Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostat sukat. Miten kauan menee, että niissä on reikä?

Vierailija
09.04.2023 |

Olen kyllästynyt reikiin uusissa sukissa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta kestää, toki kesällä saavat olla laatikossa,

Osta kotimaisia, kunnollisia.

Vierailija
2/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noin 10 käyttökertaa. Vasen jalka on vähän pienempi ja heiluu kengässä ilmeisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on jo ostaessa. Kannattaa ostaa verkkosukkia, niissä reiät vähenee käytön myötä.

Vierailija
4/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vuosia.

Vierailija
5/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä ostan halvimpia sukkia ja se näkyy ikävä kyllä laadussa. Nukkaa irtoaa paljon ja reikiä ilmaantuu n. 6kk kuluttua. Melko hyvin silti kestää jos noinkin kauan. Halpis vaihtoehdoksi en valita.

Vierailija
6/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukassa ei ole reikää pistän palautukseen.

T. Jalka

Vierailija
7/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuurista kiinni, jotkut kestävät ja jotkut menee parin kerran jälkeen rikki. Nykyisin sukat ovat huonolaatuisempia kuin 10 vuotta sitten.

Vierailija
8/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina isoja pakkauksia, joten mulla on paljon samanlaisia sukkia käytössä. En pysty yhden sukkaparin ikää sanomaan, mutta tilaan n. 40 paria 2v välein.

Vierailija
9/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti rikkoo sukat nopeasti.

Vierailija
10/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varpaankynsien pituudesta,tai karkeasta kantapään ihosta.

Vierailija
11/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten laminaatti rikkoo sukat?

Ostakaa laatua eikä sekundaa.

Pätee laminaattiin ja sukkiin.

Vierailija
12/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, vuosikausia.

Mulla on käytössä valtavat määrät sukkia, jotka olen perinyt lapsilta, kun heillä jalat on kasvaneet. Nuo on pääosin vanhoista H&M:n isoista sukkapaketeista. Ei noita saa rikki millään.

Uusista sukista en tiedä. Pojalla näyttää kestävän reilun vuoden enimmäkseen. Osa ehkä pidempäänkin.

Tytölle ostin jotain H&M:n sukkia, mutta ne on huonompia kuin nuo vanhat. Ei puuvillaa, vaan jotain inhottavan tuntuista keinokuitua.

Vierailija
13/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia.

Vierailija
14/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten laminaatti rikkoo sukat?

Ostakaa laatua eikä sekundaa.

Pätee laminaattiin ja sukkiin.

Hakusanoilla laminaatti+sukat löytyy 63 000 tulosta. Ehkä noista voisi löytyä hakemasi vastaus.

Olin aikoinani eräässä työpaikassa, jossa käveltiin sukat jalassa ja jossain vaiheessa heräsin siihen, että jouduin ostamaan koko ajan uusia sukkia. Hetken asiaa mietittyäni ymmärsin mikä poikkesi aiemmasta elämästäni sukkieni kanssa.

Vierailija
15/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan, että se voi kampata :)

Ei vaan, pidin mattoja laminaatilla aina samassa paikassa; tottakait välillä tamppasin/tuuletin. Poismuutossa sitten matot rullalle (osan heitin roskiin); peeveli, meinasin liukastua siinä kohdassa, missä se/ne matot oli olleet (muulla kohtaa ei). Nootti itselle: ois pitänyt vaihdella niitä mattojen paikkoja.

Toinen: aidot/pelkät villikset, pässinpökkimät kuluu kyllä todella äkkiä, pitävät kyllä lämpöä hyvin. Äiti niitä aikoinaan parsi, ja hänen piti neuvoa/opettaa se sama mullekin..... äiti vaan sitten sairastui  muistisairauteen; se taito jäi multa oppimatta.

Vierailija
16/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet joulusukat hajosivat kahdessa päivässä. Toisessa ääripäässä on GreenGon 15-20 vuotta vanhat urheilusukat, jotka ovat edelleen uudenveroisia, ehkä vähän vain napakoituneet pesujen myötä. Materiaali ei ole suosikkini, mutta ovat silti käytössä säännöllisesti. Yleisimmin sukat taitaa kestää pari vuotta käyttöä ennen kuin tulee reikiä.

Vierailija
17/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäkää kuitit ja jos kahden pesun aikana menee rikki viekää takaisin. Siis pari pesua ja reiät on . 

Vierailija
18/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee useampi vuosi, ehkä 3-4v.

Ostan kerralla 10-15 sukkaparia, kaikki samanlaisia ja heitän sukat sitä mukaan kun kuluvat yhden kerrallaan.

Olen jopa parsinut sukkia ja se in kivaa.

Vierailija
19/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta nopeasti, kävelen jotain 50 km viikossa.

Vierailija
20/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan, että se voi kampata :)

Ei vaan, pidin mattoja laminaatilla aina samassa paikassa; tottakait välillä tamppasin/tuuletin. Poismuutossa sitten matot rullalle (osan heitin roskiin); peeveli, meinasin liukastua siinä kohdassa, missä se/ne matot oli olleet (muulla kohtaa ei). Nootti itselle: ois pitänyt vaihdella niitä mattojen paikkoja.

Toinen: aidot/pelkät villikset, pässinpökkimät kuluu kyllä todella äkkiä, pitävät kyllä lämpöä hyvin. Äiti niitä aikoinaan parsi, ja hänen piti neuvoa/opettaa se sama mullekin..... äiti vaan sitten sairastui  muistisairauteen; se taito jäi multa oppimatta.

Youtubesta löytyy runsaasti hyviä ohjeita sukkien parsimiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi