Raha ei tuo onnea ja koolla ei ole väliä. Mitä muita valheita käytetään lohdutuksena?
Rumat ne vaatteilla koreilee, tuli vielä mieleen
Kommentit (890)
Vierailija kirjoitti:
Mua rasittaa tuo "raha ei tuo onnea" no ei kai sinällään tuokaan, mutta jos raha-asiat ovat kunnossa, voi keskittyä kaikenlaiseen muuhun onnea tuovaan elämässään.
Tuon sanonnan voisi muuttaa todemmaksi sanomalla vaikka että "rikkaalla on monta toivetta, köyhällä vain yksi". Eli saisipa sitä rahaa, niin voisi toiveitakin täyttää.
Siis samaan tyylin kuin se tosiasia, että terveellä on monta toivetta, sairaalla vain yksi.
Meillä ainakin menee paljon paremmin ihan kaikki sen jälkeen kun saimme maksettua talovelkamme pois ja raha ei ole enää niin iso kipupiste vaan sitä riittää moneen toiveeseen.
Minä olen hyvätuloinen. Minulla ei ole koskaan ollut yhtään läheistä ihmistä. Ei ystäviä, ei miestä, ei lapsia. Välit lapsuuden perheeseen katkenneet väkivallan takia. Peruskoulu oli täynnä kiusaamista, joten sieltä ei jäänyt yhtään ystävää. Olen käynyt terapiassa ja olen yrittänyt tutustua ihmisiin, mutta näköjään ihmissuhdetaitoja ei voi oppia jos ei ihmissuhteita missä oppia niitä. Kukaan ei halua vapaaehtoisesti olla minun kanssani tekemisissä.
Tottakai olisin vielä onnettomampi jos olisin niin köyhä että fyysisten perustarpeiden täyttämisessä olisi ongelmia. Mutta ei se sanonta sano niin, se sanoo että raha ei tuo onnea. Ja minulle raha ei ole tuonut onnea, koska läheisyyttä ja onnellista menneisyyttä ei voi ostaa rahalla.
Ei se ole tyhmä joka pyytää liikaa vaan...
Ei ehkä tyhmä, mutta paskiainen.
"Olet mukava ja kiltti poika. Kun kasvat isoksi, naiset suorastaan tappelevat sinusta!"
Miehet jotka saavat tyttäriä ovat hyviä rakastajia tms. Ihan hevonkukkua keksitty vain lohdutuksena kun ei tullut poikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet vanhenevat kuin viini.
Paremminkin "kuin halpa viini". Jos ei mene kokonaan pilalle niin siitä tulee etikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei tuo onnea on totta.
EI, SE ONNEA TUO, MUTTA HELPOTTAA ELÄMÄÄ. ESIM PÄÄSET YKSITYISELLE LÄÄKÄRIN POTILAAKSI; MITÄ TERVEYSKESKUKSEN KAUTTA EI PÄÄSE, esim: tutkimukset(adhd) TÄTÄ LUULISI TARKOITETTAVAN.
Tai tietokonekurssille jossa neuvotaan mikä Caps Lock näppäin on ja mitä sen käyttö kokonaisvaltaisesti lauseessa tarkoittaa internet etiketissä.
No, onneksi ei käynyt pahemmin.
Ai jumalauta, kun ihan tarpeeksi huonosti kävi. Seurauksia kannetaan ja niistä kärsitään vähintään monta vuotta. Sitten välillä kuulee letkautuksen "onneksi ei ole sota." Tarviiko se aina olla jotain ihan äärimmäistä, ennen kuin ihmisellä on oikeus asiaan jotain sanoa? Paska se on pienikin paska.
Lihavat ovat lepposia. Kauniit ovat tyhmiä. Naurettavia valheita lihavien ja rumien lellimiseksi.
Persut ei oo rasisteja, nillä on vain oma sananvapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei oikeesti tuo onnea, rakkaus, hyvät ihmissuhteet ja hyvä itsetunto tuo.
Raha tuo paljon välineitä ja mahdollisuuksia toteuttaa asioita, jotka synnyttävät onnellisuuden kokemuksia, kuten laadukas asuminen, monipuoliset harrastukset. Vilkas sosiaalinen elämä, esim. matkustelu ystävien kanssa. Lisäksi rahalla voi hankkia myös elämänlaatua, kuten laadukkaita terveyspalveluita, erilaisia vapaa-ajanviettomahdollisuuksia, vaikkapa ulkona syömistä ja illanistujaisia ystävien kanssa. Raha itsessään ei tuo onnea, mutta lisää elämänlaatua monella tavalla ja se lisää onnellisuutta.
Miten voi joku sanoa naivisti: "Rakkaus, hyvät ihmissuhteet ja hyvä itsetunto tuo onnea, ei raha".
Niinpä niin. Mutta kun köyhällä usein juuri nuo seikat ovat elämässä ongelmakohtana.
Rakkautta ja p
niin ihmissuhteet ovat usein rahvaalla semmoista koheltamista ja riitelyä.
Sisäinen kauneus on tärkeintä ( niin harva on sisältä edes mukiinmenevä )
Vierailija kirjoitti:
"Olet mukava ja kiltti poika. Kun kasvat isoksi, naiset suorastaan tappelevat sinusta!"
Juu, tuosta on vaan tainnut jäädä jokunen sana pois jossain välissä. Esimerkiksi "naiset suorastaan tappelevat päästäkseen sinusta eroon".
"niin ihmissuhteet ovat usein rahvaalla semmoista koheltamista ja riitelyä."
Rahvaalla. Hauskaa.
Synnytys on ihanaa
Meno paussi lisää himoja(millähän hormoneilla?)
Äidin rakkaus herää heti kun saa lapsen
Vierailija kirjoitti:
Persut ei oo rasisteja, nillä on vain oma sananvapaus.
Eivät kaikki olekaan vaikka iso osa on, eli ei ole absoluuttinen totuus.
Hyvä voittaa aina.
Eihän voita. Sarjakuvissa ja leffoissa ehkä, mutta tosielämässä myös ne, jotka ovat ilkeitä ja jopa julmia voivat menestyä.