Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni valehtelee

Vierailija
08.04.2023 |

Olen tuntenut ystäväni monien vuosien ajan, ja olemme ystävyytemme puitteissa olleet melkolailla paljon kanssakäymisissä vuosien ajan. Tietysti molempien elämäntilanteiden myötä ovat yhteiset reissuilut jääneet jo aikapäiviä sitten mukaviksi muisteloiksi siinä mielessä, että emme enää perheinemme kovin usein nähdä toisiamme. Ja tapaamisimme yhdessä ovat vaikuttaneet jo ennen Korona-epidemiaa muut syyt, joita en lähde nyt tässä purkamaan. Mutta puhelimitse ja viestittelyin olemme yhteyksissä tiiviisti viikoittain.
Olen vaan huomannut jo aikapäiviä sitten, ystäväni valehtelee minulle tietyistä asioistaan liittyen hänen tiettyihin läheisiin ihmissuhteisiinsa. Olen vaan ihmetellyt, että miksi hän pimittää tai kertoo väärää totuutta minulle? Olen nimittäin kuullut luotettavilta tahoilta aivan erilaista totuutta ystäväni asioistaan. Minusta valehteleminen on alhaista toimintaa etenkin ystävälleen.
Itse en koe tarvetta vääristellä totuutta missään asioissani ystävälleni, vaikka joskus elämässä tapahtuu ja sattuu kaikenlaista negatiivistäkin.
Kaikkia asioitaanhan en minäkään kerro lainkaan ystävilleni, mutta jos jotain esim. ystäväni utelee, niin kerron totuuden, enkä valehtele.
Valheella on lyhyet jäljet, kuten sanonnassa kerrotaan, mut joku jaksaa pitää valheestaan kiinni pitkään, vaikka se olisi paljastunut toiselle ihmiselle aikoja ditten.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seon sitten moro ja näkemiin.

Hahhahhaa....:D,) Tunnetko kenties aloitusviestin kirjoittajan ja epäilet omaksi ystäväksesi tällä ANONYYMIEN temmellyspalstalla?

Toivottavasti sun joku ystäväsi ei pahastu pahasti, kun haluat erottaa ystäväsi piireistäsi tämän palstan jonkun toisen kuin aloitusviestinkin kirjoittajan aiheen takia, jotka eivät edes kuulu sun ystäväpiireihisi.

Vierailija
22/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulla taholla on vain joku omanlainen versio tai näkemys ystäväsi asioista. Itse  jätän omat parisudeasiat ylleensä kokonaan ulkopuolelle, kun olen tiettyjen ihimisten kanssa tekemisissä, en luota niin paljon että lähtisin mitään tarkkaa kertomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette etääntyneet, eikä ystäväsi pidä sinua niin läheisenä kuin sinä häntä.

Tämä on kylläkin osittain totta minun ja tämän valehtelevan ystäväni väleissä hieman omalta puoleltani tapahtunutkin viime vuosien aikana, en koe enää tarvetta kohdata valehtelevaa ystävääni kovin usein.

Vierailija
24/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette etääntyneet, eikä ystäväsi pidä sinua niin läheisenä kuin sinä häntä.

Olenko jossain kertonut pitäväni kyseistä ystävääni niinkään hyvin läheisenä ystävänäni?

Ap.

Vierailija
25/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei läheisen ystävän pitäisi sinulle avautua?

Vierailija
26/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuullut jonkun juorun, josta teet johtopäätöksen ystävän valehtelevan?

Jospa sen "valehtelun" takana onkin, kun eri ihmiset kokevat ja näkevat asiat erivalossa ja valitsevat eri sanamuodot niitä kertoessaan.

Ja kaikille ei edes kerrota kaikkia, jos luottamusta ei ole.

Onko sinulla vaikeuksia pitää salaisuuksia ja ylläpitää luottamusta? Ulkopuolisena saa sen käsityksen, ettei ole, kun olet valmis tuomaan ystäväsi asiat julkisuuteen ja mediaan, jotta voi enemmän vatvoa ystäväsi asioita.

Se ei ainakaan lisää luottamusta ja se on vielä huonokäytöstä ja rumaa.

Vierailija
27/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se valehtelu ei sinua itseäsi koske, miksi vaivaat asialla päätäsi, jos kyseessä ei vielä ole läheinen ystävä. Mikähän tämän aloituksen pointti oli oikein, tulla haukkumaan julkisesti jotain henkilöä kertomatta oikeastaan mitään.

Vierailija
28/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuullut jonkun juorun, josta teet johtopäätöksen ystävän valehtelevan?

Jospa sen "valehtelun" takana onkin, kun eri ihmiset kokevat ja näkevat asiat erivalossa ja valitsevat eri sanamuodot niitä kertoessaan.

Ja kaikille ei edes kerrota kaikkia, jos luottamusta ei ole.

Onko sinulla vaikeuksia pitää salaisuuksia ja ylläpitää luottamusta? Ulkopuolisena saa sen käsityksen, ettei ole, kun olet valmis tuomaan ystäväsi asiat julkisuuteen ja mediaan, jotta voi enemmän vatvoa ystäväsi asioita.

Se ei ainakaan lisää luottamusta ja se on vielä huonokäytöstä ja rumaa.

Tällä palstallahan kaikki viesteilevät tuntemattomina. Mitä väliä? Et tunne minua, etkä tiedä edes kuka tälläkin palstalla kirjoittelee niitä ja näitä keksittyjä juttujaan, ja ainakin osittain muunnettua totuuttakin.

