Hyvä pääsiäinen. Lapsilla tulee molemmista päistä.
Kuopus oksensi yllättäen mummolassa. Auto matka oli kammottava. 3h ajettiin kotiin noin tunnin matka. Illalla aloitti toinen oksentamaan ja aamu yöllä kolmas :( kerrankin oltaisiin saatu mennä valmiiseen pöytään ja vaan olla niin eikö iske maha tauti...
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Jos sua helppo elämä kiinnostaa niin en edes koita ymmärtää miks sulla on kolme lasta.
Jotta joku olisi sinunkin eläkettäsi maksamassa.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Meillä on kuopuksella ollut keskiviikosta asti hirveä räkätauti. Symppaan sua, että suunnitelmat meni mönkään.
Räkätauti on inhottava, koska se kestää ja kestää. Ja vielä kestää, jatkuu loputtomiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua helppo elämä kiinnostaa niin en edes koita ymmärtää miks sulla on kolme lasta.
Jotta joku olisi sinunkin eläkettäsi maksamassa.
Ei ap
Ei tulevaisuudessa tule olemaan mitään eläkkeitä eikä nykylapsista tule olemaan työntekijöiksi. Joka toisella on jokin nepsydiagnoosi jo koulun alkaessa eivätkä osaa muuta kuin tuijottaa puhelimiaan. Eivät osaa edes leikkiä enää, tätä on tutkittu. Oletko sinä muuten tehnyt lapsesi toisten eläkkeiden maksajiksi? Mielenkiintoinen motiivi lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Hahah, hyi. Taas muistaa syödä e-pillerit. Mahtava pääsiäinen ollut tähän asti; ulkoilua, viiniä terassilla, pelailua sukulaislasten kanssa ja pikaruokaa kotiin kuljetettuna.
Yksikin lapsi pilaisi tämänkin kuvion kokonaan, kolmesta puhumattakaan. Tsemppiä ap, niin makaa kuin petaa!
Ajatella, joku on tämmöisestäkin pitänyt huolta. Jonkun elämän tääkin on päässyt pilaamaan.
Kaikkea se leipä elättää.
(T lapseton, joka ei ajattele noin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah, hyi. Taas muistaa syödä e-pillerit. Mahtava pääsiäinen ollut tähän asti; ulkoilua, viiniä terassilla, pelailua sukulaislasten kanssa ja pikaruokaa kotiin kuljetettuna.
Yksikin lapsi pilaisi tämänkin kuvion kokonaan, kolmesta puhumattakaan. Tsemppiä ap, niin makaa kuin petaa!
Ajatella, joku on tämmöisestäkin pitänyt huolta. Jonkun elämän tääkin on päässyt pilaamaan.
Kaikkea se leipä elättää.
(T lapseton, joka ei ajattele noin)
Voisit silti yrittää ymmärtää toistenkin mielipiteitä. Syyllistyt itse aivan samaan haukkumiseen, et ole yhtään sen parempi.
Muistan kun meillä lapsena sairastettiin, niin äiti laittoi sairaan aina saunaan. En muista oliko kaupungissa, mutta mökillä ainakin näin kun oli erillinen pihasauna. Lakanoiden peittämän retkipatjan toi lauteelle alustaksi. Keväällä/syksyllä hän aina lämmitti saunaa hieman, kesällä taas ei tarvinnut. Siellä sai sitten oksentaa ja suoraan pestä kaiken lattiakaivoon.
Taudin päätyttä hän keitti saunapadassa veden ja heitti sinne kaikki vuodevaatteet ym jota oli käytetty.
Harvemmin meillä sairastui kukaan muu lapsista, että sinällään toimiva systeemi, mutta kyllä se jotenkin vähän liioittelulta näin jälkikäteen tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain tulee kaikki mahataudit, jotka kiertää koko perheen.
En keksi muuta syytä kuin huono hygienia. Ei vaan osata olla levittämättä tauteja.
Tai liian hyvä, ei ole vastustuskykyä millekään ja pienikin altistuminen aiheuttaa välittömästi sairastumisen.
Tuo on ihan puppua. Hygienia ei koskaan voi olla liian hyvää. Lapsi ja aikuinen eivät kumpikaan tarvitse toisten ihmisten pas kabakteereja yhtään mihinkään. Pieni vauva tarvitsee, ja nekin se saa jo synnytyskanavasta ulos pusertuessaan.
Tiede on eri mieltä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ettei mene työaikaa hukkaan.
Juuri näin. Jos olisin ap:n työnantaja niin olisi todella vihainen jos hän joutuisi olemaan töistä pois lastensa oksentelun takia. En itse asiassa tiedä vaikka olisinkin hänen työnantajansa. Jos olen, niin hyvä, että lapset sairastavat nyt kun muutenkin olisi vapaata. Tiistaihin mennessä kaikki ovat kyllä parantuneet riittävästi jotta ap pääsee paiskimaan duunia.
Tällaisesta on tehty komediaa. Joku suomalainen sarja se oli. Tuönantaja keksi, että sairastaa voi töissäkin. Yksi tuli sitten töihin oksentelemaan kun sairauslomia ei hyväksytty. Kohta oksensi koko konttori ja sitten peruttiinkin uusi sääntö kun eihän siitä töiden tekemisestä mitään tullut.
En muista pitikö pomonkin sairastua ennenkuin tajusi että uusi käytäntö on huono. - Toivottavasti sinäkin saat oppia ihan käytännössä mitä sairastaminen tarkoittaa. Se olisi sinulle hyväksi.
Minä olen harvoin sairas, kiitos urheilullisen luonteeni ja muutenkin terveellisten elämäntapojeni. Myönnän kuitenkin, että viime syksynä olin muutaman päivän kipeänä, mutta sinäkin aikana sain kirjoitettua eräälle alamaiselleni pitkähkön kirjallisen varoituksen. Äläkä väitä vastaan, työtä se tuokin on koska kuuluu minun työnkuvaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jos olisin ap:n työnantaja niin olisi todella vihainen jos hän joutuisi olemaan töistä pois lastensa oksentelun takia. En itse asiassa tiedä vaikka olisinkin hänen työnantajansa. Jos olen, niin hyvä, että lapset sairastavat nyt kun muutenkin olisi vapaata. Tiistaihin mennessä kaikki ovat kyllä parantuneet riittävästi jotta ap pääsee paiskimaan duunia.
Tällaisesta on tehty komediaa. Joku suomalainen sarja se oli. Tuönantaja keksi, että sairastaa voi töissäkin. Yksi tuli sitten töihin oksentelemaan kun sairauslomia ei hyväksytty. Kohta oksensi koko konttori ja sitten peruttiinkin uusi sääntö kun eihän siitä töiden tekemisestä mitään tullut.
En muista pitikö pomonkin sairastua ennenkuin tajusi että uusi käytäntö on huono. - Toivottavasti sinäkin saat oppia ihan käytännössä mitä sairastaminen tarkoittaa. Se olisi sinulle hyväksi.
Minä olen harvoin sairas, kiitos urheilullisen luonteeni ja muutenkin terveellisten elämäntapojeni. Myönnän kuitenkin, että viime syksynä olin muutaman päivän kipeänä, mutta sinäkin aikana sain kirjoitettua eräälle alamaiselleni pitkähkön kirjallisen varoituksen. Äläkä väitä vastaan, työtä se tuokin on koska kuuluu minun työnkuvaani.
Tarkoitit varmaan alaista, sinulta taisi päästä pieni freudilainen lipsahdus tuossa alamainen -kohdassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan alaista, sinulta taisi päästä pieni freudilainen lipsahdus tuossa alamainen -kohdassa?
Minulle ne ovat sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ne ovat sama asia.
Kyllä kyllä. Sellainen voimafantasia sieltä sitten.
Tsemppiä teille! Meillä oli lapset 6 päivää ko taudin takia poissa pelistä. Oli mukavaa, sen voin sanoa. Sen jälkeen aikuiset kipeenä, vaikka hygienia meni jopa liiallisuuksiin. Aina ei voi voittaa.
Meillä yritettiin muutama vuotta sitä, että oli loma-ajoiksi ohjelmaa. No eihän se koskaan toiminut. Neljän lapsen kanssa oli täysin mahdotonta se, että kaikki olisivat olleet yhtä aikaa terveenä joulun/pääsiäisenä/juhannuksena/kesälomalla/hiihtolomalla... Parhaimmillaan kaikki muut paitsi minä olivat jouluna kipeitä.
Lopetin sitten kaikkien suunnitelmien teon. Ei tulla jouluna syömään, mut voidaan käydä kääntymässä, jos kaikki on terveinä. Me käydään jossain vaiheessa lokakuuta kylpylässä, kunhan kaikki on yhtä aikaa terveinä, syyslomalla ollaan vaan kotona.
Onhan tää hemmetin tylsää. Mä en ole pääsyt "valmiiseen" joulupöytään yli 15 vuoteen. En enää edes oikeasti toivokaan sitä, kun nyt olisi mun vuoroni sitten järjestää (niitä juhlia, joihin itse en koskaan päässyt) enkä siis pääsisi valmiiseen pöytään, vaan tekisin ne muille. Kunhan kaikki olisi yhtä aikaa terveinä, niin voidaan syödä keskenämme joulukinkkua ja toivottaa sukulaisille whatsapin videopuheluissa hyvät pyhät.
Mut kyllä mä muista ne ketutukset, kun lapset alkoi Torniossa voida pahoin ja koko matkan Tampereelle asti oksensivat joko muovipussiin tai auton viereen. Itse aloitin vasta Orivedellä.
Se oli HIRVEETÄ.
(ja tiedoksi, olen myös joutunut hautaamaan kaksi lastani, mutta SILTI lasten sairastamisten takia kivojen asioiden peruuntuminen ketutti syvältä)
Minäminäminäminäminäminäminä.....