Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raha ei tuo onnea ja koolla ei ole väliä. Mitä muita valheita käytetään lohdutuksena?

Vierailija
07.04.2023 |

Rumat ne vaatteilla koreilee, tuli vielä mieleen

Kommentit (890)

Vierailija
101/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suru muuttaa muotoaan.

Itse koen tämän todeksi. Suru on ja pysyy, mutta ei enää samanlaisena .

Vierailija
102/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on yksi isoimpia onnellisen elämän kulmakiviä ja mahdollistaa kaikkea mukavaa. Yksi räikeimpiä valheita jotka köyhät ovat keksineet.

Uskon että poliitikot ovat keksineet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet vanhenevat kuin viini.

Eli etikoituu.

Vierailija
104/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemesis kirjoitti:

Rehellisyys maan perii. Ehkä sen joutomaan, mutta parhaat mannut on aina mennyt huijareille. Tietysti myös vanhan kansan sanonta uusi lumi on vanhan turma tai surma. Paljon lohduttaa joskus toukokuussa kun räntäklimpit hakkaa naamaan.

En ikinä ole ymmärtänyt miten uusi lumi tuhoaa vanhat lumet? Silloinhan lunta ei keräänny lainkaan.

Vierailija
105/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua korpeaa aivan suunnattomasti tämän sanonnan väärinkäyttäminen: 

"Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan".

Tuo on käännetty kansankielellä niin, että "köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan". Kun se vaan ei mene näin läheskään aina. Köyhä voi olla erittäin töykeä, itsekäs ja ahne. Ja sitten jos joku varakkaaksi koettu ei anna köyhälle mitä tämä pyytää, voidaan varakas leimata pihiksi ja pahaksi. Kukaan ei jää pohtimaan, että miksi toiselle olisi annettava kaikki mitä tämä vain keksii pyytää? Ja että eikö ole epäkohteliasta vaatia toisilta tavaraa, rahaa tai palveluksia? 

Esimerkiksi minulle on sanottu tuo yllä oleva sanonta oikein lausuttuna tilanteessa, jossa en halunnut antaa eteenpäin lapseni hyvälaatuista talvihaalaria. Odotin jo toista lastamme, mutta raskaus oli aivan alussa enkä halunnut siitä vielä kertoa. Mutta en myöskään halunnut antaa haalaria tuosta vain kun joku sitä pyysi. Niinpä minut leimattiin pahaksi, pihiksi ja ties miksikä. 

Tuohon köyhä antaa vähästään totean vastaukseksi: laita ensin happinaamari omille kasvoillesi ja vasta sitten vieressä istuvan kasvoille. Ei köyhyys tee sen ylävämmäksi, kuin rikkauskaan ja ajatus siitä, että köyhän olisi annettava vähästäänkin on naurettava. Aiemmin annoin kerjäläisille kolikon tai pari tai ostin kahvin lämmikkeeksi. Lopputulema oli kuitenkin se, että romanikerjäläiset roikkuivat kaupungilla perässäni ja olivat kinuamassa milloin ties mitä. He siis kävelivät kannoillani ja huutelivat pyyntöjään.  Siihen loppui haluni antaa vähästäni. Ap ei sinulla ole velvollisuutta antaa haalaria lahjoituksena vaikket olisikaan raskaana. Lahjoitukset annetaan vapaaehtoisesti, ei pyynnön tai kinuamisen perusteella.

Vierailija
106/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän vielä tuosta muuttuu.

No ei muutu, ei.

Vierailija
107/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kyllä se oikea tulee vielä vastaan"

"Kaikille on joku. Et ole vaan vielä tavannut häntä"

Minulle on tullut vain vääriä vastaan.

Vierailija
108/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on yksi isoimpia onnellisen elämän kulmakiviä ja mahdollistaa kaikkea mukavaa. Yksi räikeimpiä valheita jotka köyhät ovat keksineet.

