Oletko riippuvainen yhteiskunnasta
Kommentit (25)
Jokainen on, ellei asu erakkona ulkosaaristossa täysin omavaraisena eikä koskaan käytä yhteiskunnan palveluja.
Tottakai olen. Esimerkiksi palstailu ei onnistuisi ilman yhteiskuntaa.
Olen. En osaisi metsästää/kalastaa/kasvattaa ruokaani niin, että pysyisin ilman ruokakauppoja hengissä. Sähkökin on aika oleellinen ja juokseva vesi plussaa.
Kämppä on kunnan vesilinjassa, eli olen. Vaikken tukia nostakaan
Olen. En jaksaisi yksin kykkiä leikkimässä erakkoa.
Totta kai olen. Vaikea kuvitella, kuka ei olisi. Oliko edes Linkola riippumaton?
Olen syntynyt Suomessa ja saanut koulutuksen, terveyden- ja sairaanhoidon, valtion suoman
oikeusturvan, asunnon rakentamiseen
tarvittavan julkisen infran jne. Käytän maanteitä ja polkuja, jopa moottoriteitä päivittäin, samoin ICT-palveluita ym ym joka päivä. On myös kunnia olla nettomaksaja. Lusmu en halua olla.
Elän tuilla, koska en ole koskaan saanut muuhun mahdollisuutta.
Ulkosaaristossa asuva "omavarainen" kyllä hyödyntää koko ajan luonnonvaroja ja kulkuvälineitä. Pahimmassa tapauksessa voi vaatia jopa helikopterikuljetuksen sairaalaan ja sen jälkeen jopa miljoonia maksavan tehohoidon.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Oletko vakavasti sairas?
Olen, tarvitsen mm. koulun lapsilleni ja terveydenhoitoa, tiet, sähköä, vettä ja viemärit
Valtion budjetista näkyy, mihin kaikkeen verovaroja käytetään. Kunnilla on omat budjettinsa, kuten hyvinvointialueillakin.
Nykyään on vaikea olla oikeasti omavarainen. Kukaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Oletko vakavasti sairas?
Olen eri. Minulla on 2 perustutkintoa, 1 ammattitutkinto ja luen kolmatta korkeakoulututkintoa. Olen lähettänyt yli 700 hakemusta, enkä ole saanut töitä. Kyllä minä koen sen niin, että minulle ei ole annettu mahdollisuutta.
Pienipalkkainen, en saa mitään tukia.
Osallistun tukien maksamiseen. Mukavaa, että osa saa ryypätä, narkata tai lisääntyä holtittomasti ja kaikki maksetaan.
Toivottavasti et ole lisäksi siellä kunnalla sommittelemassa lähellä eläkeikää olevien pitkäaikaistyöttömien sijoittelua kaiken maailman työkokeiluihin ja kuntoutuksiin. Aivan helvetillisiä vuosia nämä viimeiset vuodet ennen vanhuuseläkeikää, kun vuosittain on talous sekaisin näistä "pois tilastoista" sommitteluista.
Toivottavasti et ole lisäksi siellä kunnalla sommittelemassa lähellä eläkeikää olevien pitkäaikaistyöttömien sijoittelua kaiken maailman työkokeiluihin ja kuntoutuksiin. Aivan helvetillisiä vuosia nämä viimeiset vuodet ennen vanhuuseläkeikää, kun vuosittain on talous sekaisin näistä "pois tilastoista" sommitteluista.
Olisitko halunnut ryypätä, narkata ja lisääntyä holtittomasti? Aivan, et olisi. Yhteiskunnassa maksetaan veroja , jotta voisimme pitää yllä hyvinvointivaltiota, jossa kaikilla olisi turvaverkko.
Olen kunnalla töissä, joten olen.