Ihanaa! Kevät on todella tullut. Näin pienellä metsäpolulla perhosen lentävän ja hetkeä myöhemmin fasaanin tallustelevan pihatontilla. Mitä kevään merkkejä siellä on nähty?
Aurinko paistaa, on jo niin lämmin, ettei toppatakkia pysty käyttämään enää. Pyörätiet sulavat hyvää vauhtia.
Miten siellä kevät alkaan näkymään? :)
Hyvää pääsiäistä!
Kommentit (36)
Puliukkoja k-kaupan edessä kaljalla. Aina varma merkki.
Skeittarit ovat ilmaantuneet lähikauppani eteen skeittailemaan ja hengailemaan. Varma kevään merkki siinä missä perhosetkin.
Paikalliset alan miehet pörräävät kaupan edustalla, Naapurin Savolainen pesi autoansa, merimetsoja on lennellyt laumoittain, pellolla on joutsenia.
Muurahaiset alkavat tunkea sisälle.
koiran paskaa, tulvivia polkuja ja katupölyä
Täällä Kainuussa lunta on enää 1,1 metriä jäljellä.
Nistit ja spurkut ilmestyneet luolistaan kauppojen nurkille suunittelemaan seuraavaa rullauksen kohdetta..
Pariskunta oli aurinkoisessa rinteessä nussimassa.
Useita muuttolintuja, krokuksia, keltaisia vuokon näköisiä kukkia, leskenlehtiä, perhosia jotain pieniä lentäviä otuksia, muurahaisia.
Äsken jonkinlainen hyttynen lensi hoiperrellen ja vaappuen nokkani edestä. Puhalsin sille lämmintä tuulta siipien alle!
Lasten näin uittavan keppiä lammikossa
Mä näin myös eilen sitruunaperhosen. Aurinkoisilla rinteillä näkyi muutama leskenlehtikin.
Lähimetsän aurinkoinen puoli on jo ihan sula ja siellä oli ihana metsäinen ja sammaleinen tuoksu <3
Ei niin positiivinen kevään merkki oli, kun palasin lenkiltä niin joutui pesemään hampaat ja naaman, kun olin ihan katupölyssä.
Olen Pirkanmaalla.
Fasaani mikään keväänmerkki ole. Koko talven niitä on riesaksi asti ollu, kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaana enkä näe 😔
Pikaista paranemista sinulle! 🙂
Koiria omistajineen todella runsaasti. Fasaaniuros, variksia, harakoita, pajunkissoja (riivityt pajut), vesi solisee ja aurinko paahtaa niin, että kaipaa melkein syksyn pimeitä - no ei kai sentään.
Mulle lennähti joku pörriäinen naamaan, näytti ampiaiselta mutta kai sen on täytynyt kimalainen olla tähän aikaan keväästä. Säikähdin hitosti mutta kevään merkkejähän nuo lentävät otukset on! Helsingin Pirkkolassa tämä.