Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet vähentänyt omistamiesi tavaroiden määrää, niin miten teit sen?

Vierailija
08.04.2023 |

Jos olet esimerkiksi nyt vaikka pienempään asuntoon muuttamisen, tai jonkun muun syyn takia joutunut karsimaan omistamiesi tavaroiden määrää, niin miten sait sen tehtyä?

Minulla on tällainen tilanne nyt edessä, että säilytystilaa ei ole enää samalla tavalla kuin aiemmin, ja jostain on pakko alkaa karsia. Osan tavaroiden kohdalla päätöksen teko on toki helppoa, mutta ongelmana on se huolestuttavan suureksi kertynyt määrä tavaroita joiden suhteen en vain osaa päättää mitä niistä haluaisin säilyttää ja mitä en ja en myöskään mielelläni huomaisi myyneeni tai muuten hankkiutuneeni eroon tavaroista joille saattaakin tulevaisuudessa olla sellaista tarvetta mitä en juuri nyt osaa ennakoida.

Joten, kun lähdit karsimaan omistamiasi tavaroita, niin miten sait päätettyä mitä säilytät ja mitä et?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut noille omilleen muuttaneille lapsilleni semmoista tavaraa mitä he ovat tarvinneet ja minä en tai minulla on ollut niitä useampi.

Vierailija
22/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan käy enää shoppailemassa. Ruokaostokset teen netissä, jolloin ei tule heräteostoksia/ turhaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai järkkyä sentään kun minulla on vieläkin muuton jälkeen yli kymmenen isoa muuttolaatikkoa purkamatta.

Muutosta on aikaa jo 5 vuotta. Tästä voidaan vetää se johtopäätös, että sitä tavaraa vaan on liikaa.

Ennen viimeisintä muuttoa, olin muuttanut muutamaa vuotta aiemmin. Silloin tyhjennettiin tavaraa reilulla kädellä. Tästä huolimatta tavaraa on edelleen liikaa.

Vierailija
24/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tavaroiden hävittäminen voi olla syrjäseudulla todella ongelmakin. 

Toiset antavat ohjetta, että tavarat jaetaan hävitettäviin, kirpparille, annettaviin tms. 

Nyt jos alkaisin lajitella noita kamoja eri laatikoihin, miten minä pääsen niistä laatikoista eroon? 

Hävitettävät - ok.talomme pihassa on roskalaatikko. Ei sitä voi täyttää kaikella roinalla, koska sinne pitää mahtua tyhjennysten välillä muodostuva päivittäinen jäte. 

Annettavat - Ei täällä maalla ole mitään keräyksiä. Jotain "vaateroskiksia" on 25 km:n päässä olevan S-Marketin pihassa, mutta mihis muut roinat: koriste-esineet, elektroniikka, kirjat jne?

Kirpparille - Tuolla 25 km päässä on yksi kirppari. En kovin usko sen menekkiinkään, mutta kovin tuntuu hankalalle, että pystyisin hoitamaan sitä pöytää. Itse en pysty autoa ajamaan. Autossa ei ole peräkoukkuakaan kyllä, mutta toki sinne jotain mahtuu. 

Jätekeskus on noin 20 km päässä. Viimeksi kun katsoin, se oli auki kahtena päivänä viikossa. 

Jotenkin tuo tavaroiden eteenpäin saanti pissii koko innostuksen. Minulla ei ole vaikeuksia luopua tavaroista. 

Jos sitä roskiin menevää on oikeasti paljon, niin sitten ratkaisu on jätelava. Jos muutamia jätesäkkejä, niin nehän voi autolla viedä sinne jäteasemalle (tai sitten pikkuhiljaa sinne omaan roskikseen). Elämä helpottuu kummasti, kun saa raivattua turhaa pois. Sen jälkeen olennaista on tietenkin tulpata se tuleva tavaravirta. Tämän jälkeen ei ole mikään ongelma säilyttää vaatehuoneessa elektroniikkajätepussia ja lumppupussia, kun niihin kertyy vain loppuun kulutettua tavaraa. Kyllä sitä kerran vuodessa tulee jonnekin täältä korvesta lähdettyä ja samalla sitten vie ne pussit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan