Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain rakkaus auttaa eteenpäin

Mies vain
08.04.2023 |

Onkohan kohtalotovereita olemassa tai siis varmaankin saman tunnelukon omaavia?

Tunnen asiat hyvin vahvasti, tai ainakin ne mitä siviilissä tunnen silloin, kun olen haavoittuvimmillani eli yksin oman mieleni kanssa. Olotila ei oikeastaan häiritse töitä tai kavereiden kanssa olemista. Mutta yksin oleminen ilman tekemistä on silkkaa kärsimystä. Koitan pitää itseni niin kiireisenä etten pysähtyisi, koska silloin tunteet nousevat pintaan ja alan kelaamaan liikaa elämäni suruja. Olen syntynyt 80-luvulla, joten jotain on tullut nähtyä ja koettua. Kaikki lähiomaiset ovat jo poissa. Tiesin jo kaksikymmentä vuotta sitten että tämä tulee olemaan hankalin ajanjakso elämäni janalla. Ja hankalin vain ja ainoastaan sen takia että läheiset ovat poissa, taloudellisesti minulla ei tule enää olemaan haasteita, olen sen verran paljon tehnyt pitkää päivää. Talous ei tuota enää haasteita tai tavoitetiloja, koska minulla on jo kaikki. Olen koko elämäni tehnyt myös ohessa hyväntekeväisyystyötä auttaakseni heikompia.

Mutta siis. On ollut pitkään niin, että vain rakkauteni yhteen naiseen pitää minut pois aiemmin mainitun janan päätöksestä. Haluisin häneltä enemmän, mutta en oikein tiedä haluaako hän olla kanssani. Ajattelen häntä satoja kertoja päivässä. Olen parhain versio itsestäni hänen kanssaan ja vain hän saa hiljennettyä harhailevat ajatukset mielestäni. Kaikki tuntuu jotenkin vajavaiselta ilman häntä.

Olenko vieläkin ihan pihkassa näiden vuosien jälkeen vai onko näin ajattelu mitenkään ok?

On vaan niin raastavaa mennä jokainen ilta, kun yksin nukahdan nukkumaan ajatuksella ettei välttämättä haittaa, jos en aamulla enää herää.

Voisipa toinen haluta toista niinpaljon kuin haluan häntä.

Ikävä. Rakas. Rakastan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä asia, ihan oman mielenterveytesi takia.

Parempi saada päätös johonkin suuntaan. Vaikka nainen ei olisikaan sinusta kiinnostunut, niin sitten ainakin tiedät sen ja pystyt käsittelemään asiaa eteenpäin. Voin luvata, että muuten asia vaivaa sinua loppuikäsi, etkä anna itsellesi, etkä kenellekään toiselle mahdollisuutta rakastaa sinua.

Vierailija
2/12 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tätejä tai serkkuja. Sellaisia kivoja. Vai ovatko hekin poissa. Joille voisi soittaa välillä. Joillakin oli kummit joskus elossa. Kriisipuhelin ja kriisikeskus on. Luulen että voit löytää omanlaisia ihmisiä tai ihmisen vielä, oli joku yksi kiinnostunut tai ei. Sinkkunakin ok. Ehkei muillakaan ole kauheasti sukulaisia elossa (enää) tai sukulaisilla omat piirit. Vaikka näyttää että taas joillakin on. Oletko koskaan ajatellut koiraystäviä pari tai kissat, paitsi jos aiot hankkia lapsia silloin koiraa ei siihen kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ystävät, onko niitä? Onko sinulla jokin tarkoitus elämässäsi? Jokin itseäsi suurempi päämäärä ja tavoite? Harrastuksia? Onko rakkautesi tähän naiseen ns. limerenssi, jolloin oman elämän vaikeat asiat ikään kuin tiivistyvät saavuttamattomaan rakkauteen eli ei tarvitse ajatella niitä vaikeampia asioita, kun ajattelee rakkautta. 

Kulunut neuvo, mutta psykoterapia auttaisi varmasti sinua. Ei ole normaalia mennä nukkumaan toivoen, ettei aamulla heräisi. Masennus on sairaus, joka pitäisi hoitaa niin kuin katkennut jalkakin hoidetaan kuntoon. Älä jää yksin miettimään, tänne kirjoittaminen on jo yksi askel oikeaan suuntaan.

Hyvää pääsiäistä Sinulle!

Vierailija
4/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kauniista sanoista. Olen jo saavuttanut kaiken muun mitä sieluni halajaa mutta ainoa mitä se enää haluaa on palavaa, ikuista rakkautta, läheisyyttä ja intohimoa sekä luotettavuutta. En usko, että kyseessä on masennus, ehkäpä lievempi ahdistus voisi tulla kyseeseen.

Vierailija
5/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vain kirjoitti:

Kiitos kauniista sanoista. Olen jo saavuttanut kaiken muun mitä sieluni halajaa mutta ainoa mitä se enää haluaa on palavaa, ikuista rakkautta, läheisyyttä ja intohimoa sekä luotettavuutta. En usko, että kyseessä on masennus, ehkäpä lievempi ahdistus voisi tulla kyseeseen.

Noh kukapa ei tuollaista haluaisi. Harva sellaista kuitenkaan saa. Siksi siitä ei kannata tehdä elämänsä tärkeintä asiaa. Pikemminkin se rakkaus pitäisi pyrkiä löytämään sisältä. Monella se on uskonto.

Vierailija
6/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanmoinen. Luovuttanut jo yli vuosikymmen sitten perhe haaveista. Toinen toistaan ikävämpiä tapauksia.

Vain yksi nainen jota todella rakastanut, hän taas ei ole tuntevinaan vaikka joskus väitti rakastavan enemmän kuin mitään muuta, haluavansa elää lopun elämän kanssani.

Jouduin pettymään pahemman kerran, ilman mitään selitystä mitä oli tapahtunut. Todennäköisesti mietin lopun elämäni mitä tein väärin sitä koskaan tietämättä.

Ghostaus rakastetun ihmisen taholta ilman selitystä on kuin hitaasti elämän syövä syöpä, johon ei vastausta pysty antamaan kuin rakkauden kohde.

Vierailija
7/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koitan pitää itseni niin kiireisenä etten pysähtyisi, koska silloin tunteet nousevat pintaan ja alan kelaamaan liikaa elämäni suruja."

Surut voi myös surra, jolloin niitä ei enää tarvitse paeta. Mutta kyllähän ihmiset myös löytävät vaikka mitä itseään kannattelemaan. Aika raskas taakka vain toisenkin harteille asetettavaksi.

Vierailija
8/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta ajatustavasta on opeteltava eroon. Elämän pitää olla hyvää myös yksin. Rakkauteen ei saa jäädä riippuvaiseksi.

Vierailija
9/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on "projisoinut" oman tunteensa sinua kohtaan sinuun. Itse olen jo yli 10 vuotta haaveillut parisuhteesta Lady Gagan kanssa. Kolmessa "oikeassa" parisuhteessa olen ollut miesten kanssa, mutta Lady Gaga pysyy mielessäni.

Vierailija
10/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen samanmoinen. Luovuttanut jo yli vuosikymmen sitten perhe haaveista. Toinen toistaan ikävämpiä tapauksia.

Vain yksi nainen jota todella rakastanut, hän taas ei ole tuntevinaan vaikka joskus väitti rakastavan enemmän kuin mitään muuta, haluavansa elää lopun elämän kanssani.

Jouduin pettymään pahemman kerran, ilman mitään selitystä mitä oli tapahtunut. Todennäköisesti mietin lopun elämäni mitä tein väärin sitä koskaan tietämättä.

Ghostaus rakastetun ihmisen taholta ilman selitystä on kuin hitaasti elämän syövä syöpä, johon ei vastausta pysty antamaan kuin rakkauden kohde.

On hyvä ymmärtää ja sisäistää se, että olet erillinen ihminen rakkauden kohteestasi. Olette syntyneet samaan maailmaan, olette kohdanneet toisenne, mutta tienne vievät eri paikkoihin. Sillä toisella ihmisellä on oma elämä ja oma reitti elämässään. Sinulla on omasi. Kenelläkään ei tällä maapallolla ole velvollisuutta viettää elämäänsä jonkun tietyn ihmisen kanssa.

Paras olisi kertoa suoraan, että tie vie eri paikkaan. Jos kuitenkin joutuu kokemaan sen, että toinen ihminen katkaisee yhteydenpidon kokonaan, niin sen voi hyväksyä. Se voi tuntua loukkaavalta, silloin voi ymmärtää, että se ihminen voi tehdä loukkaavan teon sinua kohtaan, kun ei selitä asiaa sinulle. Se on hänen tekonsa. Miksi roikkuisit hänessä.

Ehkä sinä et tehnytkään mitään väärin. Toinen on tehnyt sen, se on totta. Toinen ei halua pitää yhteyttä, siihen hänellä on vapaus. Aivan kuten sinullakin on vapaus valita kenen kanssa sinä et halua parisuhdetta.

Sinun on jatkettava omaa reittiäsi omassa elämässäsi. Olet vapaa etsimään jotain mikä on sinulle hyvää. Se yhteydenpidon katkaissut ihminen ei ilmeisesti ole sinulle hyvä kumppani, sillä hän ei halua viettää aikaa sinun kanssasi.

Olet vapaa etsimään jotain muuta. Joskus voi erehtyä, sitten on jatkettava oman tien etsimistä. Jotain voi löytyä, jotain ei löydy, kaikilla on eri haaveet ja omat rajat, mikä on riittävää ja hyvää itse kullekin. Tämä on rajallinen maailma ja sen rajoissa voi löytää jotain. Maailman rajallisuus ei ole epäreilua, se on vain todellisuutta.

Vierailija
11/12 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa muuta tekemistä.

Vierailija
12/12 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä ymmärtää ja sisäistää se, että olet erillinen ihminen rakkauden kohteestasi. Olette syntyneet samaan maailmaan, olette kohdanneet toisenne, mutta tienne vievät eri paikkoihin. Sillä toisella ihmisellä on oma elämä ja oma reitti elämässään. Sinulla on omasi. Kenelläkään ei tällä maapallolla ole velvollisuutta viettää elämäänsä jonkun tietyn ihmisen kanssa.

Paras olisi kertoa suoraan, että tie vie eri paikkaan. Jos kuitenkin joutuu kokemaan sen, että toinen ihminen katkaisee yhteydenpidon kokonaan, niin sen voi hyväksyä. Se voi tuntua loukkaavalta, silloin voi ymmärtää, että se ihminen voi tehdä loukkaavan teon sinua kohtaan, kun ei selitä asiaa sinulle. Se on hänen tekonsa. Miksi roikkuisit hänessä.

Ehkä sinä et tehnytkään mitään väärin. Toinen on tehnyt sen, se on totta. Toinen ei halua pitää yhteyttä, siihen hänellä on vapaus. Aivan kuten sinullakin on vapaus valita kenen kanssa sinä et halua parisuhdetta.

Sinun on jatkettava omaa reittiäsi omassa elämässäsi. Olet vapaa etsimään jotain mikä on sinulle hyvää. Se yhteydenpidon katkaissut ihminen ei ilmeisesti ole sinulle hyvä kumppani, sillä hän ei halua viettää aikaa sinun kanssasi.

Olet vapaa etsimään jotain muuta. Joskus voi erehtyä, sitten on jatkettava oman tien etsimistä. Jotain voi löytyä, jotain ei löydy, kaikilla on eri haaveet ja omat rajat, mikä on riittävää ja hyvää itse kullekin. Tämä on rajallinen maailma ja sen rajoissa voi löytää jotain. Maailman rajallisuus ei ole epäreilua, se on vain todellisuutta.

Aikani yritin, he joilla kokemusta antaneet palautetta joka tuhonnut itsetuntoni sekä mielenkiinnon edes käydä enää missään täysin. Edes tuntemattomat ei voi sietää minua silmissään jostain syystä tusina kertaa putkeen vain haistateltu tai uhattu hakata sairaalaan ilman mitään syytä. Sen olen oppinut että naisen katse ja hymy tarkoittaa lähes poikkeuksetta vihaa. Enää en uskalla edes katsoa naisia silmiin, hyvä että kaupan kassalla kiitos uskaltaa sanoa. Heillä asiallisuus kuuluu työnkuvaan, niin haistattelua tarvi pelätä. Hyvä että jaksaa enää edes kotoa pois liikkua, koska sama jatkunut yli 10v. En halua enää häritä ketään.

Tinderiä joskus kokeilin kaksi vuotta, kunnes tusinoiden vastaamattomien mykkä matchien jälkeen tajusin että ei sieltä löydy edes juttuseuraa, jotain selittämätöntä on niin pahasti vialla että en kelpaa edes yhteen viestiin. Tuli jopa kaksi entuudesta tuttavaa matchia, mutta heistäkään ei kumpikaan vastannut, poistivat ensin sieltä ja sen jälkeen muusta sosiaalisesta mediasta ilman mitään selitystä. Naiset ovat toiminnallaan rajannut oman maailmani polut 4 seinän sisään tilausruualla eläen. Näistä syistä on parempi että en häiritse ketään ja olen lopun elämäni yksin. Lähes joka aamu ja ilta hokenut rakkaimman ihmisen palautetta ettei minusta ole mihinkään jo lähes 20v. Testamenttiin laittanut että tuon naisen nimi ja sanoma lause tulee olemaan hautakivessäni kanssani aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä