Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette alkaneet harrastaa liikunta säännöllisesti, mitä KIELTEISIÄ vaikutuksia olette huomanneet?

Vierailija
08.04.2023 |

Onko sellaisia, jos niin mitä?

Tai oletteko odottaneet että saatte jonkin myönteisen vaikutuksen, mutta joutuneet pettymään?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jäätävä morkkis jos jättää suorituksen väliin jonain päivänä

Vierailija
2/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa talvena aloin liikkua aamuisin ennen aamupalaa. Polvet tulivat järkyttävän kipeiksi. Siirryin takaisin työmatkapyöräilyyn ja iltaisiin liikuntaharrastuksiin, jolloin oireet hävisivät. Aamulenkkeilyt eivät ole minun juttuni näköjään. (Normaalipainoinen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lihaskipu. Toki tämä lieventyy harjoittelun jatkuessa. Kun aloitin liikuntaharrastuksen (lähtötaso sohvaperuna satunnaisilla kävelylenkeillä), lihakdet tulivat niin kipeiksi että makaaminenkin sattui. Tuolille istuminen ja tuolilta nousu saivat irvistämään. Edelleenkin kipeytymistä tapahtuu jos muuttaa harjoitusta, mutta kipu on siedettävämpää.

- Nälkä kasvaa. Treenin jälkeen voisi syödä vaikka hevosen. Tässä kohtaa helposti syö takaisin kuluttamansa kalorit, ja ylikin. Varsinkin hiilihydraattipitoinen ruoka maistuu.

4/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut myönteisiä vaikutuksia, mutta yksi pettymyskin on tullut: olen ihan yhtä hajamielinen nyt kuin ennenkin, vaikka monissa liikuntamuodoissa joita olen tehnyt säännöllisesti, on luvattu, että ne ovat hyväksi aivoille (keskittymiselle yms.). Ne ovat siis olleet koordinaatiota harjoittavia liikuntamuotoja.

Sairastan MS-tautia. Ehkä se on liian suuri haaste liikuntaohjelmille.

Vierailija
5/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni säännöllisen liikkumisen estää se, että sykettä nostava liikunta laukaisee migreenin joka halvatun kerta ja rauhallinen kävely (josta sinänsä pidän todella paljon) taas aiheuttaa iskiaskipuja.

Lonkat ja polvet kipeytyvät saliharjoittelussa vaikka asennot ovat oikeat (ammattilaisen tarkistamat). Kävin lääkärissäkin ja otettiin röntgenkuvat kun ajattelin että ei voi olla normaalia se "vääntymisen" tunne nivelissä vaikka liikerata ei ole mitenkään äärimmäinen, lonkat myös "poksahtelevat" esimerkiksi polvea nostaessa. Mutta mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt.

Olen yrittänyt ns. Siedättyä, ajatellut että kun aloittaa tarpeeksi pienesti ja lopettaa ennen kuin kroppa alkaa haraamaan vastaan, kyllä se siitä. Mutta mikään ei tunnu auttavan eikä kukaan tunnu ottavan tosissaan.

Vierailija
6/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero kolmonen lisää vielä, että odotin kovasti endorfiineja ja hyvän olon tunnetta treenin jälkeen. Vielä ei ole näkynyt, treenin jälkeen olo on vain hikinen ja nälkäinen. Olen kuitenkin kärsivällinen, koska tiedän että ns. "runner's high" -fiilikset kehittyvät joillekin vasta pitkän ajan jälkeen.

Vierailija
7/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialan lasku liikunnan jälkeen. Päivällä jos urheilee, illalla on surkea olo. Lisäksi flunssaoireita, jos urheilee yhtään rankemmin tai jos useampana päivänä viikossa.

Vierailija
8/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morkkis jos ohjelmasta jää jotain väliin. 😀

Ja nivunen alkuun kipeytyi, piti ottaa todella rauhallisesti. Nyt kun olen kuntoillut muutaman vuoden niin tämä ongelma on häipynyt. Varmaankin joku siellä vahvistunut.

Vierailija
9/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ihmettelevät kun sanon kesken hauskan illanvieton että lähden aikaisin kotiin kun haluan lenkkeillä seuraavana päivänä. Pitävät kai hieman mielipuolisena. 😂

Vierailija
10/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissa talvena aloin liikkua aamuisin ennen aamupalaa. Polvet tulivat järkyttävän kipeiksi. Siirryin takaisin työmatkapyöräilyyn ja iltaisiin liikuntaharrastuksiin, jolloin oireet hävisivät. Aamulenkkeilyt eivät ole minun juttuni näköjään. (Normaalipainoinen)

Vanhusten nivelet on aamuisin jäykkiä. Sellaista se on.

Vierailija
11/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntasuorituksesta seurannut päänsärky ja paha olo, josta seurasi koko loppupäivän kestänyt kärttyinen olo.

Lihas- ja nivelkivut, jotka eivät hellittäneet missään vaiheessa kunnon kohotessakaan. Venyttelystäkään ei ollut apua tähän.

Vierailija
12/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bursiitti väijyy joka nurkan takana, jos enempi innostuu

Vierailija
13/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus. Lonkkasärky. Juu, en ole vanhus.

Vierailija
14/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bursiitti väijyy joka nurkan takana, jos enempi innostuu

Minulla on olkapäässä bursiitti, joka herää suurinpiirtein kauppakassin kantamisesta. Otan osaa.

Vierailija
15/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikitreenistä tulee sellaista verensokerin heittelyä, ettei mistään. Ensin nousee liikunnan adrenaliinista ja sitten tullaan syöksyen alas, jolloin on pakko tankata hiilihydraatteja. 

Paino lähtee myös helposti nousemaan kun alottaa treenaamisen. Tosin jossain kohtaa se lähtee laskuun.

Olen lopettanut korkeasykkeisen liikunnan kokonaan. Päivittäin 5 km kävelylenkki ja pari lyhempää.

Vierailija
16/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasitusvammoja ja tapaturmia tulee ainakin kerran vuodessa.

Vierailija
17/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska - ja hartiaoireet, kuten päänsärky, ovat pahentuneet. Samoin lonkat on alkaneet vaivata. Olen viiskymppinen. Ikävä juttu, koska liikkuisin mielelläni enemmän, mutta on hillittävä itseään ja otettava hyvin varovasti.

Vierailija
18/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niska - ja hartiaoireet, kuten päänsärky, ovat pahentuneet. Samoin lonkat on alkaneet vaivata. Olen viiskymppinen. Ikävä juttu, koska liikkuisin mielelläni enemmän, mutta on hillittävä itseään ja otettava hyvin varovasti.

Minä en voi punnertaa enkä oikeastaan tehdä muitakaan niska- ja hartiaseutua rasittavaa lihasharjoittelua, koska saan siitä aina hirveän päänsäryn. Lapset nauraa ja väittävät, että pitää vaan reenata enemmän. Pöljät.

Vierailija
19/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan laihdutusvaikutus vaimenee iän karttuessa.

Vierailija
20/32 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosaliharjoittelusta hajosi olkapää, vaiva kesti kaksi vuotta. Tuli ns. jäätynyt olkapää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi