Miksi ihmiset ovat nykyisin niin herkkiä ja tyhmiä?
Kommentit (30)
Sanoisin, että käytösmallit tulevat somesta ja netistä reaalimaailmaan. Amerikkalaiseen kulttuuriin on kautta aikojen kuulunut tietty röyhkeys, minä-keskeisyys ja oikeus vaatia palvelua, tähän kun yhdistetään vielä woke ja cancel - kulttuuri, jotka myöskin ovat saaneet alkunsa Amerikasta, kitisevä, itsekeskeinen aikuisvauva on valmis. Lisäksi olememme eläneet kulttuurisen sirpaleistumiswn aikaa jo pitkään, ei ole enää olemassa mitään perinteisiä arvoja tai hyveitä, joita kaikki arvostaisivat ja joita lapsille ja nuorille opetettaisiin, hyvänä ihmisenä oleminen on mennyt pois muodista jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Koska elämä on niin minäkeskeistä. Se menee näin: minä, minun, minua, minusta, minuksi, minulle, minuun, minulla, minutta, minuna, minussa. Minä, minumpi, minuin. Herkäksihän se vetää ja kun päässä pyörii vain tuo yksi genre, niin ei siitä suuria ajattelijoita synny.
Tämä näin ;D Huvittaa aina kun joku tuttu tulee vastaan ja kysyy sen vakion "Mitäs sulle"? Just ja just kun saa suun auki ja yrittää kertoa kuinka "No mulle nyt kävi näin"... niin jopas tulee tuutin täydeltä Joo joo, ahaa, vai niin, (olis tuokin nyt hiljaa, kun minä!!!) MUTTA AATTELEPA KUN MINÄ JA MINULLE; MINULTA JA MINUUN; MINÄ MINÄ MINÄ..
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee aloituksen kysymykseen, niin minusta ihmiset ovat heikkoja ja tyhmiä sen takia, että heidän ympäristönsä tekee heistä sellaisia. Some, aikuiset jättävät kasvattamatta, uhriutumista ja mielisairauksia ihannoiva vasemmistokulttuuri ynnä muut tekijät.
Niin, ympäristö tekee tyhmäksi... en muuten ymmärrä, mitä se vasemmisto tähän kuuluu. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska elämä on niin minäkeskeistä. Se menee näin: minä, minun, minua, minusta, minuksi, minulle, minuun, minulla, minutta, minuna, minussa. Minä, minumpi, minuin. Herkäksihän se vetää ja kun päässä pyörii vain tuo yksi genre, niin ei siitä suuria ajattelijoita synny.
Aiemmin naisten piti pitää nokkansa kiinni taloudellisen turvan ja sosiaalisen paineen vuoksi. Miesten taas oletettiin tiettyyn ikään mennessä olevan perheellisiä. Sivuperhe kuviot sekä viinan kiskonta ei ollut mitenkään harvinaisia. Tänä päivänä kumpikin sukupuoli saa aidosti päättää elämänsä suunnan. Ei tarvitse elää ympäristön pakottamaa arkea.
Juu, ihminenhän ei ole enää laumaeläin ja naiset ryhmäpaineen ohjailtavissa :D
Miksi luulet naisten puuttuneen targetoivaan mainontaan? Oisko siksi että sillä yritettiin vedota heikossa elämäntilanteessa oleviin yksilöihin. Kotirouvailu ja äitiys ei poista mielenterveys ongelmia. Aiemmin syntyvyys oli korkeana juurikin siitä syystä ettei kukaan kyseenalaistanut ympärillä vallitsevia aatteita. Nythän se on laskussa.
Itse tunnut elävän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Helppo elämä tuottaa empatiakyvyttömiä ihmisiä.
Tv ja internet on tyhmentänyt ihmisiä.Kun ei tarvitse käyttää aivoja, kropalle ei anna liikettä, yhteisöllisyyttä ei ole ja kaikki on liian helppoa... tulos on nähtävillä.
Myös liian vaikea elämä tekee saman.
Vierailija kirjoitti:
Tv ja internet on tyhmentänyt ihmisiä.Kun ei tarvitse käyttää aivoja, kropalle ei anna liikettä, yhteisöllisyyttä ei ole ja kaikki on liian helppoa... tulos on nähtävillä.
Eihän entisaikaan yhteisön sisälle huolittu sairaita ja homoja. Lapseton pariskunta saatettiin yhtälailla jättää kyläyhteisön ulkopuolelle.
Jotkut herkät tekevät politiikkaa ja käyttävät valtaa loukkaantumalla milloin mistäkin.
Jotkut tyhmät menevät siihen mukaan ja aikaansaavat ilmiön lisääntymisen.
Oikeistovetoiset hallitukset ovat pitkään toteuttaneet leikkauspolitiikka mm. koulutuksesta on valtavasti leikattu. Tämä taannuttava politiikka alkaa jo näkymään. Ja tätä on nyt sitten luvassa lisää.
Tv ja internet on tyhmentänyt ihmisiä.
Kun ei tarvitse käyttää aivoja, kropalle ei anna liikettä, yhteisöllisyyttä ei ole ja kaikki on liian helppoa... tulos on nähtävillä.