Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette alkaneet harrastaa liikunta säännöllisesti, mitä KIELTEISIÄ vaikutuksia olette huomanneet?

Vierailija
08.04.2023 |

Onko sellaisia, jos niin mitä?

Tai oletteko odottaneet että saatte jonkin myönteisen vaikutuksen, mutta joutuneet pettymään?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän olen treenannut ja kehittynyt, sitä kriittisempi kehoani kohtaan minusta on tullut. Mikään ei riitä, vaan aina kun peiliin katsoo näkee asioita joita pitäisi vielä kehittää. Ja kun sen on tehnyt, taas keksii jotain uutta.

Vierailija
22/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeät lonkat kun paljon kävelee.

Kipeät polvet myös. Jaloista tullut liian hoikat. Edestä päin kuin tikut, sivusta näyttävät kyllä hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki piilevät viat voi tulla esiin liikuntaa harrastaessa. Viimeeksi ollut polvi pashana, sitä ennen olkapää. Harmittaa kun ei voi paljoa harrastaa niitä lajeja mistä eniten tykkää! Mutta toistaiseksi olen pienen kiroilun jälkeen aina keksinyt vaihtoehtoja.

Vierailija
24/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee aina joku rasitusvamma vaikka liikunta ei ole liian intensiivistä ja tekniikka ja sekä kehon huolto olisi ok. Painokin on normaalipainon alarajalla. Juoksu ja kävely hajoittaa jalkapöydän (kengistä huolimatta), mailapelit peukalon/ranteen/olkapään/kyynärpään jne.

Jooga ja pilates on ainoita missä en ole saanut paikkoja rikki.

Vierailija
25/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovuus. Ovi lähtee saranoista vahingossa nykäisemällä. Kahvat jää käsiin. Asioita hajoo käsiin. Hillopurkki saattaa murskaantua jos liian kovaa runttaa auki. Keho on voimistunut siihen malliin että ympäristö tuntuu pehmeältä. Nivelet ja luut tuntuu irtisanovan, kun riuhtoo niin voimakkaalla tekniikalla.

Vierailija
26/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni säännöllisen liikkumisen estää se, että sykettä nostava liikunta laukaisee migreenin joka halvatun kerta ja rauhallinen kävely (josta sinänsä pidän todella paljon) taas aiheuttaa iskiaskipuja.

Lonkat ja polvet kipeytyvät saliharjoittelussa vaikka asennot ovat oikeat (ammattilaisen tarkistamat). Kävin lääkärissäkin ja otettiin röntgenkuvat kun ajattelin että ei voi olla normaalia se "vääntymisen" tunne nivelissä vaikka liikerata ei ole mitenkään äärimmäinen, lonkat myös "poksahtelevat" esimerkiksi polvea nostaessa. Mutta mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt.

Olen yrittänyt ns. Siedättyä, ajatellut että kun aloittaa tarpeeksi pienesti ja lopettaa ennen kuin kroppa alkaa haraamaan vastaan, kyllä se siitä. Mutta mikään ei tunnu auttavan eikä kukaan tunnu ottavan tosissaan.

Kuulostaa sille että sinulla voisi olla ehlers-danlosin syndrooma tai ainakin yliliikkuvat nivelet. https://www.reumaliitto.fi/fi/harvinainen-reuma/diagnoosit/ehlers-danlo…;  Kannattaa lukaista. 

Vierailija
27/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää välillä koko päivä vitkutella salile menoa. Eli päivä menee hukkaan epämääräisen syyllisyyden kanssa. Lisäksi lantiossa kipua niveliin treeneistä koska yliliikkuvat nivelet/nivelrikko. Jos treeni menee huonosti jaksamattomuuden takia, se laskee mielialaa.

Vierailija
28/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pääsemättömissä urheiluvammojen kanssa kun aloin ikämiehenä juosta tosissani. Ensin kipeytyi polvi, jota parantelin 6 - 7 kuukautta ja heti sen jälkeen toisen jalan nilkka vaikka aloittelin varovasti matalan sykkeen lenkeillä. Muuten olisi pelkkiä positiivisia kokemuksia, jos vain voisi juosta.

Vierailija
29/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Lihaskipu. Toki tämä lieventyy harjoittelun jatkuessa. Kun aloitin liikuntaharrastuksen (lähtötaso sohvaperuna satunnaisilla kävelylenkeillä), lihakdet tulivat niin kipeiksi että makaaminenkin sattui. Tuolille istuminen ja tuolilta nousu saivat irvistämään. Edelleenkin kipeytymistä tapahtuu jos muuttaa harjoitusta, mutta kipu on siedettävämpää.

- Nälkä kasvaa. Treenin jälkeen voisi syödä vaikka hevosen. Tässä kohtaa helposti syö takaisin kuluttamansa kalorit, ja ylikin. Varsinkin hiilihydraattipitoinen ruoka maistuu.

Kaloreita ei pidäkään pahemmin laskea. Tärkeintä on, että vähentää hiilihydraattien saamisen minimiin. Ihmisen keho ei tarvitse hiilihydraatteja.

Vierailija
30/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niska - ja hartiaoireet, kuten päänsärky, ovat pahentuneet. Samoin lonkat on alkaneet vaivata. Olen viiskymppinen. Ikävä juttu, koska liikkuisin mielelläni enemmän, mutta on hillittävä itseään ja otettava hyvin varovasti.

Käy hierojalla. Aina väitetään, että liikunta auttaa lihasjumeihin, mutta asia ei todellisuudessa tunnu menevän niin. Hierojan pitäisi saada lihakset vetreiksi. Sen jälkeen liikuminenkin on mukavampaa.

Vierailija
31/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulkin syndrooma kirjoitti:

Kovuus. Ovi lähtee saranoista vahingossa nykäisemällä. Kahvat jää käsiin. Asioita hajoo käsiin. Hillopurkki saattaa murskaantua jos liian kovaa runttaa auki. Keho on voimistunut siihen malliin että ympäristö tuntuu pehmeältä. Nivelet ja luut tuntuu irtisanovan, kun riuhtoo niin voimakkaalla tekniikalla.

Mulla on tämä :D Tuhoan kaiken.

Vierailija
32/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva nälkä joka voimakkaasti nosti painoa. Tuli 15kg lisää kun aloitin aktiivisen liikuntaharrastuksen. Siitä oli ehkä 4kg lihasta ja loput pelkkää läskiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän