Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä löytö :((

Vierailija
27.08.2008 |

Illalla wc-paperin mutkassa kaksi kihomatoa, jotka sain ongittua kutisevasta peräaukostani. Emme pääsee ikuna eroon madoista. Aina ne jollekin putkahtaa, nyt minulle. Tästä riesasta on kärsitty vuosia aina siitä asti kun pojat menivät tarhaan ja monet kuurit on jo syöty, Pyrviniä ja Vermoxia. Ei näköjään tehoa siivous ja lääkitys, aina jonnekin verhon mutkaan tai pehmolelun karvoihin jää sen verran munia että taas uusi kierre alkaa. Ei jaksa enää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan päiväkotiryhmässä joku, joka tartuttaa taudin aina uudelleen?

Vierailija
2/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on porukaa ehtinyt vaihtua moneen kertaan. Ovessa on alati lappu joka varoittaa kihomatoja ilmenneen. Olemme aina hoitaneet tartunnan, ehkä kaikki eivät raaski hoitaa :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siivonnut niinkin hysteerisesti, että saunotin tai pesin 60:ssä kaikki lelut ja loput kuukaudeksi karanteeniin, saman tein kaikille irtilähteville tekstiileille, pesin joka päivä vessan ja makkarin jne. Mutta tämän ei pitäisi olla edes tarpeellista...

varsinkin jos talossa on pikkulapsia, jotka ei koko ajan muista (tai osaa) pestä käsiään, tartunta tulee todella helposti uudestaan ihan omasta piiristä. Ei tarvi ketään ulkopuolisia syytellä.

Vierailija
4/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis kyllähän tuon omasta perheestä saa yleensä kuureilla ja ihan perussiivouksella, siksi voisi epäillä, että tartunta tulee muualta.

Minä olen siivonnut niinkin hysteerisesti, että saunotin tai pesin 60:ssä kaikki lelut ja loput kuukaudeksi karanteeniin, saman tein kaikille irtilähteville tekstiileille, pesin joka päivä vessan ja makkarin jne. Mutta tämän ei pitäisi olla edes tarpeellista...

Vierailija
5/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama kierre, lopulta en jaksanut älytöntä siivousta. Vaihdoin lakanat usein ja kädet pestiinhyvin ja kynnet leikattiin lyhyiksi ja otettiin lääkitys ja norm. viikko siivoukset.. Kyllä ne lopulta hävisivät eli toivoa on. Päiväkodilta voisi vaatia muutakin kuin lappu ovessa. Pieni toimintaohje joka kotiin voisi olla tehokkaampi juttu. Kaikki eivät oirehdi ja niin ne vanhemmat niitä matoja tutki kun eivät vaivaa, sitten ne vain niitä levittää tietämättään.

Vierailija
6/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päiväkotiryhmä hoitajia myöten. Tiedä sitten siitä, suostuvatko kaikki siihen.

Vierailija
7/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa tai jossain muualla. Meillä oli matoja koko perheellä enkä jaksanut kovin paljon siivota. Vaihdoin vain lakanat ja tein normaalin perussiivouksen, vähän kahvoja pyyhin. Madot lähti eka yrittämällä. Mulla on ollut lapsena ja nuorena niin paljon matoja, etten jaksanut hirmuissta paniikkia ottaa matojen ilmaantuessa. Ei niitä meillä kotona millään lääkitty ja silti ne hetken päästä hävisivät itsekseen. Sama nuorena opiskelijana. Olin niin tietämätön ja tottunut matoihin, ettei mulle tullu mieleenkään mitään kuuria syödä, jos matoja havaitsin. Enää en tietysti olisi niin vastuuton, kun on muitakin perheessä ja ympäristössä kuin oma napa.

Vierailija
8/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla pelkkää peräaukon kutinaa? Onko se jatkuvaa vai satunnaista? Meillä pikkutaapero tuppaa raapimaan takapuoltaan vaipan vaihdon yhteydessä ja pakaroissa on punoittavaa ihottumaa. Voisiko olla kihomatojuttua??

Vierailija
9/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti illalla, iltayöstä. Meillä siihen liittyi myös peräaukon ympäristön punoitus, lopulta streptokokki.

Luulisin, että lapsi voi raapia pakaroita ihan siksi, että ne ovat ärtyneet vaipasta. Koita tihentää vaipanvaihtoväliä ja huuhtele peppu muutaman kerran päivässä.

(tämä vastauksena tuohon edelliseen jossa kysyttiin raapivasta taaperosta)

Jos päiväkodissa on ollut useita tartuntoja niin onko päiväkoti siivottu lattiasta kattoon? Lelut, tekstiilit jne? Jos ei niin tartunta voi tulla ihan päiväkodin leluista, tekstiileistä jne - munat kun pysyvät elinkelpoisina esim kodin pinnoilla viikkoja, jopa kuukausia.

Vierailija
10/10 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään jopa oireeton kihomatotartunta... Elikkäs pk:n olis nyt otettava vähän vastuuta ja vanhempia ohjeistaa muillakin tapaa kuin lappu seinässä. Meillä ainakin annettiin heti toimintaohjeet vanhemmille. Lääkitystähän ei tarvitse antaa jos ei tartuntaa ole, mutta lapsia kannattaa seurata tarkkaan just noiden oireiden puuttumisen vuoksi tai niiden vähäisyyden vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä