Ystävälle tai läheiselle puhuminen on myös auttanut. Tietää että on joku jolle voi kertoa vaikeasta tilanteesta.

Vierailija
26/26 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtiotto arjesta. Yrtti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi