Mihin sinä käyttäisit Suomen kehitysapurahat 1 177 miljoonaa euroa/vuosi?
Persu täällä trollailee, ja kysyy mihin kohteisiin sinä laittaisit tuon 1 177 miljoonaa euroa? Voisi olla niin kotimaan kuin ulkomaan kohteita, sana on vapaa!
Tuli tämä mieleen, kun eilen tapasin ystäviäni ja he olivat sitä mieltä, että Suomen kehitysapu, eikun anteeksi kehitysYHTEISTYÖN määrärahat ovat niin marginaaliset (0.42% bkt:sta), ettei siitä kannata säästää. Minä taas ajattelen, että kyllä tuolla 1 177 miljoonalla vuosittaisella eurolla, tai edes vaikka puolella siitä, olisi käyttöä kotimaassa.
Kommentit (124)
minä olen sitä mieltä, että kaikki kehitysavut on täyttä paskaa, hoitakoon kaikki maat oman tonttinsa, jos ovat pilanneet elämänsä korruptiolla ja islamilla ja sählämillä, se ei muutu koskaan
Vuonna 2022 valtion budjetin mukaiset kehitysyhteistyön määrärahat ovat kokonaisuudessaan 1 343 miljoonaa euroa.
Nyt vielä toinen potti Ukrainatukeen.
IsraeliHippiesCo kirjoitti:
ilmastokestävyyden tukeminen. ja muuta paskaa tilalla
neekejit paskantaa ja polttaa muovipusseja kuten ennenkin
Vähemmän muovipussien poltto saastuttaa kuin hybridiauton rengaspäästöt Kehä ykkösellä.
taas on sanna ja tytöt keksineet että autetaan sambiaa hei kaikki!
Ainut järkevä kehitysapu on ehkäisyneuvonta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin tuon rahan edelleenkin kehitysapuun. Toki pitää vahtia ja katsoa tarkasti ne kohteet. Helvetin itsekeskeisiä ihmisiä näyttää täällä riittävän.
Montako euroa luulet päätyvän perille saakka? Kyllä ne jäävät korruption rattaisiin. Uutisissa näytetään kyllä kun 1 rekkalastillinen riisiä saapuu perille mut siihen se sitten jääkin.
Palkkaisin lisää poliiseja ja aseistaisin heidät järjestäytyneen rikollisuuden torjuntaan. Osalla lobbaisin kovempia rangaistuksia rikollisille.
haastateltava akka sanoi että noin 1-2 promillea menee rahoista korruptioon,
ja haastattelija sanoi että ulkomaiset arviot on kyllä 30 prosenttia!!!
Valamon Munkki Iivana kirjoitti:
minä olen sitä mieltä, että kaikki kehitysavut on täyttä paskaa, hoitakoon kaikki maat oman tonttinsa, jos ovat pilanneet elämänsä korruptiolla ja islamilla ja sählämillä, se ei muutu koskaan
Muuta kehitysapua ei kannata viedä kuin ehkäisyvälineitä, jollain tapaa saada ihmiset sterilisoitua etteivät puske lapsia maahan, jossa ei saa edes leipäänsä tienattua.
Kiinan politiikka jossa perhe sai hankkia korkeintaan kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2022 valtion budjetin mukaiset kehitysyhteistyön määrärahat ovat kokonaisuudessaan 1 343 miljoonaa euroa.
Nyt vielä toinen potti Ukrainatukeen.
Ukrainasta voisi ostaa parilla sadalla miljoonalla viljaa Afrikkaan. Rauhanturvamenot + humujen menot Suomessa kehitysapumenoihin. Loput pois, säästö n. miljardi.
Porukka kuvittelee, että kehitysavun parissa työskentelevät asuvat teltoissa, no ei todellakaan, kyllä he nukkuvat yönsä ilmastoiduissa hotellihuoneissa.
No tuo on niin vähän rahaa, että terveydenhuoltoon tai mihin tahansa, mikä auttaa Suomen lapsia ja nuorisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten vanhusten hoitoon.
mikä niissä on vikana? Jokainen saa eläkettä ja voi ostaa palveluita. Kunnallinen kotihoito on olemassa, hoitokodit, omaishoito jne
Niinpä. Olen monta kertaa miettinyt, että miksi omaishoitajat valittavat yhteiskunnan maksamaan korvausta liian pieneksi. Pitää periä siltä omaiselta myös maksua hoidosta. Eli hoidettava maksaa "palkkaa" hoitajalleen omasta eläkkeestä än. Menisihän se maksu siitä eläkkeestä ,jos olisi jossain hoivakodissakin.
Lähi- ja sairaanhoitajien palkkoihin.
"kehitysYHTEISTYÖN määrärahat ovat niin marginaaliset (0.42% bkt:sta), ettei siitä kannata säästää. "
Kun puhutaan kehitysavusta niin summa koetaan mitättömäksi. Kun on kyse jostain asiasta suomalaisten hyväksi niin ihan pienikin summa on yleensä liian suuri ja ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehille leikkaukset että eivät voi siittää ja naisille myös, jos on lapset synnytetty.Nuorille ehkäisypillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille leikkaukset että eivät voi siittää ja naisille myös, jos on lapset synnytetty.Nuorille ehkäisypillereitä.
Mistä suomeen työntekijät ja kuka hoitaa vanhukset?
Omalla tilille. Silti en vaihtaisi vanhaa Toyotaa ja ostaisin edelleen punalappuisia ruokia, vaatteet tietenkin hakisin kirpputorilta.
Kehitys rahat voidaan vaihtaa afrikan osalta kondomeihin.
Noh, meillä on ollut aina maanpuolustus tahto.
On meinaan eri asia kuin se että joku henki sanoo että se kaivo on huono.