Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni valehtelee

Vierailija
08.04.2023 |

Olen tuntenut ystäväni monien vuosien ajan, ja olemme ystävyytemme puitteissa olleet melkolailla paljon kanssakäymisissä vuosien ajan. Tietysti molempien elämäntilanteiden myötä ovat yhteiset reissuilut jääneet jo aikapäiviä sitten mukaviksi muisteloiksi siinä mielessä, että emme enää perheinemme kovin usein nähdä toisiamme. Ja tapaamisimme yhdessä ovat vaikuttaneet jo ennen Korona-epidemiaa muut syyt, joita en lähde nyt tässä purkamaan. Mutta puhelimitse ja viestittelyin olemme yhteyksissä tiiviisti viikoittain.
Olen vaan huomannut jo aikapäiviä sitten, ystäväni valehtelee minulle tietyistä asioistaan liittyen hänen tiettyihin läheisiin ihmissuhteisiinsa. Olen vaan ihmetellyt, että miksi hän pimittää tai kertoo väärää totuutta minulle? Olen nimittäin kuullut luotettavilta tahoilta aivan erilaista totuutta ystäväni asioistaan. Minusta valehteleminen on alhaista toimintaa etenkin ystävälleen.
Itse en koe tarvetta vääristellä totuutta missään asioissani ystävälleni, vaikka joskus elämässä tapahtuu ja sattuu kaikenlaista negatiivistäkin.
Kaikkia asioitaanhan en minäkään kerro lainkaan ystävilleni, mutta jos jotain esim. ystäväni utelee, niin kerron totuuden, enkä valehtele.
Valheella on lyhyet jäljet, kuten sanonnassa kerrotaan, mut joku jaksaa pitää valheestaan kiinni pitkään, vaikka se olisi paljastunut toiselle ihmiselle aikoja ditten.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annappa edes hypoteettinen esimerkki hänen kertomastaan valheesta.

Vierailija
2/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

osa ihmisistä on aina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan ruveta pikku hiljaa jättää omalta osalta ne soittelut jne vähemmälle, ja silloin tällöin kun tulee mieleen niin vaihtaa vain kuulumiset.

Anna ymmärtää vähän hienosti, että jos oma asenne on tuollainen ja asioista ei voida keskenään puhua suoraan, niin ei sinuakaan kiinnosta.

Alkaa ehkä pikku hiljaa kaduttamaan, lopettaa kaksinaamaisen touhun ja rupeaa panostamaan paremmin ehkä ystävyyteen.

Varaudu myöskin, että jossain kohtaa yhteydenpito loppuu täysin. Se vain kuvastaisi sitä, että juuri sitä hän on halunnutkin.

Vierailija
4/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette etääntyneet, eikä ystäväsi pidä sinua niin läheisenä kuin sinä häntä.

Vierailija
5/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä viesti ilman oleellista informaatiota. Pelkkä otsikko olisi riittänyt.

Vierailija
6/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sitten taidakaan olla kovin läheinen, jos hän ei halua avautua sinulle.

Vierailija
7/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ei tunne sinua enää niin läheiseksi, että voisi avautua ja kertoa ongelmistaan. En itsekään puolitutulle ala kertomaan avio-ongelmistani vaan aurinkoisesti kerron kaiken menevän hienosti.

Vierailija
8/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet joskus pettänyt ystäväsi luottamuksen, joten hän ei enää kerro sinulle arkoja asioita. Olet voinut tehdä sen huomaamattasi.

Vierailija
9/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuullut luotettavilta tahoilta" eli seläntakana setvit "ystäväsi" asioita. hyi, hyi.

Vierailija
10/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä sitten taidakaan olla kovin läheinen, jos hän ei halua avautua sinulle.

Ei tämän ystäväni kanssakäymisissämme ole kyse nyt siitä, ettemmekö olisi läheisiä ystäviä, koska kyllä me olemme avautuneet melko avoimin ajatuksin vaihtaessamme kuulumisiamme ja juteltu ns. pintaa syvemmistäkin asioista vuosien ajan kestäneen ystävyytemme aikana.

Kyse on vaan siitä, että ystäväni ei puhu täyttä totuutta tietyistä asioistaan, jotka vaikuttavat minun näkemykseni mukaan todellakin epäillyttävän vinoutuneelta ystäväni elämässä.

Vierailija
11/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi ei tunne sinua enää niin läheiseksi, että voisi avautua ja kertoa ongelmistaan. En itsekään puolitutulle ala kertomaan avio-ongelmistani vaan aurinkoisesti kerron kaiken menevän hienosti.

Kyllä minä kerron hyville ystävilleni myös perhe-elämäni ja rakkauselämäni tietyistä asioistani. En tietenkään puolitutuille ala kertomaan ongelmistani, jos niitä edes olisikaan kertomisenkaan verran.

Vierailija
12/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan niin, ja tuollaista kulissia pitäen avioelämästään jopa niille parhaimmille ystävilleen onkin joku päivä seurauksineen luettavissa Iltapäivälehtien etukansissa.

Vierailija
13/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on raskas tapa kirjoittaa pitkin lausein ja turhin sanoin ilman sisältöä.

Vierailija
14/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kuullut luotettavilta tahoilta" eli seläntakana setvit "ystäväsi" asioita. hyi, hyi.

Niin mutta ihan itse olen lisäksi tehnyt havaintoni ja ystäväni kertomusten perusteella ristiriidan hänen pysymisensä totuudessaan. Sitä paitsi ei ole minun ongelmani, jos ja kun joku ystäväni hyvin tunteva toinen henkilö on avautunut minulle kertoen ystäväni ongelmistaan jonkin toisen jutun yhteydessä. En ole udellut ko. ystäväni asioistaan oma-aloitteisesti.

Vierailija
15/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystäväsi tietää, että tapanasi on puhua ihmisten selkien takana, eikä halua antaa sinulle juoruiltavaa.

Vierailija
16/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seon sitten moro ja näkemiin.

Vierailija
17/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No annappa edes hypoteettinen esimerkki hänen kertomastaan valheesta.

En anna konkreettista esimerkkiä tässä tapauksessa. En halua julkiselle palstalle yksityiskohtaisesti ilmaista ko. ystäväni valehtelustaan, koska ystävälläni on ilmeisesti syynsä pitää ns. salassa tietyt asiansa.

Vierailija
18/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tin paskapuheet tunnistaa nimenomaan pitkistä jaaritteluista ilman konkretiaa

Vierailija
19/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap pitää ystävänsä asioiden suhteen jotakuta muuta tahoa luotettavampana kuin ystävää itseään?

Ja tässä kysymyksessä on minusta myös syy sille, miksi ystävä ei vastaa aapeen uteluihin aapeetä tyydyttävällä avoimuudella. En minäkään vastaisi.

Vierailija
20/39 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seon sitten moro ja näkemiin.

Hahhahhaa....:D,) Tunnetko kenties aloitusviestin kirjoittajan ja epäilet omaksi ystäväksesi tällä aonyymien temmellyspalstalla?

Toivottavasti sun joku ystäväsi ei pahastu pahasti, kun haluat erottaa ystäväsi piireistäsi tämän palstan jonkun toisen kuin aloitusviestinkin kirjoittajan aiheen takia, jotka eivät edes kuulu sun ystäväpiireihisi.