Alan ehkä vihdoin hyväksymään sen että painoni ei tule olemaan alle 60kg
Haluan kuitenkin välillä nauttia hyvästä ruuasta ilman huonoa omaatuntoa, ja suklaa on heikkouteni. Ehkä se ei enää iässäni haittaa että vatsassa on pari makkaraa ja etten mahdu tiettyä kokoa oleviin vaatteisiin. Kaupasta saa kyllä sitäkin kokoa mihin mahdun.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään syytä hyväksyä. Lihavuus on yksiselitteisesti vaarallista terveydelle ja aiheuttaa kustannuksia myös yhteiskunnalle.
En ole lihava.
Ap
Ensinnäkin, KAIKILLA on vatsamakkaroita, myös niillä laihoilla malleilla jotka vetävät mahaa sisään ja vääntäytyvät tiettyyn asentoon näyttääkseen mahdollisimman hyvältä. Ihmisen ulkonäkö saattaa vaihdella päivästä riippuen ja jopa vuorokaudesta riippuen, välillä turvottaa, välillä ei. Tämä on ihan fakta ja se on ihan ok. Melkein kaikkia somessa nähtäviä kuvia muokataan ja 100% kaikkia mainoskuvia muokataan. Sillä tavalla ihmisille myydään tuotteita, jotta ihminen (varsinkin naiset) yrittäisivät saavuttaa jonkin myyttisen täydellisyyden, jota ei ole edes olemassa, koska se ei ole mahdollista. Jos olet normaalipainoinen, miksi pitäisi laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, KAIKILLA on vatsamakkaroita, myös niillä laihoilla malleilla jotka vetävät mahaa sisään ja vääntäytyvät tiettyyn asentoon näyttääkseen mahdollisimman hyvältä. Ihmisen ulkonäkö saattaa vaihdella päivästä riippuen ja jopa vuorokaudesta riippuen, välillä turvottaa, välillä ei. Tämä on ihan fakta ja se on ihan ok. Melkein kaikkia somessa nähtäviä kuvia muokataan ja 100% kaikkia mainoskuvia muokataan. Sillä tavalla ihmisille myydään tuotteita, jotta ihminen (varsinkin naiset) yrittäisivät saavuttaa jonkin myyttisen täydellisyyden, jota ei ole edes olemassa, koska se ei ole mahdollista. Jos olet normaalipainoinen, miksi pitäisi laihduttaa?
Lapsuudesta ja teini-iästä on jäänyt tunne että on lihava vaikka en oikeasti ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään syytä hyväksyä. Lihavuus on yksiselitteisesti vaarallista terveydelle ja aiheuttaa kustannuksia myös yhteiskunnalle.
En ole lihava.
Ap
No joo, huono sanavalinta. Tarkoitin ylipainoista.
Vierailija kirjoitti:
Ne varsamakkarat vaan nyt sattuu normaalipainoisilla olemaan ennemminkin ihopoimuja, eikä ihramakkaroita, kuten ylipainoisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava.
ApNo joo, huono sanavalinta. Tarkoitin ylipainoista.
Ap:n mitoilla on vielä kirkkaasti normaalipainon puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava.
Nykymittapuulla kyllä, kun ylipainoinen on normaalipainoinen ja normaalipainoinen on alipainoinen ja lihavatkin kehonpositiivisia.
Lääketieteellisesti ap on ylipainon puolella. Palstalääkäreiden mukaan toki ei vielä tonnikeiju.
"One, two, grapefruit, how am I back here again?
Three, four, lose more, I know my mirrors are lying
Five, six, hate this, take back the body I'm in"
-Tove Lo - Grapefruit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava.
Nykymittapuulla kyllä, kun ylipainoinen on normaalipainoinen ja normaalipainoinen on alipainoinen ja lihavatkin kehonpositiivisia.
Lääketieteellisesti ap on ylipainon puolella. Palstalääkäreiden mukaan toki ei vielä tonnikeiju.
Älä nyt jauha paskaa siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava.
Älä nyt jauha paskaa siinä.
Oho. Onpa alatyylistä kommentointia!
Noh, sitä se ylipainon mukanaan tuoma imbesilliys teettää!
Siis mitä ihmettä taas, itse painan 60 kg ja olen 165 cm pitkä. Juoksen paljon, eikä todellakaan ole makkaroita vatsassa. Vaatekokoni on s ylhäältä ja alhaalta. Minusta olen sopiva, en lihava. Turhaan ap murehdit. Olet hyvä juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä taas, itse painan 60 kg ja olen 165 cm pitkä. Juoksen paljon, eikä todellakaan ole makkaroita vatsassa. Vaatekokoni on s ylhäältä ja alhaalta. Minusta olen sopiva, en lihava. Turhaan ap murehdit. Olet hyvä juuri noin.
Se tuo lihas tuppaa nykyään olemaan rasvaa, kuten liikuntaa tuppaa olemaan salilla ja puistonpenkillä somettelu.
Mutta itsepetos on petoksista lievin ja maistuvin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuskasi, ap. Olen yhtä pitkä ja koko aikuisikäni painanut 53-56 kg, mutta viimeisen vuoden aikana lihonut sairasteluiden takia niin, että osa vaatteista on jäämässä pieneksi. Vaaalla en ole uskaltanut käydä, mutta luulen painavani ainakin 65 kg, ehkä enemmänkin.
