Taidan täyttää kaikki ei-toivotun työnhakijan määritelmät
- ikää yli 45-vuotta ja nainen (jos sillä on jotain väliä)
- huonot sosiaaliset taidot, joten en osaa hurmata työnantajaa haastattelussa
- olen huomattavan lihava
- ja lisäksi työhistoriani on erittäin rikkonainen.
Vieläkö puuttuu jotain, jotta loppuelämä pitkäaikaistyöttömänä on varmistettu
Kommentit (12)
Minulla on myös tuo ikä ja rumuus. Lisäksi on se, että vaadin työstä palkkaa, ihan ensimmäisestä työtunnista alkaen.
Vielä liuta pieniä lapsia ja joku mielenterveyden ongelma, niin täydellistä.
Mitä töitä sinä haluaisit tehdä? Mikä ala olisi sinun juttusi?
Onko sinulla koulutusta, mitä olet aikaisemmin tehnyt työksesi? Harrastuksesi, mielenkiinnon kohteesi?
Osa aloista on ns. työmarkkinoille tulo aloja. Työttömänä on aika mahdotonta saada vakituista, kokoaikaista työtä. Valtaosa paikoista menee työnpaikanvaihtajille.
Työnvälitysfirmat ovat parempia kuin maineensa ja jostain pitää aloittaa.
Olisit onnellinen ettei enää tarvii olla kenenkään orjana. Suomessa on hyvät sosiaalituet joiden avulla pystyy elämään ihan kelpo elämää.
Yrityksen perustaminen on mahdollista varmaan kaikille. Tosin yrityksen perustamiseen ei taideta paljoa suomalaisia kannustaa.
Olemme hyvin vasemmistolainen maa. Yksityisyrittäjyys ei ole muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen perustaminen on mahdollista varmaan kaikille. Tosin yrityksen perustamiseen ei taideta paljoa suomalaisia kannustaa.
Olemme hyvin vasemmistolainen maa. Yksityisyrittäjyys ei ole muodissa.
Perustaakseen yrityksen ptää olla toimiva idea, ei se yritys ketään elätä jollei ole toimivaa ideaa tai palvelua mitä myydä. Suurin osa suomalaisista yrityksistä taitaa olla kannattamattomia, juuri ja juuri pysyvät pystyssä.
Työllistä itse itsesi? Esimerkiksi yksityiseksi perhepäivähoitajaksi voi ryhtyä ilman koulutusta.
no vaikka tämä:
- töitä on vain joka neljännelle suomalaiselle