Miten olette onnistuneet lopettamaan alkoholin käytön?
Kommentit (29)
En ole koskaan paljon käyttänytkään mutta nyt vuoteen en ollenkaan. Ihan helppoa, olla vain juomatta. Tupakoinninkin lopetin 30 vuotta sitten ilman mitään Nicorettea yms. Se on omasta itsekurista kiinni.
Soitin AA puhelimeen.
Menin seuraavana päivänä AA ryhmään. Yllätin kun siellä oli fiksuja ja mukavia, vähän itseäni vanhempaa väkeä, oli silloin 30v. Jäi halu mennä uudestaankin,
Viinasta ja miedoista huumeista en silloin ollut vielä valmis kokonaan luopumaan ja sen kerroin avoimesti. Kukaan ei vittuillut ja katsonut kieroon, kehottivat tulemaan uudestaan taas heti seuraavalla kerralla.
Tajusin hiljalleen mikä on vialla ja tuli ymmärrys, että asialle voi jotain tehdä. Meni vuosi ja joku retkahdus, mutta kävin siinä AA ryhmässä ja niistä tuli vähän kuin ystäviä. Edelleen tämäpäivänäkään en tunnusta sitä että luopuisin kokonaa, kun ei voi tietää.
Vähän vahingossa olen kuitenkin ollut nyt raittiina putkeen 17 vuotta, ihan vain yhden päivän kerrallaan.
Jos ei kykene tahdonvoimalla olemaan ilman, on alkoholisti.
Itse pidän välillä ties millä tekosyyllä tipattomia ja juon taas, kun tekee mieli.
Tipattomalla voi olla kuukauden tai kuusi, ihan vit**'ksissaan. Silloin tulee kyllä namiskeltua, on se joku pahe ihmisellä oltava.
Vierailija kirjoitti:
Siten että aloin polttamaan kannabista. Se on terveellisempää kuin alkoholi.
Ei se terveellistä ole mutta vähemmän haitallista. Kannabiksella olen vähentänyt alkoholin käyttöni murto-osaan entisestä.
Mulla auttoi kummasti se, että krapuloista tuli aivan jäätäviä noin kolmekymppisenä. Toki sekään ei saanut vielä kuin vähentämään, mutta jotenkin se vähentäminenkin aiheutti sen, että vihdoin ymmärsin kuinka järkyttävä känniääliö olenkaan, vaikka ihan muuta olin aina olettanut. Sitten se vaan jotenkin olikin ihan selvä juttu, etten enää halua olla sellainen ikinä ja juominen loppui kokonaan. Se känniääliö-minä kun erosi normaali-minästä enemmän mitä yö eroaa päivästä.
Ja en siis ollut pahimmillaankaan mitenkään alkoholisti tai juoppo vaan tavallinen viikonloppunollaaja jolla vaan kaikki kontrolli katosi jo muutaman kaljan jälkeen ja paljon ennen konttausvaihetta. Olisinkin ääliöinyt vasta siinä kunnossa, kun kieli ei enää suussa käänny eikä jalat kanna niin paljon olisi jäänyt sanomatta ja tekemättä.
Ehkä se suurin ongelma tai vaikeus on siinä että jos ei juo niin mitä sitten tekee juhannukset,vaput js uudetvuodet? Nysvää yksin kotona kun kaikki ystävät on juomassa silloin? Sama kans ihan normaalit viikonloput eli jos ei juo niin onko silloin myös viikonloput yksin?
Mitä te olette alkaneet tekemään jos ette juo?
Kyllä se ryypiskely loppuu kohta kaikilta ainakin baareissa kun ei siihen ole varaa enää kellää, kaikki juodaa sit kalsarikännejä.
Siten että aloin polttamaan kannabista. Se on terveellisempää kuin alkoholi.