Hauska seurata miten na r s i s ti muuttavat käytöstään eri ihmisten seurassa
Eli keitä katsovat ylöspäin niin voi sitä mielistelyn määrää. Mutta kulissit laskee heti kun seurassa vain joku ketä eivät.pidä minään
Kommentit (3)
Joo tunsin naispuolisen narsistin ja oli outoa seurata kuinka hän muutti puhetapaansa ja nöyristeli miehiä. Lopulta hän nöyristeli jopa heikkolahjaisia miehiä kun ei enää muita onnistunut huijaamaan, ja kehui näitä epäuskottavasti ja epätoivoisesti jopa julkisesti somessa mm. älykkäiksi.
Hulluinta oli miten nainen aina muutti harrastuksiaan ja jopa musiikkimakuaan sen mukaan, ketä yritti nöyristellä. Hän saattoi alkaa yllättäen kuuntelemaan pelkästään samaa musiikkilajia, jota oli yli 20 vuotta aina omatoimisesti haukkunut monet kerrat.
Olen vasta viime aikoina tajunnut, että joka ainoa asia josta hän kiinnostui, oli aina sellainen jonka hän oli aiemmin ohimennen maininnut jonkun muun kiinnostuksen kohteeksi. Hän ei koskaan keksinyt mitään itse. Ensin hän mainitsi sukulaisensa olevan Lappi-intoilija, vuotta myöhemmin hän oli jo yhden matkan ajan mukana lähinnä eläkeläisten yhdistyksen seassa Lapin reissulla. Hän kehui toisen sukulaisensa valmistuneen artesaaniksi ja muutama kuukausi myöhemmin hänellä oli projektina valmistaa itse kaikki vaatteensa ja isot pinot kankaita, joille hän ei koskaan tehnyt mitään. Lisäksi hän kerskui vielä keski-iässä kuinka oli yhden kerran parikymppisenä juossut pari kilometriä ja sen takia maksatti tuttavallaan juoksulenkkarit, joita ei koskaan käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on siis täynnä narsisteja. Kaikki normaalit ovat narsisteja
Ilmeisesti. Keneen ei vaikuttaisi esimerkiksi se, kuinka häneen suhtaudutaan? Tai eivätkö harrastukset ja se mihin aikansa käyttää vaihtele elämän varrella? Kyllä minulle on ainakin käynyt niin, että mielipide muuttuu kokemusten myötä, kun perehtyy aiheeseen tai huomaa olleensa väärässä jonkun tai jonkin suhteen. Kohdallani on tosin ollut niin, että usein etenkin nuorempana kaverit seurasivat perässä, kun kiinnostuin jostakin. Esimerkiksi päätin hakea musiikkilukioon, ystävä teki samoin. Kiinnostuin new agesta, muutamaa vuotta myöhemmin ystävä kiinnostui myös.
Siinä mielessä mielenkiintoista, että minulle väitetään ettei ole ns. omia kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia, mutta kuitenkin yritetään väen väkisin muokata tiettyyn suuntaan ja esimerkiksi saada luopumaan musiikista ja laulamisesta vaikka ne ovat juuri se harrastus, joka on seurannut mukana lapsuudesta saakka. Samoin kirjoittaminen, ruuanlaitto sekä kiinnostus elokuviin ja teatteriin. Eikä tämä tarkoita etteikö uusille harrastuksille olisi myös aikaa, mutta en kuitenkaan kenenkään mieliksi suostu ryhtymään johonkin vain miellyttääkseni.
Maailma on siis täynnä narsisteja. Kaikki normaalit ovat narsisteja