Eiköhän kyseinen lausahdus ole keksitty vähävaraisten lohdutukseksi juuri heidän taholtaan, joiden ei tarvitse huolehti rahan riittävyydestä.

Vierailija
109/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei savua ilman tulta. Tarkoittaisi siis että kaikki juorut ja pahat puheet on aina totta.

Vierailija
110/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekevät jotain työtä kutsumuksesta, kyllä luulen että rahallakin / palkallakin on aika iso merkitys.

Vierailija
111/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä tuleeko tyttö vai poika, kunhan tulee terve lapsi.

Miten voi muka verrata noita asioita? Mitäs sitten jos tuleekin sairas lapsi?

Olkoon vaikka vammainen kunhan on poika.

Vierailija
112/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koolla ei ole väliä"

"Olet sinä minulle paljon muutakin"

Nämä kaksi ovat niin universaalia paskaa, on tullu todettua

Vierailija
113/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kyllä se oikea tulee vielä vastaan"

"Kaikille on joku. Et ole vaan vielä tavannut häntä"

Minulle on tullut vain vääriä vastaan.

"Se oikea tulee vastaan vasta sitten, kun lakkaa etsimästä."

Lakkasin etsimästä alle kolmikymppisenä. Nyt olen 58-vuotias, eikä vieläkään ole näkynyt sitä oikeaa.

Vierailija
114/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nämä kuvaavat enemmänkin suomalaista mielenmaisemaa:

- Itku pitkästä ilosta

- Ken kuuseen kurkottaa, se katajaa kapsahtaa

Eli siis turha yrittää mitään, vituiksi se menee kuitenkin.

Vierailija
115/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnea, mutta ennemmin itken Porschessa kuin HSL:n bussissa.

Vierailija
116/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnea on totta.

Vierailija
117/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni oli periaate, että mitään muotijuttuja ei osteta eikä yritetä olla niin kuin muut. Toitotti totuutena, että ihminen on jotenkin parempi ja vahvempi, jos on erilainen kuin muut. Todellisuudessa oli aika kauhea kasvaa niin, että oli pakotettu erottumaan joukosta aina. Käytännössä olin maalitauluna koko yläasteen, kun erotuin joukosta. Ei auttanut sanoa asiasta, kun äidin mielestä minulla oli vain huono itsetunto, kun en uskaltanut olla erilainen kuin muut.

Totta! Jos vaan rahat riittää niin kannattaa ostaa lapselle ne merkkivaatteet mitkä muillakin on. Parempi itsetunto kasvaa kun kokee kuuluvansa joukkoon. Ei siitä saa mitään palkintoa, että on koko kouluiän erilainen. Yleensä vaan sitten kokee olevansa huonompi koko ikänsä ja alisuorittaa koko elämän. Ikävä tosiasia ja olisi hienoa jos asiat ei olis noin, mutta ei voi mitään.

Enemmistö kansaa on tyhmää. täysiä mölliä.  Mutta kun enemmistö on myös päättämässä, niin käytännössä kaikki menee päin p...ttä. Tämän takia meillä on myös kuxxpäät päättämässä.

Vierailija
118/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on tapana järjestyä. Juu. On tullut nähtyä, että järjestyy, mutta ei todellakaan aina parhain päin.😀

Raha ei tuo onnea. Juu, mutta kyllä siitä vaan kova poru syntyy, kun joku kaikki rahansa menettää.😀

Ihminen itkee kuitenkin mieluummin omistusasunnossa kuin siltojen alla.

Vierailija
119/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnea. Raha kyllä vähentää onnettomuutta.

Ja koolla on väliä. Toki ei siinä mielessä että mitä isompi sen parempi.

Liian iso on liian iso.

Vierailija
120/890 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkeruus palkitaan.

Herrat ovat ahkeria myyrämtyössä, rangaistuksena seuraa kädenpuristus./ isompi huippuvirka.