Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö teillä kellään niin huonosti että yli 30 vuotiaana asut vielä vuokralla eikä ole omia lapsia?

Vierailija
07.04.2023 |

Jos vielä noiden edellä mainittujen lisäksi et omista autoa ja olet työtön ja pankkitilillä on vain muutama tonni niin menee todella huonosti.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Kyllä kaikilla on tuossa iässä jo omistusasunto, lapsia ja ainakin terassi jos ei vielä paljua, jossa voi siemailla sitä kuplivaa.

Vierailija
22/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia, enkä en ole asunut vuokralla vuosikausiin (vuokralla asuminen = rahan hukkaan heittämistä). Velaton asunto, kesämökke, omistan autonkin (itse asiassa muutaman), mutta tilillä on rahaa vain muutama tonni. Isompien rahojen seisottaminen tililllä on tyhmää. En ala selittämään, sillä rahan päälle ymmärtävät tietävät mistä puhun.

Mitä yksi ihminen tekee useammalla saastuttimella? Yhdellä jo pääsee paikasta toiseen, mikä yleensä auton tarkoitus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon ikäisenä asuin vuokralla yhden maailman kalleimman kaupungin keskustassa, työttömänä. Ilman autoa. Ja lapsia. Pankkitilillä oli varmaan se pari tonnia. Avopuoliso hoiti työt ja laskut, itse otin aurinkoa taloyhtiön uima-altaalla tai sadan metrin päässä olevalla uimarannalla.

Vierailija
24/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla omistuasunto, lapsia, auto, jne. Miksi? Ketä varten, jos itseä ei kiinnosta, eivät merkitse mitään ja on erittäin tyytyväinen?

Vierailija
25/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perhe ja meillä on oma asunto, mutta ei mulla silti erityisen hyvin mene.  En myöskään ajattele, että sulla menisi automaattisesti huonosti noista asioista johtuen.   Mun mielestä ihmisellä menee elämässä hyvin jos kykenee joskus tuntemaan iloa.

Vierailija
26/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti menee sitten huonosti, kun ei ole omia lapsia. Eikä onneksi kenenkään muunkaan lapsia.

Vierailija
27/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä yli 30. Ei lapsia.

Omaisuuteni on miinus 40000 euroa.

Pelkkää velkaa, en omista muuta kuin kotini irtaimiston.

Valmistun lääkäriksi ensi vuonna.

Vierailija
28/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä yli 30. Ei lapsia.

Omaisuuteni on miinus 40000 euroa.

Pelkkää velkaa, en omista muuta kuin kotini irtaimiston.

Valmistun lääkäriksi ensi vuonna.

Lisään vielä tähän huvittavan jutun: samanikäiset hoitajatutut kadehtii, kun valmistun lääkäriksi. Heillä on lapset, auto ja omakotitalo omalla tontilla.

Vierailija
29/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja omistusasunnon hankin nelikymppisenä (täytän pian 50). Siihen asti asuin eri maissa vuokralla, osassa työnantajani maksoi vuokrat. Samaan aikaan omistin sijoitusasuntoja Suomessa. Auto on ollut vaihtelevasti riippuen asuinpaikasta. Nyt kaksi autoa´(molemmat ostettu täysin uutena) ja asun omistamassani suuressa omakotitalossa (ostettu täysin uutena) arvoalueella. Tilillä ja sijoituksissa rahaa puolisen miljoonaa euroa, palkka reilusti yli 100k€/v. En voi sanoa, että olisi mennyt huonosti missään vaiheessa.

Vierailija
30/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mitäkin haluaa. Kolmekymppisenä asuin vuokralla, ei lapsia. Matkustelin, harrastin taiteita, bailasin, tapasin ystäviä. Hauskaa aikaa. Olin onnellinen. Nyt aika sama kuvio, ikää 60v.

Vierailija
31/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kuinka vuokralla asuminen koetaan jotenkin onnettomien tyyppien asumismuotona.

Vierailija
32/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yltäkylläisesti rakkautta, toimivat ihmissuhteet, turvattu toimeentulo, turvallinen koti, rakastan itseäni ja merkityksellisyyden kokemus elämästä. Onko ok?

Vierailija
33/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitkäs oli ne AP:n meriitit arvostella toisten valintoja elämässä?

Vierailija
34/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, 30v, vuokralla ja työtön. Velkaa ei ole onneksi ja vakituinen parisuhde sentään löytyy. Voisi mennä paremmin ja voisi mennä huonommin.

Vierailija
35/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilinpäätöksen voi tehdä vasta 50-vuotiaana. Sen jälkeen ei enää yleensä tapahdu merkittävää muutosta sosioekonomisessa asemassa.

Tyypillisellä 30-40 -vuotiaalla on vuokra-asunto tai omistusasunto+paljon, paljon velkaa.

Vierailija
36/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys miksi olet hänelle kateellinen ja tunnet nälvimistarvetta. 

Vierailija
37/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys miksi olet hänelle kateellinen ja tunnet nälvimistarvetta. 

Ehkä ulkonäöstä/koulutuksesta.