Toisekseen juurikin tiukasti salaisuutenaan pitämät asiat ystävienkien asioista ja ystävänä itsekin omin silmin nähtyjen ja kuultujen havaintojen perusteella olen pitänytkin itselläni, mutta se on raskasta, jos olen huomannut erittäin epäoikeudenmukaista kohtelua ystävääni kohtaan jonkin toisen ystäväni lähimmäisen ihmisen taholta.

Ja etenkin kun ystävä valehtelee päin näköäni todellisesta tilanteestaan. Tai ystäväni on jo niin sokaistunut itsekkin, että pitää tiettyjä kuvioitaan ihan normina. Peittelee ongelmiaan tai ei uskalla tehdä mitään korjatakseen niitä.

Vierailija
29/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin samantyyppinen tarina omasta lapsuudenystävästäni.

Yhteydenpito on hiipunut ja tiedän, että hän ensin alkoi jättää asioita kertomatta ja nyt myös minä teen samaa. Kohta ilmeisesti toivotamme enää hyvät joulut kerran vuodessa :D

Ei kannata jäädä miettimään liikaa moista ystävää. Alun järkytyksen jälkeen olen ollut jopa helpottunut, että olen päässyt eroon tuosta ihmisestä ja lähentynyt muiden ystävieni kanssa. 

Suosittelen lämpimästi samaa ap:lle! :)

Vierailija
30/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi perusteella olet inhottava ja typerä ihminen. Ystäväsi on vain hienotunteinen, hän haluaa sinusta ero ja puhuu sinulle puuta heinää. Anna ihmisten olla rauhassa, pysy apina omissa oloissasi.

Vierailija
31/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet joskus pettänyt ystäväsi luottamuksen, joten hän ei enää kerro sinulle arkoja asioita. Olet voinut tehdä sen huomaamattasi.

On ihmisiä jotka eivät kerro totuutta kenellekään, ei edes perheenjäsenille, ei ylimmälle ystävälle. Miksi oletatte että kaikilla on ainakin muutama ihminen joille kertovat avoimesti kaiken. Saatatte syyllistää aloittajaa turhaan.

Vierailija
32/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä jos ei voi kysyä asiasta ystävältä. Eikö Ap voi kertoa, että on kuullut muuta?

Mistä joku päättelee, että joku ulkopuolinen puhuu totta ja henkilö itse valehtelee?

Vierailija
33/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ystävältäsi miksi valehtelee niistä asioista mistä mielestäsi valehtelee.

Vierailija
34/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outo ketju. Jos kuulee valheen pyytää oikaisua. Jos ei kuule niin ei voi tietää että valheita on.

Vierailija
35/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ystävältäsi miksi valehtelee niistä asioista mistä mielestäsi valehtelee.

Näin kannattaa aina tehdä. Ihmisten pitää keskustella. Ei muuten asiat selviä. Eikö ole selvä.

Vierailija
36/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet joskus pettänyt ystäväsi luottamuksen, joten hän ei enää kerro sinulle arkoja asioita. Olet voinut tehdä sen huomaamattasi.

On ihmisiä jotka eivät kerro totuutta kenellekään, ei edes perheenjäsenille, ei ylimmälle ystävälle. Miksi oletatte että kaikilla on ainakin muutama ihminen joille kertovat avoimesti kaiken. Saatatte syyllistää aloittajaa turhaan.

Entä sitten? Mitä väliä.

Ihmisellä on kuitenkin oikeus olla kertomatta totuutta tai mitään asioita toiselle, se perustuu jo perustuslakiin. Jopa viranomaisille esim. poliisitutkinta rikosasioissa.

Ja mikä ihmeen tarve vatvoa toisten asioista?

Vierailija
37/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Mitä väliä.

Ihmisellä on kuitenkin oikeus olla kertomatta totuutta tai mitään asioita toiselle, se perustuu jo perustuslakiin. Jopa viranomaisille esim. poliisitutkinta rikosasioissa.

Ja mikä ihmeen tarve vatvoa toisten asioista?

Miksi Ota rahat ja juokse-ohjelmassa osallistujille sanotaan että on pakko puhua totta?

Vierailija
38/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä sitten taidakaan olla kovin läheinen, jos hän ei halua avautua sinulle.

Ei tämän ystäväni kanssakäymisissämme ole kyse nyt siitä, ettemmekö olisi läheisiä ystäviä, koska kyllä me olemme avautuneet melko avoimin ajatuksin vaihtaessamme kuulumisiamme ja juteltu ns. pintaa syvemmistäkin asioista vuosien ajan kestäneen ystävyytemme aikana.

Kyse on vaan siitä, että ystäväni ei puhu täyttä totuutta tietyistä asioistaan, jotka vaikuttavat minun näkemykseni mukaan todellakin epäillyttävän vinoutuneelta ystäväni elämässä.

Sinulla on muuten tosi epäselvä kirjallinen ilmaisu. Nämä tekstisi ovat vähän omituista luettavaa.

Vierailija
39/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ymmärtänyt sunkaltaisia juoruringin tietäjiä jotka päättää totuudesta sen mukaan kenen jutut mielyttää eniten.

Sit viellä riennettään laulelemaan muille kuinka ystävä sitä ja tätä.

Sellainen "ystävä" sinä olet.