Aika tylsiä yllätyksiä lapsille pääsiäismunista
Meidän lapset on nyt pääsiäisen aikaan saaneet yhteensä yhdeksän eri merkkistä yllätysmunaa. Kaikissa on silti ollut joko kaksi pientä liitua jotka ei edes toimi tai ruma pieni muovifiguuri.
Kun itse olin lapsi niissä oli jotain pientä koottavaa usein tai lapsen mielestä kaunis sormus tms ihan kivaa.
Kurja katsoa lasten pettyneitä ilmeitä kun se yllätys ei joko toimi (liidut) tai siitä muovifiguurista ei huonon laadun vuoksi oikein edes näe mikä se on.
Mitä teidän muiden lapset on tänä vuonna saaneet?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäismunien avaamisaika on vasta huomenna. Avataanko teidän perheissä joululahjat jo Tuomaan päivänä?
Tuo on lasten "kidutusta" miltei, antakaa ne lapsille ajoissa. Ei aikuinenkaan jaksaisi odottaa päiväkaupalla sunnuntaihin. Pääsiäinen on silloin jo melkein ohi.
Eipä ole ihme, että tämä maa alkaa olla täynnä nepsy- ja adhd-lapsia.
Ja instassa isot ihmiset hihkuu asiaan kuin asiaan: En malta oottaa!
Kindereissä tulee edelleen koottavaa. Harmi, ettei niitä keräilyhahmoja enää ole. Nykyään kinderit ovat myös jaoteltu tytöille ja pojille erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ne oli aikanaan niin söpöjä ne Kinderien kilpikonnat ja krokotiilit 😍
Jep. Mun suosikkeja oli istuva kilpikonna, jolla oli vesimeloninviipale käsissään ja kilpikonna, joka oli painanut korvansa vasten simpukankuorta 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäismunien avaamisaika on vasta huomenna. Avataanko teidän perheissä joululahjat jo Tuomaan päivänä?
Tuo on lasten "kidutusta" miltei, antakaa ne lapsille ajoissa. Ei aikuinenkaan jaksaisi odottaa päiväkaupalla sunnuntaihin. Pääsiäinen on silloin jo melkein ohi.
Pääsiäinen on ohi vasta tiistaiaamuna. Tänään on ihan normi arkilauantai. Sinä et ilmeisesti malta edes odottaa palkkaasi, vaan pyydät ennakkoa ja märiset palkkapäivänä pientä palkkaa.
Lopeta ihmisten herjaaminen palstalla. Miksi haukut ihmisiä, jos yrittää ajatella lasten parasta.
Sinä itse herjaat. Lasten paras on nimenomaan välillä odottaa jotakin kivaa, muuten tulee heti mulle kaikki nyt -ihmisiä, jotka saavat koko yhteiskunnan globaalisesti sekaisin. Laittavat sinutkin heti eläkkeelle jäätyäsi laitokseen, kun eivät viitsi ajatellakaan vanhustenhoitoa.
Tässä jutussa näkyy vanhoja kinderjuttuja
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/1d760a01-1bd9-4fdd-9d13-2ad…
Mun lapsuudessa suklaamunissa oli AINA sormus. Se oli kiedottu voipaperiin. Joissain harvoissa oli muovinen pääkallo- tm. sormus. Suurin osa oli sellaisia prinsessatyyppisiä, joissa oli eri värinen "jalokivi". Sormuksissa oli yleensä katko, josta kokoa sai säädettyä. Siksi niitä pystyi käyttämään myös "korvakoruina", kun puristi ne korvalehteen. Sormuksia käytettiin barbien tiaroina. Ne olivat aika kestäviä.
Viime vuonna Koiramäki-munissa oli kaikissa avainmenperä, vielä yleensä samalla kuvalla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä jutussa näkyy vanhoja kinderjuttuja
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/1d760a01-1bd9-4fdd-9d13-2ad…
Ei hitsit, mitkä nostalgiat noista tuli. Rakastin noita hiihtopupuja. Ja mietin juuri vähän aikaa sitten, että jos nuo hahmot olisi meillä säilytetty, niin joku keräilijä niistä varmaan maksaisi nykyään sievoisen summan. Kokonaisia settejä oli useita.