Olen lisännyt liikuntaa ja katson syömisiä melko tarkasti. Olen kasvissyöjä ja noudatan Välimeren ruokavaliota, en ahmi ja herkkuja syön aika harvoin. Liikuntaa tulee yleensä yli 10 000 askelta päivässä plus pari kertaa viikossa lihaskuntotreeniä. Silti paino ei tunnu laskevan ja alkaa olla epätoivoinen olo. Ikääkin on vasta reilu 40v. Ihan valmis en ole vielä luovuttamaan, joten kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!
Mulla on sama tilanne, uskalsin viimein vaa'alle ja se näytti 70kg! Järkytyin mutta no, kännän sen nyt sitten sisuksi. 40v on täällä myös mittarissa eikä paino putoa vaikka laskee joka suupalan eikä ole mitään selkeitä paheita.
Täällä kun herkkuketjuissa ihmiset kertoo syövänsä litran jäätelöä, megapussin sipsejä ja ison pizzan - luen näitä aivan hämmästyneenä. Mun viikonloppuherkku on Pätkis ha hedelmiä... enkä siis kaunistele mitään numeroita, käytän kaikki ruoat ja juomat vaa'an kautta.
No, olen päättänyt lähteä taklaamaan tätä pätkäpaastolla. Hiljalleen ikkunaa venyttäen kunnes paino lähtee laskemaan. Ja ne vähäisetkin sokerit pois, ja hiilarit minimiin.
Olen 167 cm ja painan tällä hetkellä 62 kiloa ja olen liian laiha. Ainakin 5 kiloa pitäis saada lisää, vaan kun ei paino, vaikka mitä tekis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Jämähtänyt tuohon 66kg
Mulla se on 64kg. Kaikkein raskaimpina aikoina elämässäni olen aikuisena painanut sen alle 60kg. En syönyt stressin ja/tai surun vuoksi. Ap
Minkä pituinen olet?
168cm
ApOlet täysin normaalipainoinen jos painat 64kg. Mä olen saman pituinen kuin sä ja painan 128kg. Siinä sitä ongelmaa kerrakseen toisin kuin sun kuvittelemat ylimääräiset kilot.
Tiedän olevani ihan normaalipainoinen. En vaan koskaan ole hyväksynyt kroppaani, aina on pitänyt pyrkiä johonkin muuhun mitä on. Laihempaan, pienempään. Ap
Sun suurin ongelma on kyllä korvien välissä kun tavoittelet laihuutta. Jonkunlainen kehonkuvan häiriö sulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava.
No ei todellakaan ole ylipainon puolella vaikka sä miten asiasta vääntäisit ja toisessa viestissä haukut t*hmiksi läskeiksi. Eikä tuo ole mitään, että nykymittapuulla vaan ap olisi ollut normaalipainoinen myös 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava.
Ap ei ole ylipainoinen. Sulla on jokin häiriö korvien välissä kun tuollaisia ajattelet.
Itse olen niukasti normaalipainon puolella, mutta painoa pitäisi silti pudottaa, sillä vyötärönympärys on liian suuri - menee riskirajan yli. Olen vielä melko nuori. Tiedostan, että liikaa on tullut syötyä, niin normaalia ruokaa kuin herkkuja, ja siksi paino on salakavalasti päässyt nousemaan. Pienellä ryhtiliikkeellä painonpudotus onnistuisi, kunhan jostakin saisi motivaatiota kaivettua. Voi siis olla normaalipainoinen tai lievästi ylipainoinen, mutta vyötäröllä on silti liikaa rasvaa josta eroon pääseminen olisi terveellistä, ja saisi aikaan kevyemmän olon.
Vierailija kirjoitti:
Näitä sumopainijoiden näköisiä lylleröpylleröitä lyllertää pitkin Prisman käytäviä siellä täällä, niin semmoinen, jolla paino on vain vähän yli ihannepainon tuntee itsensä suorastaan anorektikoksi noiden lyllerötylleröiden rinnalla XD
Mutta silloin ei itsellä ole enää motivaatiota tavoitella hoikkuutta.
Jos enemmistö olisi normaalipainoisia, olisi kiva erottua hoikkana.
Nyt erottuu jo normaalipainoisena.
😁
Tunnen tuskasi, ap. Olen yhtä pitkä ja koko aikuisikäni painanut 53-56 kg, mutta viimeisen vuoden aikana lihonut sairasteluiden takia niin, että osa vaatteista on jäämässä pieneksi. Vaaalla en ole uskaltanut käydä, mutta luulen painavani ainakin 65 kg, ehkä enemmänkin.
Olen lisännyt liikuntaa ja katson syömisiä melko tarkasti. Olen kasvissyöjä ja noudatan Välimeren ruokavaliota, en ahmi ja herkkuja syön aika harvoin. Liikuntaa tulee yleensä yli 10 000 askelta päivässä plus pari kertaa viikossa lihaskuntotreeniä. Silti paino ei tunnu laskevan ja alkaa olla epätoivoinen olo. Ikääkin on vasta reilu 40v. Ihan valmis en ole vielä luovuttamaan, joten kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!