Mun poika on leikkinyt eilisestä lounaasta asti kinderyllätyksillä. Omasta mielestänikin ihan kivoja tuli. Nyt kinder-kaupoille siitä jotta lapset saa kivat ylläri. Tänä vuonna munissa ei ole takaisin vetoa joten niitä voi turvallisesti syödä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiennytkään, että joillain on tapana antaa yllätysmunat vasta tiettynä päivänä. Meillä syötiin lapsuudessa suklaita ja yllätysmunia läpi pääsiäisen.
Sama täällä, en ole koskaan hahmottanut että pääsiäisviikonloppuna joku tietty päivä olisi "se päivä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiennytkään, että joillain on tapana antaa yllätysmunat vasta tiettynä päivänä. Meillä syötiin lapsuudessa suklaita ja yllätysmunia läpi pääsiäisen.
Sama täällä, en ole koskaan hahmottanut että pääsiäisviikonloppuna joku tietty päivä olisi "se päivä".
Ymmärrät kuitenkin, että joulun aikaan aatto on "se päivä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiirastorstai, pitkäperjantai, lankalauantai, pääsiäissunnuntai, toinen pääsiäispäivä... Kaikkiin liittyy omat perinteensä. Niin kuin kaikkiin muihinkin pyhä- ja merkkipäiviin. Harmi, että perinteet katoavat monelta.
MIksi Fazer tai joku ei ala taas tehdä niitä entisajan pääsiäismunia, joissa "timanttisormuksia" sisällä? Uskon, että menisivät kaupaksi. Pikkutytöt olisivat innoissaan, ja miksei pikkupojatkin.
Vierailija kirjoitti:
Maailman turhinta muoviroskaa nuo munayllärit.
No jaa vähemmän ne ympäristöä kuormittaa kuin vaikkapa jauhelihan pakettimuovi ja ovat kivempia.
Juu, ne "jalokivisormukset" voipaperissa oli ihania. Niitä kun oli paljon, sai leikkeihin oikean aarrearkun.
Kilpikonnia ja krokotiilejä ja ne puput oli niin suosikkeja 🐰 Nyt kinderistä saatu yksi ruma pupu, jotain ihme avaruustyyppejä ja aivan outo ehkä lisko.
Koottavat on kaikista tylsimpiä. Niillä ei voi edes leikkiä kun ne ei pysy kasassa.
Parhaita on figuurit joilla voi leikkiä ja muut sellaiset.
Korut, avaimenperät on myös hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Ne oli aikanaan niin söpöjä ne Kinderien kilpikonnat ja krokotiilit 😍
Ja laadukkaita, moni keräilee niitä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä kansalaisaloite yllätysmunien yllätysten laadusta. Onhan ne ihan laittoman huonoja. Miettikää, mikä määrä käyttökelvotonta muoviroskaa (siis ne yllätykset mukaanlukien) aikana, jona muovipillitkin on kielletty.
Pitäisi ennemmin tehdä kansalaisaloite, että koko yllätysmunat häipyvät maailmasta. Turhaa roinaa, jota ei tarvita mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa suklaamunissa oli AINA sormus. Se oli kiedottu voipaperiin. Joissain harvoissa oli muovinen pääkallo- tm. sormus. Suurin osa oli sellaisia prinsessatyyppisiä, joissa oli eri värinen "jalokivi". Sormuksissa oli yleensä katko, josta kokoa sai säädettyä. Siksi niitä pystyi käyttämään myös "korvakoruina", kun puristi ne korvalehteen. Sormuksia käytettiin barbien tiaroina. Ne olivat aika kestäviä.
Viime vuonna Koiramäki-munissa oli kaikissa avainmenperä, vielä yleensä samalla kuvalla.
Olin unohtanut nuo sormukset. Kyllä ne oli pikkutytölle mukavia. Muutenkaan sellaista tavaramäärää ollut saatavilla kuin nykyään leluissa, niin iloitsi peräti yhdestä sormuksestakin.
Mun tyttö sai pienestä ryhmä hau-munasta muistipelin. Paperia jossa kortit piti vielä itse taitella irti pinnasta. Olikohan pareja peräti 5. Ihan tosi mälsä kun ei tuossa riitä pelattavaa. Pelkkää paperia siis ja muna ei ollut halpa, olisiko ollut 1,5 euroa vähintään.